Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-06@20:47:23 GMT

زمان مرگ خود را پیش بینی کنید

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۹۱۰۲

زمان مرگ خود را پیش بینی کنید

یک مطالعه جدید می‌تواند احتمال مرگ طی ۵ تا ۱۰ سال آتی برای یک فرد را پیش‌بینی کند.البته قبل از هر چیز باید گفت که این آزمایش از مرحله انجام آزمایشات بالینی خود خیلی فاصله دارد.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، محققان دانشگاه "لیدن"( Leiden) موفق به ابداع آزمایش خونی شدند که ۱۴ نشانگر زیستی که با مرگ‌ومیر ارتباط دارند را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نشانگرهای زیستی شناخته شده به بیماری خاصی مربوط نیستند ولی در عوض بیانگر سلامت عمومی بدن هستند.

از میان آن‌ها می‌توان به نشانگرهایی برای متابولیسم اسیدچرب، التهاب و قندکافت اشاره کرد. قندکافت مجموعه‌ای از واکنش‌های درون سلولی است که توسط آن یک قند شش کربنه (معمولاً گلوکز) به ترکیبات کربن‌دار کوچک‌تری (دو مولکول سه کربنه پیروات) شکسته می‌شود.

محققان این آزمایش را با دریافت نمونه‌هایی از ۴۴ هزار نفر در همه گروه‌های سنی انجام دادند و نشان می‌دهد که نتایج آزمایش آن‌ها به درستی می‌تواند احتمال مرگ‌ومیر در زنان و مردان در تمامی گروه‌های سنی را پیش‌بینی کند.

یکی از نتایج این پژوهش این است که این نوع از آزمایش خون می‌تواند یک جایگزین برای مطالعات بالینی کلی مرگ‌ومیر باشد.

محققان پژوهش خاطرنشان کرده‌اند که نتیجه این آزمایش می‌تواند به پزشکان کمک کند که راهکارهای موثرتری برای درمان بیماران مسن ارائه دهند.

آن‌ها همچنین معتقدند که سن عددی نمی‌تواند وضعیت کلی سلامت افراد سالخورده را مشخص کند.به عنوان مثال ممکن است یک فرد ۷۰ ساله کاملا سالم باشد و یک ۷۰ ساله دیگر ۳ بیماری داشته باشد.

ولی نشانگرهای زیستی‌ای هم وجود دارند که به شناسایی افراد سالمند آسیب‌پذیر کمک می‌کند.

نتایج پژوهش در مجله " journal Nature Communications" انتشار یافت.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: مرگ زمان ازمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۹۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اهمیت حفاظت از محیط زیست گفت: کارشناسان و محیط بانان حفاظت محیط زیست استان برای صیانت و پاسداری از محیط زیست و تنوع زیستی استان به صورت شبانه روزی بویژه در روزهای تعطیل در مناطق تحت مدیریت حضور دارند و از محیط زیست استان قاطعانه در مقابل تخریب گران و متخلفان پاسداری می کنند.

سعید شهند، با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست تعطیل بردار نیست، افزود: یکی از مهمترین شاخصه های حفاظت از محیط زیست تداوم ، یکپارچگی و همیشگی بودن آن است و از این رو محیط بانان و مأموران محیط زیست استان در بیش از ۷۶۰ هزار هکتار از مناطق تحت مدیریت محیط زیست و ۲۰ پاسگاه محیط بانی به صورت شبانه روزی حضور دارند و با انجام مستمر گشت و کنترل و استفاده و بهره گیری از روشهای نوین پایش تصویری کار مهم حفاظت از محیط زیست را بدون وقفه انجام می دهند.

شهند اضافه کرد: جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی مناطق تحت مدیریت، جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز، پایش نحوه و چگونگی فعالیت واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی در چهارچوب ضوابط محیط زیستی و درنهایت ارائه آموزشهای محیط زیستی به گردشگران و طبیعت گران در دل طبیعت از جمله فعالیتهای شاخص مستمر، متداوم و شبانه روزی سازمان حفاظت محیط زیست به شمار می رود.

 

 

دیگر خبرها

  • اولین داروی رشد دندان آزمایش می‌شود
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • نتایج لاتاری ۲۰۲۵ اعلام شد
  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • خاطره‌ای از واکنش عجیب احمدی‌نژاد به درخواست محیط‌‌‌ زیستی | فیلم
  • فعالیت پایلوت ۸ خانه محیط زیستی در گلستان
  • دانشمندان ساعت اتمی جدید بسیار دقیق و مقاوم ساختند
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • آیا طب سنتی ریشه در غریزه انسان و دیگر انسان‌تباران دارد؟