Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجع کشور در سومین جلسه ستاد تهیه و تدوین بودجه سال ۹۹ کل کشور، بیان کرد: تردید نمی‌توان کرد که در برابر هر تغییری و در مقابل هر کار نوآورانه‌ای مقاومت صورت می‌پذیرد و این امری عادی و بدیهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: سازمان برنامه وظیفه دارد براساس اسناد فرادستی، اصلاحات ساختاری بودجه را عینی، عملیاتی و در قانون بودجه سال ۹۹ کل کشور پیاده سازد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: قانون برنامه ششم توسعه به عنوان یک سند فرادستی در شرایط برجامی نوشته شده و برابر ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در ارتباط با ضرورت اصلاح ساختاری بودجه، برنامه ششم به عنوان یک سند فرادست پیش روی ماست و می‌تواند مبنا و میزان در اصلاحات ساختاری بودجه تلقی شود.

نوبخت گفت: براساس اجرای اصلاحات ساختاری بودجه، بعد از تعیین دستگاه‌ سیاست‌گذار، برنامه محوری جایگاه بسیار با اهمیتی دارد و ضروری است که ارکان سازمان برنامه و بودجه کشور به شکل دقیق، کارشناسی، استوار و پخته، برنامه‌محوری را در اصلاحات ساختاری رعایت کنند.

او اظهار تاکید کرد: سازمان برنامه در روند اصلاحات ساختاری بودجه به دنبال آن است که سند بودجه را به سند مالی حاکمیت تبدیل کند و از این رو، شیوه های قانونی را باید به سمتی سوق دهد که از بدهکارشدن غیر واقعی دولت جلوگیری به عمل آید.

بیشتربخوانید: نظرات مختلف برای نتیجه گیری مطلوب از بودجه را می‌پذیریم/ دقت بیشتر مدیران به ساختار اصلاح بودجه

نیلوفر دمنه کارشناس معاونت اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این نشست، گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری دستگاه‌های اجرایی، طبقه‌بندی حساب‌های دریافتی و پرداختی بودجه عمومی را با همکاری خزانه‌داری انجام می‌دهد.

او افزود: ثبت تعهدات مالی دستگاه‌های اجرایی بر حسب شناسه ذی‌نفع نهایی حقیقی یا حقوقی، تخصیص بر مبنای ذی‌نفع نهایی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور پس از اعمال نظارت عملیاتی و واریز مستقیم به ذی‌نفع نهایی توسط خزانه‌داری هم در این روند اهمیت بالایی دارد.

مژگان خانلو رییس امور پایش تعهدات دولت و تجهیز منابع سازمان برنامه و بودجه کشور هم در گزارشی به تشریح سامان‌دهی تعهدات مالی دولت پرداخت و اظهار داشت: آسیب‌شناسی فرآیند ایجاد و کنترل و ایفای تعهدات مالی دولت، عدم کنترل فعالانه سقف تعهدات مالی دستگاه های اجرایی و ایجاد تعهدات مالی برای دولت فراتر از منابع موجود، باید از بین برود و در کنار آن قطعیت نیافتن بالای مصارف و پرداخت‌های بودجه و ناتوان شدن دستگاه اجرایی در امر برنامه‌ریزی هم باید مرتفع شود.

به گفته خانلو، انتقال ریسک تأمین نقدینگی به دستگاه‌های اجرایی به جای متولیان اجرای بودجه هم، آسیب دیگری است که باید از بین برود.

انتهای پیام/

سقف تعهدات مالی دستگاه های اجرایی و ایجاد تعهدات مالی برای دولت از بین برود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه کشور اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۷۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که تا کمتر از سه ماه دیگر باید کاروان ورزش ایران در المپیک 2024 پاریس شرکت کند و سپس بازی های داخل سالن آسیا و همچنین المپیک زمستانی را در سال جاری در پیش دارد، بودجه مدنظر این کمیته از سوی مجلس رد شده و کاهش یافته است.

مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد کاهش بودجه کمیته ملی المپیک عنوان کرد: "در مورد بودجه  رایزنی خوبی با سازمان برنامه ریزی بودجه داشتیم اما در  لایحه  بودجه که به مجلس رفت، ردیف اصلی بودجه ما که مربوط به رویدادهای بین المللی بود، حذف شد و  سازمان برنامه‌ریزی و بودجه تلاش کرد و قسمتی از آن عدد برگشت تا برای سه رویداد  مشکلی نداشته باشیم اما اگر آن عدد تغییر نمی کرد بودجه خوبی داشتیم. شاید الان بودجه رشد زیادی نداشته باشد اما باز هم در مجلس در حال بررسی است و اصلاحات اولیه صورت گرفته و منتظر رقم نهایی هستیم."

او در بخش بعدی این اتفاق را یک شوک بزرگ در سال المپیک می داند: "انتظار نبود در سال المپیک چنین اتفاقی برای بودجه کمیته ملی المپیک رخ دهد. شوک بزرگی در سال ۱۴۰۳ به کمیته ملی المپیک وارد شد. دلیل اینکه جلسه قبلی هیات اجرایی هم کنسل شد این بود که اعضای هیئت اجرایی، رئیس و من به عنوان دبیرکل با کمک سازمان برنامه‌ریزی و بودجه در تلاش بودیم تا بخشی زیادی از اشکالاتی که در لایحه بودجه کمیته ملی المپیک بود را اصلاح کنیم. عدد ۳۸۰ میلیارد تومانی را سازمان برنامه‌ریزی و بودجه برای ما اصلاح کرد. قرار شد کمیسیون تلفیق و کمیسیون فرهنگی مجلس هم کمکی به ما داشته باشند و اگر این دو اتفاق رخ دهد عدد ۵۰۰ میلیارد تومانی که از ما کم کرده بودند حدودا برمی‌گردد. امیدوارم با این اصلاح و کمک مازادی که در مجلس می‌شود، این گره‌ها باز شود. امیدواریم این مشکل حل شود. سال گذشته تنها یک رویداد رسمی داشتیم اما امسال سه رویداد در پیش رو داریم. "

دیگر خبرها

  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است