Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@23:01:05 GMT

هفت طرح گازرسانی در سمنان گلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۷۱۹۰

هفت طرح گازرسانی در سمنان گلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود

علیرضا شریفی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: برای افتتاح و کلنگ‌زنی طرح های شرکت گاز استان سمنان در هفته دولت بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی یا هزینه شده است.
وی با بیان اینکه اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۸۷ درصد جمعیت روستایی استان سمنان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند، ابراز داشت: در هفته دولت با بهره برداری از طرح‌های گازرسانی، روستاهای قلعه بالا و درخانیاب شهرستان شاهرود و طزره در شهرستان دامغان از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند و با اجرای طرح‌های در دست اقدام تا پایان سال ۹۸ ضریب نفوذ گاز در روستاهای استان به حدود ۹۰ درصد می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با اشاره به مصرف ۷۰ درصدی گاز استان در بخش نیروگاه و صنعت افزود: هفته دولت عملیات توسعه گازرسانی به واحدهای تولیدی و کشاورزی در شاهرود، سمنان، دامغان و گرمسار نیز با اعتباری بالغ بر ۹۳ میلیارد ریال آغاز می شود.
شریفی نژاد خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ گاز در روستاهای کشور ۷۳ درصد گزارش شده و بر اساس این آمار وضعیت گازرسانی به روستاهای استان سمنان مطلوب است.
وی یادآور شد: با وجود پراکندگی وسیع جمعیت در استان سمنان، ضریب نفوذ گاز در روستاهای استان به مراتب بالاتر از میانگین کشوری است .
مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: طی ۶ سال گذشته، ۹۱ روستای استان گازرسانی و یکهزار ۱۹۱ کیلومتر شبکه زیرساخت گاز در استان سمنان اجرا شد.
دوم تا هشتم شهریورماه هفته دولت نامگذاری شده است. 
۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استان سمنان صنعت کشاورزی گاز گازرسانی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۷۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند

توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با توجه به روند رو به رشد معاملات برق در بورس انرژی ایران در دو هفته اخیر از همه نیروگاههای خصوصی و دولتی درخواست کرد تا به منظور توسعه معاملات بورس و کاهش نقش وزارت نیرو در تجارت برق حداکثر مشارکت در این بازار را داشته باشند.

وی با تاکید بر تداوم تزریق نقدینگی هفتگی به حساب شرکت‌های توزیع برای خرید از بورس گفت: نیروگاههای کشور علاوه بر تأمین هزینه‌های بهره برداری و تعمیرات خود از بورس انرژی می‌توانند بخش عمده‌ای از برق خود را در بورس عرضه کرده و مبالغ مربوط به آن را دریافت کنند.

سخنگوی صنعت برق افزود: در حال حاضر هر نیروگاه می‌تواند تا سقف ٧٥ درصد از ظرفیت عملی تولید خود را در بورس انرژی به فروش برساند که در صورت استقبال از این معاملات، سقف معاملات نیروگاه‌ها تا ٩٠ درصد افزایش خواهد یافت.

رجبی مشهدی در پایان با توجه به تداوم تزریق نقدینگی به حساب شرکت‌های توزیع، از این شرکت‌ها و شرکت‌های مالک نیروگاه درخواست کرد برنامه ریزی معاملات خود در بورس انرژی را در طول ماه انجام داده و این امر را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند.

کد خبر 6096950 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای استان سمنان
  • افتتاح ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در روستاهای سمنان
  • کردستان معین استان هرمزگان در امر گازرسانی است
  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در سمنان ایجاد می‌شود
  • ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای سمنان افتتاح می‌شود
  • نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول
  • ۵۶ درصد حجاج استان سمنان زن هستند