Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی زارع بیدکی  رئیس شورای اسلامی شهر مهریز روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای بهسازی راه‌های دسترسی به این باغ‌ها،  تاکنون هشت میلیارد ریال از محل بودجه استان تخصیص یافته است .

وی  احیای بافت قدیم و باغ‌های قدیمی منطقه برای جذب گردشگران داخلی و خارجی و رونق تولید، ایجاد اشتغال و معرفی شهرستان را از جمله اهداف طرح برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  اظهار داشت: برای تکمیل طرح به ۸۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است که همت و همراهی مسئولان استان یزد و شهرستان در این ارتباط نیاز است.

زارع بیدکی گفت: سنگ فرش و دیواره و بدنه‌سازی مسیر دسترسی به  هشت باغ تاریخی منطقه جزو برنامه‌های در دست اجرای شورای شهر است.

مهریز که بنای اولیه آن را به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی نسبت می دهند، ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد.

از جمعیت شهرستان، ۶۵ درصد در شهر و بقیه در روستاها سکونت دارند.

مهریز در حوزه شهری حدود ۱۰۰ باغ تاریخی و فرهنگی دارد که باغ پهلوانپور آن در فهرست جهانی ثبت شده است.

مرکز این شهرستان در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد. 

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر ایجاد اشتغال رئیس شورای اسلامی شهر فرش فرهنگی و گردشگری گردشگران داخلی و خارجی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۶۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز چهارمین جشنواره گل و گلاب در بوستان آب و آتش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، چهارمین جشنواره گل و گلاب همزمان با فصل گلاب‌گیری کاشان در گذر گردشگری بوستان آب و آتش آغاز شد.

روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد اعلام کرد: این جشنواره تا ۲۵ خرداد هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در گذر گردشگری این منطقه همراه با برنامه‌های شاد و متنوع برگزار می‌شود.

نمایش عروسک‌های غول‌پیکر و تن‌پوش‌های گل، آیین گل غلتان نوزادان، عرقی گیری گلاب، دارچین و هل، همچنین گریم کودک از جمله برنامه‌های چهارمین جشنواره گلابگیری در بوستان آب و آتش است.

محصولات بدست آمده در این جشنواره از جمله گلاب، عرق هل و دارچین به صورت مستقیم عرضه و به فروش می‌رسد. علاقمندان برای حضور در چهارمین جشنواره گل و گلاب گذر گردشگری می‌توانند به بزرگراه حقانی (شرق به غرب)، خیابان شهیدی، بوستان آب و آتش مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ساماندهی کودکان گل فروش حاشیه بزرگراه شهید هاشمی و بهشت زهرا (س)
  • آغاز چهارمین جشنواره گل و گلاب در بوستان آب و آتش
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه‌گذاری در عرصه گیاهان دارویی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • کهگیلویه و بویراحمد، بهشت گیاهان داروئی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد