Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکسوت سرخابی‌ها گفت: هر یک از تیم‌های استقلال یا پرسپولیس لیگ را بهتر شروع کنند در پایان نتیجه بهتری هم عایدشان خواهد شد.

گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، در آستانه شروع نوزدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر فوتبال کشور اهالی این رشته خود را برای تماشای دیدارهای هفته نخست آماده می کنند. در این بین تیم های پرسپولیس و استقلال نیز با تغییراتی که در کادر فنی خود داشتند به نوعی همچون دو تیم ناشناخته برای دیگر تیم های لیگ برتری باید از روزهای پایانی هفته جاری وارد گود رقابتها شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این در حالی است که دوستداران فوتبال از اوایل مرداد ماه جاری خود را برای تماشای این مسابقات آماده کرده بودند اما به دلیل پاره ای دستورات از سوی AFC و نهادهای امنیتی کشور برای تجهیز استادیوم ها لیگ با 20 روز تأخیر استارت می خورد.
محمدرضا مهدوی پیشکسوتی که سابقه بازی برای هر دو تیم استقلال و پرسپولیس را در کارنامه فوتبالی اش دارد در گفتگو با دانشجو، درباره اوضاع کنونی تیم های سرخابی پایتخت حرف زد.
متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

لیگ نوزدهم با دیدار تیم قهرمان فصل قبل سوت می خورد. پرسپولیس جدید را چطور ارزیابی می کنید؟
 هنوز برای ارزیابی تیم های لیگ برتری به ویژه تیم هایی که مدعی قهرمانی در این مسابقات هستند زود است. باید تا هفته های چهارم یا حتی ششم صبر کرد و بعد در این باره حرف زد. با این حال در تیم پرسپولیس جدید یک نکته حائز اهمیت است و آن این که تیم استخوانبندی قبلی اش را حفظ کرده و با چند جابجایی نفری در برخی پستها به نوعی خودش را تقویت هم کرده است.

 این خوب است؟
قطعا! الان اگر به تیم استقلال نگاه کنیم می بینیم که این تیم تعداد زیادی از بازیکنان فصل قبل خود را از دست داده و تقریبا 7، 8 بازیکن جدید هم به خدمت گرفته است. پس نمی توان از استقلال توقع داشت ظرف مدت کوتاه دو ماهه به شرایط خوبی که در نیم فصل دوم لیگ قبلی داشت برسد. باید به این تیم ها زمان داد.

چه کسی؟ هواداران یا پیشکسوتان‌شان؟
 قطعا هر دو! طرفداران پرسپولیس یا استقلال ممکن است در هفته اول آن چیزی که از تیم محبوبشان توقع دارند را نبینند. هر دو تیم غیر از کریم باقری، کلیه نفرات کادر فنی شان را تغییر داده اند و می خواهند وارد لیگ برتر شوند. پرسپولیس در همین هفته اول با یکی از آماده ترین تیم های دو دوره قبلی لیگ بازی دارد که همواره لیگ را خوب استارت زده است. پارس جنوبی جم (حریف هفته اول پرسپولیس) از جمله تیم های خوب لیگ برتر است که از وقتی به سطح اول فوتبال ایران صعود کرده توانسته جایگاه خوب و شایسته ای برای خود و شهرش بین تیم های رده اول فوتبال ایران دست و پا کند. در دیدار اول روبروی پرسپولیس هم قطعا با قدرت ظاهر می شود.

بازی افتتاحیه را چطور ارزیابی می کنید؟
 حتما بازی دیدنی خواهد بود. تیم پارس برای نشان دادن توانایی هایش به میدان می رود و پرسپولیس کالدرون هم برای اینکه اثبات کند بی دلیل سه دوره قبلی لیگ را با قهرمانی به پایان نرسانده با برنامه کار خواهد کرد. کالدرون در تیمهای قبلی اش نشان داده علاقه زیادی به گلزنی و بازی هجومی دارد و این می تواند بر زیبایی های این دیدار بیفزاید.

فکر می کنید این تیم از مهاجم برزیلی جدیدش هم استفاده کند؟
 با توجه به اینکه جونیور تا همین یکی دو هفته پیش در سری A برزیل بازی می کرده یعنی از نظر بدنی آمادگی بالایی دارد. ولی این کالدرون است که باید از نظر هماهنگی بین او و دیگر نفرات تشخیص بدهد که آیا می تواند بازی کند یا نه! احتمال می دهم اگر اوضاع مهیا باشد و پرسپولیس نتیجه دلخواهش را تا اواسط نیمه دوم گرفته باشد او را برای دقایقی بازی بدهد.

استقلال و ماشین سازی چطور؟
 این دو تیم به تازگی در دیداری دوستانه به مصاف یکدیگر رفته اند و تاحدودی به نحوه بازی یکدیگر شناخت دارند. از این رو حتما با ضد تاکتیک به میدان می روند و این می تواند تاحدودی از زیبایی های این دیدار بکاهد. با این وجود هنوز کسی بازی های تیم استراماچونی را ندیده و این مسابقه به نوعی می تواند رونمایی از تیم جدید استقلال لقب بگیرد.

 پیش بینی تان از اوضاع کلی هر دو تیم چیست؟
کالدرون و استراماچونی به رغم مدت زمان دو ماهه ای که به ایران آمده اند ولی هنوز در دل لیگ متوجه نشده اند سرمربی چه طیف گسترده ای از اجتماع شده اند. برای همین قطعا با گذشت یکی دو هفته ابتدایی، بیش از پیش تلاش خواهند کرد تا تیمشان را به قهرمانی برسانند. در این بین تیمی موفق تر خواهد بود که بدنسازی بهتری داشته باشد. همیشه حتی در حضور تیم های صاحبنام و باسابقه، تیمی در نیم فصل اول اوج می گیرد که وضعیت بدنی بهتری داشته باشد. امیدوارم هر دو تیم با شرایط بدنی بالایی به لیگ بیایند و از همین ابتدا شاهد رقابت سرسختانه شان برای قهرمانی در لیگ برتر باشیم. قطعا هر تیمی که لیگ را بهتر شروع کند عایدی آخر فصلش هم بهتر خواهد بود. نمونه اش هم نتایج فصول اخیر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کالدرون استراماچونی لیگ برتر فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۴۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسدبیگی:سوپرگل مسابقه بعد از سوپرگل تمرین!

به گزارش ورزش سه سینا اسدبیگی که در این فصل خیلی کم برای پرسپولیس بازی کرده در شروع وقت های اضافه بازی با آلومینیوم اراک تیمش را پیش انداخت.

اسدبیگی که در نیمه دوم این مسابقه وارد میدان شده بود در دقایق پایانی نود دقیقه دو موقعیت گلزنی داشت که ضرباتش را  راهی به دروازه حریف نیافت. 

با این حال در شروع نیمه اول وقت های اضافه و در شرایطی که شرایط روانی تیم پرسپولیس به خاطر کامبکی که خورده بود جالب به نظر نمی رسید و ترکیب این تیم تقریبا خالی از ستاره تعیین کننده بود با یک شوت از راه دور دروازه گوهری را باز کرد.

ویدئو: 331102

اسدبیگی در حالی این گل زیبا و روحیه بخش را به ثمر رساند که چند روز قبل در تمرین یک سوپرگل زده بود و با شوتی تماشایی  گل زیبایی به ثمر رسانده بود که ویدیوی این گل در فضای مجازی سرخ ها وایرال شد.

اسدبیگی با شوتی که در اراک تبدیل به گل کرد نشان داد هافبک شوتزنی است  و گل های قبلی او از جمله گل زیبای فصل قبلش مقابل گل گهر اتفاقی نبوده است.

دیگر خبرها

  • اسدبیگی:سوپرگل مسابقه بعد از سوپرگل تمرین!
  • پرسپولیس و استقلال شانس قهرمانی هستند | پیشنهاد داشتم و می‌دانستم به زمین بروم گل ‌می‌زنم!
  • اسلات: مگر دیوانه‌ام پیشنهاد لیورپول را رد کنم
  • پیام وحید امیری برای سرمربی تیم ملی/ ستاره پرسپولیس قصد خداحافظی ندارد
  • کلوپ: فقط می‌توانم از هواداران لیورپول عذرخواهی کنم
  • هوشمند: پرسپولیس و استقلال کار سختی برابر نساجی دارند
  • ممنون که فقط دنبال استقلال و پرسپولیس نیستید | این تیم شانس اصلی قهرمانی است
  • بازی پرسپولیس و سپاهان جذاب است/کار استقلال برابر تراکتور سخت است
  • انتظاری:آلومینیم حریف چغری برای پرسپولیس است/ وقتی استقلالی‌ها صدرنشین هستند چطور می‌گویند نمی‌خواهند قهرمان شویم؟
  • اوسمار پاسخ می‌دهد: چرا پرسپولیس دربی را نبرد