Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران: نوبخت گفت: شیوه‌های قانونی یودجه بندی را باید به سمتی سوق دهیم که از بدهکارشدن غیر واقعی دولت جلوگیری شود.
به گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجع کشور در سومین جلسه ستاد تهیه و تدوین بودجه سال ۹۹ کل کشور، بیان کرد: تردید نمی‌توان کرد که در برابر هر تغییری و در مقابل هر کار نوآورانه‌ای مقاومت صورت می‌پذیرد و این امری عادی و بدیهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: سازمان برنامه وظیفه دارد براساس اسناد فرادستی، اصلاحات ساختاری بودجه را عینی، عملیاتی و در قانون بودجه سال ۹۹ کل کشور پیاده سازد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: قانون برنامه ششم توسعه به عنوان یک سند فرادستی در شرایط برجامی نوشته شده و برابر ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در ارتباط با ضرورت اصلاح ساختاری بودجه، برنامه ششم به عنوان یک سند فرادست پیش روی ماست و می‌تواند مبنا و میزان در اصلاحات ساختاری بودجه تلقی شود.

نوبخت گفت: براساس اجرای اصلاحات ساختاری بودجه، بعد از تعیین دستگاه سیاست‌گذار، برنامه محوری جایگاه بسیار با اهمیتی دارد و ضروری است که ارکان سازمان برنامه و بودجه کشور به شکل دقیق، کارشناسی، استوار و پخته، برنامه‌محوری را در اصلاحات ساختاری رعایت کنند.

او اظهار تاکید کرد: سازمان برنامه در روند اصلاحات ساختاری بودجه به دنبال آن است که سند بودجه را به سند مالی حاکمیت تبدیل کند و از این رو، شیوه‌های قانونی را باید به سمتی سوق دهد که از بدهکارشدن غیر واقعی دولت جلوگیری به عمل آید.

نیلوفر دمنه کارشناس معاونت اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این نشست، گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری دستگاه‌های اجرایی، طبقه‌بندی حساب‌های دریافتی و پرداختی بودجه عمومی را با همکاری خزانه‌داری انجام می‌دهد.

او افزود: ثبت تعهدات مالی دستگاه‌های اجرایی بر حسب شناسه ذی‌نفع نهایی حقیقی یا حقوقی، تخصیص بر مبنای ذی‌نفع نهایی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور پس از اعمال نظارت عملیاتی و واریز مستقیم به ذی‌نفع نهایی توسط خزانه‌داری هم در این روند اهمیت بالایی دارد.

مژگان خانلو رییس امور پایش تعهدات دولت و تجهیز منابع سازمان برنامه و بودجه کشور هم در گزارشی به تشریح سامان‌دهی تعهدات مالی دولت پرداخت و اظهار داشت: آسیب‌شناسی فرآیند ایجاد و کنترل و ایفای تعهدات مالی دولت، عدم کنترل فعالانه سقف تعهدات مالی دستگاه‌های اجرایی و ایجاد تعهدات مالی برای دولت فراتر از منابع موجود، باید از بین برود و در کنار آن قطعیت نیافتن بالای مصارف و پرداخت‌های بودجه و ناتوان شدن دستگاه اجرایی در امر برنامه‌ریزی هم باید مرتفع شود.

به گفته خانلو، انتقال ریسک تأمین نقدینگی به دستگاه‌های اجرایی به جای متولیان اجرای بودجه هم، آسیب دیگری است که باید از بین برود.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: اصلاح ساختار بودجه نوبخت بدهی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۸۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم

مدیر کل دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان گفت: از جمله برنامه‌های پیش روی این دفتر پیگیری اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی (ایجاد سامانه تغذیه، مدیریت هزینه) در سال جدید است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین امامعلی پور، مدیر کل دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان در خصوص فعالیت‌های این دفتر در سال ۱۴۰۲ گفت: این دفتر شامل دو گروه برنامه و بودجه و تشکیلات، تحول اداری و بهره وری است که از جمله مهم‌ترین اقدامات آن می‌توانیم به هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی و تهیه و تدوین طرح الگوی نوین تغذیه دانشجویی و اجرایی کردن بودجه ریزی عملیاتی اشاره کنیم.

امامعلی‌پور تصریح کرد: تهیه و تدوین سند راهبردی سازمان، تهیه و تدوین برنامه عملیاتی سالانه سازمان در سال‌های (۱۴۰۱، ۱۴۰۲، ۱۴۰۳)، توانمندسازی و ارتقاء صلاحیت حرفه‌ای منابع انسانی سازمان، طراحی و ایجاد چرخه مدیریت بهره وری و بهبود عملکرد، پیاده سازی بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، راه‌اندازی کمیته ساختار سازمان برای اصلاح، به‌روزرسانی و بازطراحی ساختار سازمانی، برنامه محوری در ابلاغ اعتبارها، مستندسازی، اصلاح و مهندسی مجدد فرآیند‌های مورد عمل در سازمان (مهندسی و هوشمند سازی فرایند‌های سازمان) از دیگر اقدامات این سازمان در سال گذشته است.

وی با اشاره به اینکه کمیته بررسی طرح‌های پژوهشی برای اولین بار سال گذشته در سازمان امور دانشجویان ایجاد شده است؛ اظهار کرد: به روز رسانی و پیشنهاد تعرفه‌های جدید خدمات سازمان امور دانشجویان و تصویب آن در هیئت محترم دولت، تشکیل کمیته راهبری (اتاق فکر) برای اولین بار در سازمان، بهبود و ارتقای نظام توسعه منابع انسانی (توانمندسازی فراگیر)، استقرار مدیریت دانش در سازمان، تهیه و تدوین لایحه پیشنهادی برنامه هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در حوزه رفاهی- دانشجویی آموزش عالی نیز از دیگر اقدامات این دفتر در سال گذشته بوده است.

مدیر کل دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان در خصوص دوره‌های آموزش و توانمندسازی منابع انسانی در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: تعداد ۲۰ دوره آموزشی در ۱۹۳ ساعت برگزار شده است و کارکنان این سازمان در دو بخش اختصاصی و عمومی به کسب آموزش پرداخته‌اند.

وی درباره اهم اقدامات این سازمان در سال جاری تصریح کرد: توسعه سرمایه انسانی و زیرساخت ها، طراحی و توسعه نظام حکمرانی و مدیریت سازمانی (فرایند‌های سازمانی)، ارتقاء نظام تعالی سازمانی (بهره وری)، پیگیری اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی (ایجاد سامانه تغذیه، مدیریت هزینه)، اصلاح نظام برنامه، بودجه و تشکیلات، برگزاری منظم جلسات کمیته‌های بهره وری، ساختار سازمانی، پژوهشی و بودجه، حمایت و پشتیبانی مالی از طرح‌ها و برنامه‌های دانشگاه‌ها در حوزه‌های مشاوره و سلامت، ورزش، شاهد و ایثارگر، تغذیه، خوابگاه، توانمندسازی و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای منابع انسانی، برنامه محوری و هدفمند نمودن ابلاغ اعتبار‌ها از جمله برنامه‌های پیش روی این دفتر در سال جاری است.

دیگر خبرها

  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم
  • شش الزامی که خریداران سرخابی‌ها باید رعایت کنند
  • ۶ الزامی که خریداران سرخابی‌ها باید رعایت کند
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • بانک مرکزی به تعهدات خود درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است