Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:44:17 GMT

درمان عیوب استخوانی با هیدروژل جدید

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۶۲۹۴

درمان عیوب استخوانی با هیدروژل جدید

به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی، محققان با تزریق هیدروژل جدید در مدل‌های حیوانی، دریافتند این هیدروژل نسبت به مدل‌های قبلی متخلخل‌تر است و اثر بخشی بیشتری دارد. این هیدروژل باعث تحریک و مهاجرت سلول‌های بنیادی به محل موردنظر می‌شود تا ترمیم و درمان به سهولت انجام شود؛ این درحالیست که روش‌های کنونی ترکیب هیدورژل با سلول‌های بنیادی برای ترمیم بافت بسیار گران‌قیمت بوده و عوارض جانبی شدیدی به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هیدروژل‌ها نوعی مواد زیستی هستند که از یک شبکه سه‌بعدی زنجیره‌های پلیمری تشکیل شده‌اند. ساختار این شبکه به گونه‌ای است که قادر به جذب آب است و به این صورت به بافت طبیعی شباهت زیادی دارد. از طرفی می‌تواند باعث انتقال سلول به محل مورد نظر شود تا بافت ترمیم و بازسازی شود.
خاک رس یک ماده افزودنی مناسب برای ساخت مواد زیستی است،‌ این ماده معدنی زیست‌تخریب‌پذیر به وفور در طبیعت وجود دارد و عوارض جانبی در مورد آن گزارش نشده است. خاک رس در ساختاری لایه‌ای قرار می‌گیرد که لایه سطحی دارای بار منفی است. این ساختار و بار آن بسیار حائز اهمیت است؛‌ چراکه هیدروژل بار مخالف دارد. هنگامی که هیدروژل درون خاک رس قرار می‌گیرد، بر اثر فرآیندی یک هیدروژل تقویت‌شده با خاک رس تولید می‌شود که بسیار متخلخل بوده و گزینه مناسبی برای درمان‌های استخوانی است. سپس از القای نور برای تبدیل این محصول به ژل استفاده می‌شود که منجر به سهولت در تزریق می‌شود. با تزریق هیدروژل، ‌سلول‌های بنیادی به محل مورد نظر مهاجرت و رشد می‌کنند و ترمیم صورت می‌گیرد. این روش گزینه مناسبی برای رفع عیوب استخوانی است.
نتایج این مطالعه در نشریه Nature Communications منتشر شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شکستگی استخوان هیدروژل سلول های بنیادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۶۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است

ایسنا/کرمان امام جمعه راین گفت: آن‌چه امروز به‌عنوان ترمیم، توسعه و بازسازی قبور مطهر ائمه مطرح است، ریشه تاریخی دارد و حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها اولین کسی بودند که با ترمیم قبر حضرت حمزه سیدالشهدا، بنیان‌گذار این سنت حسنه شدند.

حجت‌الاسلام عباس اسماعیل‌زاده شامگاه پنجم اردیبهشت ماه در جمع خادمان ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان با اشاره به این‌که ترمیم حرم‌های مطهر، تعظیم شعائر اسلامی است، افزود: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها علاوه بر ترمیم قبر حضرت حمزه سیدالشهدا از تربت قبر آن حضرت تسبیح درست کردند و با آن تسبیح ذکر خدا را می‌گفتند.

وی بیان کرد: کسانی که امروز برای توسعه و بازسازی عتبات تلاش می‌کنند، قدر این فرصت را بدانند.

امام جمعه راین در ادامه با اشاره به سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم حسینی گفت: این بزرگوار با چهار واسطه به حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام می‌رسند و سرآمد همه‌ سادات بزرگی است که امام هادی علیه‌السلام زیارت مزار او را مساوی با زیارت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام دانسته‌اند.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌زاده، حضرت عبدالعظیم حسنی را الگوی مواسات و خدمت به خلق‌الله دانست که در کنار جهاد علمی به امور نیازمندان هم رسیدگی می‌کرد.

وی افزود: این خصلت حضرت عبدالعظیم در وجود و رفتارهای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی موج می‌زد که نمونه‌های فراوانی از آن در خاطرات دوستان و همراهان شهید آمده است.

امام جمعه راین در ادامه به سالروز واقعه طبس اشاره کرد و گفت: واقعه‌ طبس نتیجه‌ تدبیر الهی و شکست مفتضحانه‌ای بود که به واسطه رحمت الهی در قالب طوفان شن اتفاق افتاد که فراتر از برنامه و فکر ما انسان‌ها بود.

وی ضمن تقدیر از تدبیر طراحی عملیات وعده‌ صادق که به منظور تنبیه دشمن متجاوز صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه انجام شد، تصریح کرد: امنیتی که در صحرای نقب توسط امریکا و اسرائیل تدبیر شده بود، از امنیت کاخ سفید هم بیشتر بود، لیکن در عملیات وعده صادق، توسط دلاورمردان سپاه اسلام مورد هدف قرار گرفت و در هم شکست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن آن میشود؟
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • ترمیم نمرات و سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • آغاز ثبت‌نام ترمیم نمرات و ایجاد سابقه تحصیلی از هفته آینده
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک