Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه روی خط رسانه های برنا؛ شهاب الدین منتظمی مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش  با محکوم کردن رفتار غیر انسانی کشتار سگ‌ها از سوی شهرداری گفت: ما هرگونه کشتار بی‌دلیل و خارج از ضوابط مربوط به ساماندهی سگ‌های بی‌سرپناه را منطقی نمی‌دانیم.

وی ادامه داد:ممکن است برخی از سگ‌های بی‌سرپناه دچار مشکلات سلامتی باشند اما باید طبق دستورالعمل سازمان دامپزشکی که به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها ابلاغ شده است با این حیوانات برخورد  صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتظمی خاطرنشان کرد: هرگونه عقیم‌سازی، زنده‌گیری و یوتانایز باید طبق این چارچوب قانونی انجام شود.

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش ادعای شهرداری در خصوص قدیمی بودن این فیلم را توجیه غیرمنطقی در مقابل رفتار غیرانسانی با حیوانات شهری دانسته و گفت: موضع سازمان محیط زیست محکومیت این رفتار است و ما پیگیر این موضوع خواهیم بود.

وی با بیان اینکه لایحه‌ مقابله با حیوان آزاری از سوی این سازمان تهیه و درحال طی کردن روند حقوقی است، بیان داشت: باید امکانات دستگاه‌های متولی در این زمینه احصا شود، چراکه عدم دسترسی به زیرساخت عملا این قانون را مسکوت می‌گذارد.

در این لایحه «ضرب و جرح»، «محبوس کردن»، «ناقص کردن اعضا»، «آزار جنسی»، «جراحی‌ها غیرضروری که منتهی به تغییر شرایط طبیعی و آزاردهنده برای حیوان شود»، «شکنجه روحی غیرقابل تحمل» و «رها کردن حیوانات دارای صاحب در شهر یا روستا یا خارج از آن در صورتی که حیوان قادر به ادامه حیات در طبیعت نباشد یا برای مردم یا طبیعت خطرناک باشد»، از موارد آزارحیوانات ذکر شده است.

منبع:فارس

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جراحی شهرداری طبیعت محیط زیست مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۰۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، گزارش‌های این نهاد نظارتی نشان می‌دهد که سازمان حفاظت محیط زیست از سال ۱۳۸۶ تا ۱۴۰۰ صرفاً نسبت به ارزش گذاری ۲۰ منطقه از ۳۰۹ منطقه تحت مدیریت خود و از سال ۱۴۰۰ به بعد نسبت به ارزش گذاری اقتصادی خدمات اکوسیستم ۵ استان کشور (کردستان، قزوین، خراسان جنوبی، لرستان و کرمان) اقدام کرده است.

این در حالی است که این سازمان مکلف بوده ارزش اقتصادی منابع زیست محیطی و جداول و حساب‌های مربوطه را محاسبه و در حساب‌های ملی لحاظ کند.

در ماده ۱۹۲ قانون برنامه پنجم، دولت (سازمان حفاظت محیط زیست) مکلف شده بود ارزش اقتصادی منابع زیست محیطی و جداول و حساب‌های مربوط را در حساب‌های ملی محاسبه و لحاظ کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر خبرها

  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم و اقدامات لازم
  • (تصاویر) وقتی حیوانات عاشق می‌شوند
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • وقتی حیوانات عاشق می‌شوند (عکس)