Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی بندر آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به الگوی برنامه ریزی و پیشرفت منطقه ای ۳۱ شهرستان منتخب براساس الگوی ملی اسلامی- ایرانی پیشرفت، افزود: در این طرح شهرستان ها در دو بخش کم برخوردار و توسعه نیافته، و آسیب های اجتماعی مورد مطالعه قرار گرفتند که میامی جزء شهرستان های این فهرست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اقدام های انجام شده طرح توسعه ای میامی در استان سمنان اشاره و بیان کرد: تهیه سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی، برنامه پیشرفت فرهنگی و اجتماعی روستایی و برنامه راهبری و عملیاتی توسعه پایدار اقتصادی، از جمله اقدامات انجام شده برای تحقق این مساله است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری سمنان ادامه داد: سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی برای ۱۶ روستای شهرستان میامی موضوع ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان انجام شد.

وی با بیان اینکه شهرستان میامی از ظرفیت های بالای معدنی و کشاورزی برخوردار است، تصریح کرد: برنامه های راهبردی و عملیاتی توسعه پایدار اقتصادی در بخش های کشاورزی و صنعت و معدن این شهرستان تهیه شده تا زمینه اشتغال را برای شهروندان و روستاییان آن فراهم کند.

بندرآبادی، به اولویت بندی طرح های اقتصادی با محوریت بخش خصوصی در میامی اشاره و خاطرنشان کرد: فرصت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی و پیگیری مشکلات احتمالی به منظور تسریع در بهره برداری تعیین و احصا شده است.

معرفی ۹ طرح اقتصادی به وزارت کشور

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری سمنان با بیان اینکه شهرک صنعتی کالپوش آماده کلنگ زنی است، یادآور شد: ۹ طرح منتخب اقتصادی در بخش های صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری به وزارت کشور معرفی شده است.

وی تاکید کرد: احداث شهرک تخصصی معدن در میامی در مرحله مکان یابی است و ۲۰ درصد تسهیلات در بخش های مختلف اقتصادی به این شهرستان اختصاص یافت.

بندرآبادی افزود: ۲۲۷ میلیارد ریال به ۸۱ طرح در شهرستان میامی از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به منظور رونق اقتصادی و اشتغالزایی پرداخت شد.

میامی در شرق استان سمنان، با ۲ بخش مرکزی و کالپوش با ۴۹ روستا بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۸ درصد آنها در روستاها به کشاورزی، باغداری و دامداری اشتغال دارند.

از آنجا که ۸۸ درصد جمعیت این شهرستان روستایی هستند و به کار کشاورزی و دامداری اشتغال دارند، حدود نیمی از سال را بیکار هستند، ساخت واحدهای فرآوری در اشتغال و درآمد بیشتر آنها تأثیرگذار خواهد بود. شهرستان میامی به خاطر آب و هوای مناسب و بارش‌های جوی مطلوب، قطب کشاورزی استان سمنان بوده و در تولید چند محصول مانند چغندرقند، گندم و آفتابگردان دیم مقام اول را دارد.

در این شهرستان ۶۹ هزار و ۷۵۵ هکتار زمین کشاورزی و باغی وجود دارد، هر سال ۳۵ هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات دیم و آبی می‌رود. سطح باغ‌های این شهرستان سه هزار و ۵۸۲ هکتار بوده و انواع محصولات باغی مانند پسته، زردآلو، سیب، انگور و دیگر محصولات تولید می‌شود.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر آسیب های اجتماعی توسعه پایدار سازمان مدیریت و برنامه ریزی فرصت های سرمایه گذاری قانون قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۷۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم

نایب رئیس شورای شهر قم گفت: تلاش شده با اختصاص ده هزار میلیارد ریال بودجه به محلات کم برخوردار، فاصله توسعه‌ای بین محلات را کم کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حسن طلایی با ارائه گزارشی از عملکرد کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات با رویکرد محله محوری، گفت: در این کمیته تلاش شده توسعه محلات کم برخوردار و اختصاص بودجه به آن به‌صورت عملیاتی پیگیری شود.

وی از اختصاص نزدیک به 10 هزار میلیارد ریال بودجه به محلات کم برخوردار در سال 1403 خبر داد و افزود: بیشترین بودجه عطف به این مهم در منطقه 6 با مبلغ 1830 میلیارد ریال، منطقه یک با مبلغ 1470 میلیارد ریال و منطقه 5 در رتبه بعدی قرار دارد.

عضو کمیته توزیع عادلانه خدمات و امکانات با رویکرد محله محوری تصریح کرد: ذیل به تحقق عدالت منطقه‌ای در محلات شهر قم، برای توسعه‌بخشی از این محلات، بودجه‌ای از اراضی 48 و 32 هکتاری با عددی بالغ‌بر 3 هزار و 465 هزار میلیارد ریال است.

وی توجه به تعداد محلات و رعایت توازن در اختصاص بودجه مناطق را مهم خواند و بیان کرد: بر اساس مطالعات و نیازسنجی که از محلات کم برخوردار انجام‌شده، این بودجه اختصاص داده‌ شده و تلاش شده عدالت در اجرای پروژه‌های عمرانی در همه محلات رعایت شود.

طلایی کم شدن فاصله محلات کم برخوردار از سایر محلات را یکی از دستاوردهای کمیته دانست و خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده توسعه خوبی در این محلات اتفاق افتاده و اجرای پروژه‌های عمرانی با نگاه عدالت محوری و ایجاد توازن است.

وی تأکید کرد: امروزه شاهد هستیم که تعادل نسبی مناسبی در اجرای پروژه‌های شهری در تمام حوزه‌های مختلف رعایت شده است و امیدواریم به‌زودی با افتتاح پروژه‌های در دست اقدام در مناطق مختلف قم شاهد بهره‌مندی مردم شریف قم از این پروژه‌ها باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آئین آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ برگزار شد
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند