Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-07@22:23:44 GMT

نجفی به حکم دادگاه اعتراض کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۷۶۶۲

محمدعلی نجفی به حکم صادره دادگاه علیه خود درباره قتل میترا استاد اعتراض کرد.

به گزارش صدای ایران از تسنیم، یک منبع آگاه قضایی درباره اعتراض طرفین پرونده قتل میترا استاد اظهار کرد: محمدعلی نجفی متهم این پرونده به صدور حکم قصاص خود اعتراض کرده است و این پرونده برای رسیدگی به دیوانعالی کشور ارجاع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این در حالی است که مسعود استاد برادر مرحوم میترا استاد روز 23 مرداد از اعلام رضایت اولیای‌دم از قصاص نجفی خبر داده بود.

میترا استاد؛ همسر محمد علی نجفی روز هفتم خرداد 98 در منزلش با شلیک چند گلوله به‌قتل رسید.

نجفی روز حادثه پس از ارتکاب قتل متواری شده بود عصر همان روز پس از بازگشت از قم،‌ با معرفی خود به پلیس آگاهی تهران، ضمن اعتراف به قتل، انگیزه خود از قتل را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

صدای ایران ایران صدا

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: میترا استاد نجفی صدای ایران ایران صدا ایران صدا ایرانصدا مسعود استاد محمدعلی نجفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۷۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارنامه‌ی یکی از شاخص‌ترین چهره‌های علمی تاریخ‌نگاری معاصر بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست «بررسی تاریخ‌نگاری دکتر سهراب یزدانی» شنبه ۲۹ اردیبهشت ساعت ۱۷ به همت گروه تاریخ و باستان‌شناسی خانه اندیشمندان علوم انسانی در سالن حافظ این مجموعه برگزار می‌شود.

در این نشست محمدعلی اکبری، استاد تاریخ دانشگاه شهید بهشتی، داریوش رحمانیان، استاد تاریخ دانشگاه تهران، سیمین فصیحی، استاد تاریخ دانشگاه الزهرا و حجت فلاح توتکار، استاد دانشگاه قزوین سخنرانی خواهند کرد. دبیری این برنامه را محمد بی‌طرفان، استاد تاریخ دانشگاه خوارزمی به عهده دارد.

سهراب یزدانی در سال ۱۳۲۸ در بندر انزلی متولد شد. او در سال ۱۳۵۰ در رشته‌ی علوم سیاسی از دانشگاه ملی ایران (شهید بهشتی) فارغ‌التحصیل شد و برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت. یزدانی در سال ۱۳۵۶ مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته تاریخ اروپا دریافت کرد. او پنج سال بعد یعنی در سال ۱۳۶۱ در رشته‌ی جامعه‌شناسی سیاسیاز دانشگاه کیل انگلستان مدرک دکتری گرفت. یزدانی استاد بازنشسته‌ی دانشگاه تربیت معلم (خوارزمی کنونی) و یکی از شاخص‌ترین چهره‌های علمی تاریخ‌نگاری معاصر ایران به‌ویژه عصر مشروطیت است.

در کارنامه‌ی یزدانی آثاری چون: «کسروی و تاریخ مشروطه ایران»، «صور اسرافیل: نامه آزادی»، «مجاهدان مشروطه»، «اجتماعیون عامیون»، «کودتاهای ایران» و «روستاییان و مشروطیت ایران» و جدیدترین کتابش «ترورهای سیاسی در ایران (۱۲۸۶-۱۲۹۶ شمسی)» به چشم می‌خورد که در هر کدام به بررسی مسائل تاریخی ایران با تکیه بر اسناد و مدارک به جامانده پرداخته است.

۲۵۹۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903846

دیگر خبرها

  • درباره تیرباران اولین وزیر زن در ایران
  • سیلاب پاکدشت در مسیل رودخانه هدایت شد / خسارت به اراضی کشاورزی در 3 روستا
  • کارنامه‌ی یکی از شاخص‌ترین چهره‌های علمی تاریخ‌نگاری معاصر بررسی می‌شود
  • اتفاقات دانشگاه‌های امریکا نتیجه فعالیت‌های گسترده ایران و نهاد «جامعة‌المصطفی» است | اذغان به تأثیرپذیری دانشگاهیان امریکا از ایران
  • پرفروش‌های داستانی حوزه مقاومت در نمایشگاه
  • واکنش جمشید مشایخی، علی حاتمی و بهمن فرمان‌آرا به احضار هنرمندان به دادگاه انقلاب در بهار ۵۹/ از شجریان تا کرم رضایی برای پاره‌ای توضیحات احضار شدند
  • اعتراض پوچ و خطرناک علیه ایران/ ژیمناستیک دستمایه تمامیت خواهی و منفعت طلبی سهم خواهان
  • اقدام عجیب خودی‌ها علیه ژیمناستیک/ اعتراض به سهمیه المپیک ایران!
  • گشتی در اقتصاد ایران | جاماندگان سهام عدالت برای اعتراض به کجا مراجعه کنند؟
  • مقایسه صحنه اعتراضات دانشجویی در ایران و آمریکا