Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالهادی فقهی زاده در حاشیه معرفی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: نهضت قرآن آموزی و حفظ قرآن بدون شک یک کار ویژه اساسی در فعالیت های قرآنی است که با مفاهیم قرآن و شناخت بیشتر قرآن و انس با قرآن ارتباط دارد.

وی اضافه کرد: البته ارگانهای مختلفی درگیر این موضوع هستند از اداره اوقاف، تبلیغات اسلامی، ارشاد  اسلامی نیروهای مسلح که ما نیز در برگزاری آزمون های حفظ و مفاهیم قرآن مشارکت داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقهی زاده تصریح کرد: هر سال صدها نفر از حافظان کل و هزاران از حافظان جزء قرآن در آزمونهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شرکت کرده و منتخبین تشویق می شوند.

سالانه هزاران حافظ قران تشویق می شوند

وی اضافه کرد: بر اساس تصمیم جدیدی که در شورای توسعه فرهنگ قرانی گرفته شده پارسال ۷۰۰ تن از حافظان کل قرآن در یک ازمون شرکت کردند و۴۰۰ نفر نیز در موسسه بیت الاحزان و ۱۲۰ نفر هم در موسسه مهد قران تهران شرکت کرده و تشویق شدند که در استانها هم تعداد زیادی در این عرصه فعال هستند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص موسسات فعال قرآنی هم اظهارداشت: در حال حاضر ۲۲۰۰ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در کشور داریم که شعب متعددی هم در شهرستانها 
دارند و زیر نظر معاون قران و عترت وزارت ارشاد فعالیت می کنند.

خبرنگار مهر پرسید رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۰ در دیدار با حافظان، قاریان و اساتید قرآنی، مطالبه‌ای را در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن مطرح کردند چقدر این رهنمود عملی شده است؟ که فقهی زاده پاسخ داد: آنچه در سند طرح ملی حفظ قرآن به آن اشاره شده تربیت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار حافظ کل قرآن تا سال ۱۴۰۴ است؛ با توجه به اینکه این سند در سال ۱۳۹۵ برای اجرا ابلاغ شده سالانه تربیت ۳۵۰ هزار حافظ کل قرآن را مورد توجه قرار داده که به این ترتیب، به نظر می رسد تربیت ۱۰ میلیون حافظ کل قرآن بیش از ۲۸ سال طول می ‌کشد.

وی بیان کرد: البته همواره گفته شده که منظور رهبر انقلاب از تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، حافظ کل قرآن نیست و شاید بر همین اساس بوده که در سند طرح ملی حفظ قرآن نیز حافظ قرآن به فردی گفته شده که توانایی دارد همه یا بخش قابل توجهی از آیات قرآن را به صورت صحیح و روان با تلفظ عربی حروف و حرکات در حد تمایز همراه با درک معنای ظاهری آیات از حفظ بخواند که اگر بتوانیم یک میلیون نفر حافظ کل قران داشته باشیم به این رهنمودها نزدیک شده ایم.

فقهی زاده یادآورشد: این هدف متعالی است که تاکید رهبری اجرایی شود اما در این میان برخی از حفاظ خود را عرضه نمی کنند و آمار دقیقی از حافظان قران نداریم اما بیش از یک میلیون نفر حافظ اجزاء قرآن هستند.

یک میلیون نفر حافظ اجزای قرآن هستند

معاون قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با هدف گذاری انجام شده تلاش می شود همه ساله حافظان بیشتری را تربیت کنیم و هم سازمان اوقاف و هم دارالقران و مراکز قرآنی بسیج مستضعفان و تبلیغات اسلامی و ارتش و بسیج همه تلاش می کنند تا این چشم انداز محقق شود.

وی در خصوص برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم هم گفت: مسابقات بین المللی قرآن کریم همه ساله در پایان ماه شعبان برگزار می شود و امسال هم این مسابقات برگزار خواهد شد.
 

کد خبر 4698312

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالهادی فقهی زاده ارشاد قزوین حافظ قرآن بوشهر قزوین شیراز شهرکرد عید غدیر خم ایلام گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان روز خبرنگار یاسوج سانحه تصادف هفته دولت اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۱۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره تربیت‌معلم سبک زندگی قرآنی در شیراز برپا شد

به گزارش خبرنگار مهر، دوره تربیت‌معلم سبک زندگی قرآنی ظهر یکشنبه در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس برگزار شد.

در این دوره مباحثی از قبیل سبک زندگی اسلامی و قرآنی، ابعاد سبک زندگی قرآنی در تمام عرصه‌های زندگی فردی و اجتماعی، پاسخگویی قرآن برای تمام نیازهای بشر، مقایسه آن با سبک‌های زندگی غربی و غیر اسلامی، انواع تعاریف متداول در خصوص سبک زندگی و میزان رواج سبک‌های غربی و غیر ایرانی و غیر اسلامی در میان نسل امروز به خصوص نوجوانان و نوجوانان، تأثیر سبک زندگی بر روی عادات و پوشش افراد بررسی شد.

در پایان این همایش سخنران برنامه به سوالات حاضرین پاسخ داده و راهکارها و پاسخ‌هایی برای تبلیغ و تبیین سبک زندگی قرآنی ارائه داد.

کد خبر 6096418

دیگر خبرها

  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • موضع تازه و متفاوت یک روزنامه درباره گشت ارشاد
  • دوره تربیت‌معلم سبک زندگی قرآنی در شیراز برپا شد
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند
  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است