Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان راهداری اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین حسینی ۲.۵ نفر زائر از چهار پایانه مرزی مشخص شده عبور کنند و بر اساس توافقات صورت گرفته، قیمت بلیت اتوبوس در این ایام افزایش نخواهد یافت.

به گزارش ایسنا، ماه محرم و ایام اربعین یکی از پرترددترین و پرترافیک‌ترین ایام در جاده‌های مواصلاتی کشور به سمت استان‌های غربی است، چراکه نه تنها زائران ایرانی بلکه مسافران خارجی بسیاری هم به ایران وارد می‌شوند و از مرزهای غربی کشور به سمت نجف و کربلا حرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالهاشم حسن‌نیا - رئیس سازمان راهداری کشور- در این باره به ایسنا گفت:‌ آنچه تا این لحظه قطعی شده چهار پایانه مرزی خسروی، مهران، چذابه و شملچه است که پیش‌بینی می‌کنیم از حدود  دو و نیم میلیون نفر زائر بیش از یک میلیون تردد از مرز مهران انجام شود، حدود ۴۰۰ هزار نفر تردد از مرز خسروی و مابقی زائران نیز از طریق مرزهای چذابه و شملچه تردد کنند.

وی با بیان این که مرز شلمچه و چذابه برای خوزستانی‌ها و دیگر استان‌های جنوبی مانند بوشهر، هرمزگان، فارس و غیره مورد استفاده قرار گرفته و یکی از مرزهای شلوغ در این ایام به شمار می‌رود، گفت: برای فراهم کردن بستر لازم در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز حدود ۸۰۰۰ تا ۱۰ هزار اتوبوس پیش بینی شده تا در رفت و آمد زائران مشکلی به وجود نیاید. البته مسافران اربعین از کشورهای افغانستان، پاکستان، آذربایجان و روسیه و هند نیز به ایران وارد می‌شوند و از این چهار پایانه مرزی عبور می‌کنند.

وی همچنین در خصوص قیمت بلیت اتوبوس نیز گفت: گرچه تاکنون انجمن شرکت‌های مسافربری به صورت رسمی درباره‌ی قیمت بلیت اتوبوس اظهار نظر نکرده است اما طبق مذاکرات و توافقات صورت گرفته مقرر شده تا قیمت آن، برای ایام اربعین افزایش پیدا نکند.

وی با اشاره به این که اکثر زائران ایرانی از وسیله‌ی شخصی برای رساندن خود به مرزهای ایران و عراق استفاده می‌کنند، گفت: سال گذشته نیز با وجود پارکینگ‌های بزرگ تعبیه شده در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه ترافیک سنگینی داشتیم و امسال با وجود اضافه شدن مرز خسروی پیش بینی می‌کنیم همچنان مردم از وسیله‌ی شخصی استفاده کنند اما زائران اگر می‌خواهند راحت‌تر باشند و در این ترافیک‌ها معطل نشوند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اربعين حسيني رییس سازمان راهداری قیمت بلیت اتوبوس نجف کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۰۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدسبحان حسنی ظهر چهارشنبه در نشست ستاد اربعین ایلام با موضوع تعیین تکلیف جانمایی مواکب در مرز مهران عنوان کرد: مقررات و جانمایی های اولیه اربعین در مرز مهران با توجه به قرار گرفتن اربعین در ماه‌های سرد سال صورت گرفته است.

وی افزود: در سال‌های گذشته بر خلاف امروز وجود ویزا چندان ملاک نبود و گاهی با کارت ملی انجام می‌شد ولی اکنون گذرنامه زیارتی صادر می‌شود و کار بسیار تسهیل شده و سرعت تردد بالا رفته و ما با شرایط جدیدی در برگزاری اربعین مواجه هستیم.

وی گفت: با شرایط جدید و تحولات بزرگی که در حوزه اربعین در استان ایلام صورت گرفته و جانمایی مواکب، تردد اتوبوس بازرسی‌ها باید با این شرایط جدید وفق داده شود تا زائر سریع‌تر به مرز برسد و جمعیت زودتر تخلیه شود.

حسنی تأکید کرد: موضوع ساماندهی دستفروشان باید به طور جدی دیده شود و ملاحظات نیروهای انتظامی و مرزبانی و راهور در نظر گرفته شود تا مزاحمتی در برقراری نظم و تردد زائران ایجاد نشده و خللی در تردد میلیونی زائران ایجاد نشود.

کد خبر 6087538

دیگر خبرها

  • پربیننده‌ترین مسابقات ورزشی تاریخ در اینترنت
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود