Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@01:33:34 GMT

افزایش اقدامات امنیتی در گوگل پلی استور

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۷۷۵۳

افزایش اقدامات امنیتی در گوگل پلی استور

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کاربران سیستم عامل اندروید هر چند وقت یک بار خبر یا خبرهایی بدی در مورد شکسته شدن حریم خصوصی تعدادی از کاربران و ایجاد بدافزارهای آسیب زننده در فروشگاه مجازی گوگل را می‌شنوند. حال این شرکت تصمیم گرفته است با افزایش مراقبت‌های حفاظتی خود بیشتر از گذشته حریم شخصی کاربران مراقبت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوایند: طراحی ظاهر جدید Google Play به تعویق افتاد

گوگل به تازگی اعلام کرده است تعدادی از برنامه‌نویسان و توسعه دهندگان وب در مبارزه این شرکت با بدافزارها و کاربران غیرمجاز، اخلال ایجاد کرده و حتی در مواردی موجب بر هم زدن آرامش و امنیت تعداد زیادی از مشترکان سیستم عامل اندروید می‌شوند. گوگل با ردیابی نرم‌افزارهای مخرب در Google Play در بازه‌های زمانی معین تعداد زیادی از این برنامه‌ها را حذف می‌کنند.

برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب، سد راه گوگل در مبارزه با اقدامات مخرب

دامنه مبارزه گوگل با اپلیکیشن‌های آسیب‌زا و منحرف کننده بسیار گسترده است و تنها به موضوعی خاص محدود نمی‌شود. به عنوان مثال این شرکت برنامه‌ای را به علت مسائل در تضاد با مذهب یا آیینی خاص و نرم‌افزار دیگری را به دلیل سود‌سوجی‌های مالی از کاربران مسدود‌سازی می‌کند.  اما در این میان برخی از برنامه‌نویسان به ظاهر مطرح با زیر سوال بردن اقدامات امنیتی گوگل به دنبال منافع سودجویانه خود هستند. توسعه دهندگان وب و برنامه‌نویسان گاه برای کسب سود بیشتر با کاربران غیرمجاز و تبلیغ‌‍‌‌کنندگان غیرقانونی در فضای مجازی همکاری می‌کنند و از همین رو با در خطر دیدن منافع خود با هر نوع عامل مبارز و حفاظتی مقابله می‌کنند. 

سیستم عامل اندروید به علت گستردگی دامنه عملکرد و استفاده روزانه میلیون‌ها کاربر از آن، طعمه‌ای بسیار شیرین و جذاب برای صنعت میلیون دلاری تبلیغات در تلفن‌های همراه است و به همین دلیل شرکت‌های بزرگ تبلیغ کننده همواره به دنبال یافتن راهی ارزان قیمت برای استفاده بیشتر از این فضا هستند. 

انتهای پیام/

توسعه دهندگان وب مشکل اصلی گوگل برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی بهترین ها اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۷۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد

مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: پایه‌های مستحکم صادرات دانش بنیان در حال بنا شدن است و نتیجه آن طی سال‌های آینده قابل مشاهده خواهد بود به طوری که ایران به یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد.

او بیان کرد: ما به دنبال افزایش مقاصد صادراتی هستیم که می‌تواند سهم بیشتری از بازار‌ها را در اختیار ایران قرار بدهد و محدودیت‌های قیمت‌گذاری برای ایران را از میان بردارد.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: با برگزاری هر نمایشگاه یک میلیارد یورو به صادرات کشور افزوده شده و ما قصد داریم با برپایی ایران اکسپو ۲۰۲۴ این میزان را به ۲ میلیارد یورو برسانیم.

به گفته ضیغمی، سال هزار چهارصد و سه و اجلاس آفریقا هر نمایشگاه به نظرم خوش پتانسیل خودش را دارد می‌تواند عملاً یک بهم رسانی را ایجاد کند یک فعالیتی را اصطلاحاً جوش بدهد نمایشگاه ۱۴۰۳ یک پتانسیل قابل توجهی خودش دارد و شرکت‌های قوی‌تری که از ایران دارند میان شرکت‌های پتانسیل بیشتر و تجار قوی‌تری که از خارج از کشور با کیفیت ما وقت گذاشتیم دعوت کردیم و داردن تو این برنامه شرکت می‌کنند و برنامه ویژه‌ای داریم و بازدید از مراکز صنعتی ایران شرکت‌های بزرگ توانمند ایران و خوب این برنامه‌ها را پارسال نتوانستیم هماهنگ کنیم خود اینها می‌تواند خیلی تاثیرگذار باشد در اینکه این توافقات هرچه بیشتر به قرارداد‌ها و قرارداد‌های فروش بتواند منجر بشود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • جزئیات کامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد
  • طراحی جدید یوتیوب پس از انتقاد‌های شدید از دسترس خارج شد
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • ایران یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد