Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@03:34:30 GMT

مبارزه با مواد مخدر محله محور باشد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۸۰۷۷

مبارزه با مواد مخدر محله محور باشد

به گزارش خبرنگار مهر، داود گرشاسبی امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، بر ضرورت تاثیرگذاری فعالیت هیا صورت گرفته در زمینه ترک اعتیاد ابراز داشت: روش ها و طرح هایی که در این زمینه اجرایی می شود باید به صورت عملی و تاثیرگذار اجرا شود.

گرشاسبی با اشاره به نقش مردم و محلات در همراهی مبارزه با آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: مبارزه با مواد مخدر باید محله محور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ویژه مرند عنوان کرد: سمن های غیردولتی باید در این زمینه تشکیل و اقدام به آموزش های رایگان برای مردم کنند.

وی همچنین با مهم ارزیابی کردن نقش فرهنگ سازی در کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد: باید در کنار مبارزه با مواد مخدر، در زمینه تولید محتوا از جمله فیلم هم اقدام کرد تا از افتادن افراد در دام آسیب های اجتماعی پیشگیری کند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی گفت: رفتارهای غلط، دخالت خانواده و این قبیل رفتارها از جمله عوامل افزایش طلاق در جامعه است که می توان با تولید و تغییر فرهنگ، نسبت به کاهش این آسیب اجتماعی اقدام کرد.

اجرای طرح کنترل خشونت در مرند

رئیس بهزیستی شهرستان مرند نیز در این جلسه تاکید کرد: ۴ موسسه و چند مرکز مشاوره اداره بهزیستی شهرستان مرند به صورت تخصصی در زمینه اعتیاد فعالیت می کنند.

حسین محمدزاده با اشاره به اینکه یارانه ای هم به مراکز مشاوره جهت معرفی افراد پرداخت می شود، افزود: طرح کنترل خشونت در مرند در حال اجراست و کارگاه ها هر ۶ ماه یکبار تکرار می شود تا منجر به نتیجه شود.

همچنین حجت الاسلام جلیل پورتقی تبلیغات اسلامی شهرستان مرند هم گفت: نیروهای دهه اول انقلاب کم کم بازنشسته می شوند و باید از این نیروهای ارزشی، بهره برد و در عرصه اجتماعی از تجربیات آنان استفاده کرد.

۱۳۰ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان مرند فعالیت می کند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند نیز با بیان راهکاری اذعان داشت: باید افراد رهایافته از اعتیاد را در جامعه بقبولانیم و یکی از راه ها حضور آنان در مساجد سطح شهر است.

مهران فرجی افزود: ۱۳۰ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان مرند فعالیت می کند که می توان با آموزش به مسئولین کانون ها نسبت به جذب این افراد اقدام کرد.

در ادامه این جلسه حبیب ذوالفقاری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مرند ترک کردن با انگیزه در کنار خانواده را بهترین راه ترک اعتیاد دانست و اظهار داشت: نظارت بیشتر خانواده و عدم تنبیه، عدم بیکاری در کمپ، داشتن برنامه ریزی در کمپ از مهم ترین برنامه های ترک اعتیاد است.

کد خبر 4697996

منبع: مهر

کلیدواژه: مرند اعتیاد مواد مخدر بوشهر قزوین شیراز شهرکرد عید غدیر خم ایلام خطبه های نماز جمعه گرگان عید سعید قربان روز خبرنگار سانحه تصادف یاسوج هفته دولت اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۸۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  جعفر ذوالفقاری در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان میاندوآب اظهار کرد: نگاه جمهوری اسلامی به مقوله مواد مخدر با کل دوران متفاوت است.

وی افزود: به برکت نگاه بلند جمهوری اسلامی مبارزه با مواد مخدر یک تکلیف عمومی بوده و تقدیم چهار هزار شهید در حوزه مبارزه با مواد مخدر گواه این ادعا است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی گفت: جمهوری اسلامی به دنبال احیای انسان‌هاست و حلقه آخر در زنجیره مبارزه با مواد مخدر مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال است.

ذوالفقاری با اشاره به حمایت دولت در خصوص ایجاد اشتغال تصریح کرد: این مقوله در نظام مقدس جمهوری اسلامی به صورت هدفمند و استاندارد در حال اجرا است.

 

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ تلاش مضاعفی برای توسعه فضای مسقف و استانداردسازی ایستگاه‌های ترک اعتیاد برای احیای افراد مبتلا به اعتیاد انجام خواهد شد تا این کمبود برطرف شود.

 

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد