Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی جمالی، گفت: هم‌اکنون ۱۸ مرکز ثابت، ۳ مرکز سیار روستایی و یک مرکز کتابخانه پستی در استان ایلام در راستای ارائه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی به کودکان و نوجوانان ایلامی فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، صبح امروز (30 مرداد) در نشست با نمایندگان خبرگزاری‌های فعال در استان، اظهار کرد: رسان‌ها همواره نقش مهمی در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی در سطح جامعه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، با اشاره به اینکه نقد منصفانه راهگشا و کارساز است، یادآور شد: رگ حیاتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کار فرهنگی است و به‌طورقطع رسانه‌ها می‌توانند با تعامل سازنده، نقش مهم در غنی‌سازی و ارتقای سطح این فعالیت‌ها داشته باشند.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در استان، اظهار کرد: هم‌اکنون 18 مرکز ثابت، 3 مرکز سیار روستایی و یک مرکز کتابخانه پستی در استان ایلام فعالیت دارند.

 

جمالی، یادآور شد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام از ابتدای سال تاکنون فعالیت‌های مختلف فرهنگی، ادبی و هنری را در کنار فعالیت‌های عمرانی پیگیری کرده است، همچنین در ابتدای سال جشنواره بهارانه را با محوریت فرهنگ نوروز در سطح مراکز کانون در سراسر استان برگزارشده است.

 

وی، با اشاره به برگزاری پویش فصل گرم کتاب در استان، یادآور شد: سال گذشته هر مرکز یک پویش داشت اما امسال با جمع‌آوری امکانات و ملزومات لازم رایگان هر کانون 3 پویش فصل گرم کتاب را برگزار کرده است، تاکنون هشت پویش فصل گرم کتاب در پارک کودک شهر ایلام دوشنبه‌های هر هفته برگزارشده است.

جمالی بیان کرد: در هر پویش، کتاب‌های کودک و نوجوان به‌صورت رایگان در اختیار کودکان قرار می‌گیرد و در کنار آن کارگاه‌های مختلف قصه‌گویی، نقاشی، کاردستی و سفال نیز برگزارشده و هم‌زمان در مراکز سراسر استان نیز نظیر چنین برنامه‌ای اجراشده است.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام با اشاره به برگزاری کارگاه‌های تخصصی در رشته‌های مختلف هنری و ادبی ابراز کرد: امسال در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، تعداد ۵۲ کارگاه تخصصی، شهریه‌ای و دوره‌ای برگزارشده که گواهینامه معتبر نیز برای شرکت‌کنندگان نیز صادر خواهد شد.

 

وی، تصریح کرد: جشنواره قصه‌گویی نیز در مراحل شهرستانی، استانی و منطقه‌ای و کشوری و بین‌المللی را در دستور کار قرار دارد که مقدمه این جشنواره، برگزاری جشن‌های قصه‌گویی، کارگاه‌های قصه‌گویی با همکاری انجمن قصه‌گویی است.

 

جمالی، با اشاره به برگزاری جشنواره سرود کودکان و نوجوانان، بیان کرد: در این راستا انجمن سرود و کارگاه‌های سرود را با عضویت تعدادی از صاحب‌نظران در استان راه‌اندازی شده است، همچنین جشنواره نمایش عروسکی را با همکاری انجمن نمایش و کارگروه تخصصی در دستور کارداریم که تا پایان سال به نتیجه می‌رسد.

 

وی، در ادامه بابیان اینکه اعتبارات عمرانی کانون نسبت به سال قبل با حمایت استاندار و فرمانداران سراسر استان در حدود ۱۳۰ درصد رشد داشته است، گفت: این رشد و حمایت‌ها، نشان‌دهنده نگاه فرهنگی مسئولان است و امید است که با این حمایت‌ها، در سال جاری بتوانیم شاهد افتتاح مرکز سراب باغ در شهرستان آبدانان باشیم.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، گفت: کاروان پیک امید در مناطق سیل‌زده با اجرای برنامه‌های شاد و بانشاط، توزیع کتاب و اسباب‌بازی در مناطق ماژین دره شهر، پلدختر استان لرستان و چم شیر چرداول نیز برگزار شد که مورد استقبال گسترده کودکان این مناطق قرار گرفت.

 

جمالی، در پایان بابیان اینکه هم‌اکنون در سطح مراکز کانون 11 انجمن فعال ادبی، فرهنگی و هنری فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: انجمن‌های ادبی شعر و داستان را در ایلام، ایوان و آبدانان ز راه‌اندازی شده و در حال راه‌اندازی در دیگر شهرستان‌ها نیز هستیم.

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر عید غدیر خم غدیر سومین جشنواره طنین مسجد مساجد روزنامه اردبیل روز جهانی مساجد جشن عید غدیر خم جشنواره طنین مسجد کانون کانون پرورش فکری فعالیت فرهنگی ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود

ایسنا/مازندران مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان ویژه استان مازندران در ساری برگزار می‌شود.

حامد فاضلی کبریا مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره برگزاری نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان کانون اظهار کرد: این جشنواره در مرحله استانی‌ ویژه مازندران ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۱۸ در سالن سینما کانون ساری برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در بخش استانی با اجرای ۵ نمایش منتخب به اجرا می‌پردازد تا پس از رای هیات داوران ۳ نمایش برگزیده به دبیرخانه مرکزی برای حضور در جشنواره کشوری معرفی شوند.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره‌ی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار «این صحنه خانه‌ماست» برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲  سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

وی افزود: داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام جزییات حضور کانون پرورش فکری در نمایشگاه کتاب تهران
  • منتخبان نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان تجلیل می‌شوند
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود