Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-05@23:50:21 GMT

ممنوعیت تولید مانتوی جلوباز

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۱۵۹۳

تولیدکنندگان لباس‌های زنانه باید لباس‌های مناسب عرف بدوزند. این جمله را طهماسبی‌نیک، رئیس اتحادیه خیاطان از برخورد با تولیدکنندگان مانتوی جلوباز خبر داده است.

این موضوع درحالی رخ می‌دهد که مجید طلیمی، مدیرکل روابط عمومی شورای‌عالی بسیج تجار می‌گوید: «در قوانین نظام صنفی بندی وجود دارد که اتحادیه‌های صنفی می‌توانند با تولید لباس نامناسب برخورد کنند اما جزییاتی درباره ویژگی‌های لباس نامناسب آورده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

فروش مجازی لباس از دستمان خارج شد

«لباس‌های مجلسی متفاوت و ارزان‌قیمت می‌خوای بیا تو این کانال»، «یه کانال پر از لباس‌های مجلسی مزون‌های تهران»، «عرضه پوشاک ترک با قیمت‌های واقعا پایین»؛ اینها جملات و تبلیغاتی‌ است که همه آنهایی که در فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی و پیج‌های اینستاگرام بارها و بارها دیده‌اید. آنگونه که  مجید طلیمی، مشاور اتحادیه پوشاک می‌گوید: «حدود ٣٠‌درصد خریدوفروش پوشاک زنانه در فضای مجازی و توسط سایت‌های بدون مجوز انجام می‌شود. سایت‌هایی که هیچ مالیاتی پرداخت نمی‌کنند  و خبری هم از  نظارت بر  عملکرد آنها  نیست. لباس‌های قاچاق یا غیرقاچاق با هر کیفیتی به هر قیمتی که خود می‌خواهند، عرضه می‌کنند، اما حالا مسئولان از تشدید بازرسی از عملکرد واحدهای صنفی در بازار و تولیدکنندگان خبر می‌دهند.

 به گفته رئیس اتحادیه خیاطان زنانه و مردانه، مطابق دستور اماکن تولید هر مدل مانتویی که دکمه نداشته باشد، ممنوع است و ما نیز با این امر برخورد می‌کنیم. البته آنگونه که طهماسبی‌نیک می‌گوید، هیچ محدودیتی در لباس‌های مردانه وجود ندارد. هرچند که به گفته مشاور اتحادیه پوشاک، مسئولین به دنبال ساماندهی بازار پوشاک در فضای مجازی هم هستند، اما به نظر می‌رسد سختگیری بیشتر روی بخش شفاف اقتصاد است.

مدل لباس‌ها متناسب شود

از حدود یک‌ماه پیش، بازرسی‌های گسترده‌ای در واحدهای صنفی درحال انجام است و با تولیدکنندگان یا فروشندگان لباس‌های غیرمتعارف با فرهنگ و جامعه ایرانی تولید و عرضه می‌کنند، برخورد خواهد شد. مدیرکل روابط عمومی شورای‌عالی بسیج تجار می‌گوید: «فروشندگان مدعی هستند که تولید مانتوهای جلوبسته و دکمه‌دار خیلی کم است و به ناچار سراغ خرید این مدل مانتوها از تولیدکنندگان می‌روند که باید این مشکل حل شود.»  

او که معتقد است در نحوه عرضه لباس‌های زنانه باید نوعی متناسب‌سازی صورت گیرد، ادامه داد: «درحال حاضر بیش از ٩٠‌درصد مشتریانی که به دنبال مانتو با پوشش مناسب هستند، موفق به خرید لباس دلخواه خود نمی‌شوند، چراکه بیشتر آن‌چه امروز در بازار عرضه می‌شود، هماهنگی با فرهنگ جامعه ایرانی ندارد و نوعی تناسب باید در این رابطه صورت گیرد.»

خبری از لباس ملی نشد

حدود‌ سال٨١ بود که از طراحی و تولید لباس ملی سخن گفته می‌شد، اما حالا با وجود گذشت ١٧‌سال از این گفته‌ها هنوز هیچ خبری از لباس ملی متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد، نیست. رئیس اتحادیه خیاطان زنانه و مردانه که ریشه این مشکل را در ضعف طراحان ایرانی می‌داند، می‌گوید: «باید به این امر اعتراف کرد که هنوز طراحان ما هم‌ردیف طراحان ترکیه نیستند و در این حوزه عقب هستیم اما اگر مشکلات مواد اولیه و تولید حل شود و بازار به همین منوال بماند، به‌طور حتم به ‌زودی از طراحان ترکیه نیز جلو خواهیم زد.»

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Eo2 برچسب ها: مانتو ، لباس زنانه ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مانتو لباس زنانه بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۱۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفاهیم جان‌بخش اسلامی از مرزها بیرون رفته است

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار کرد: رشد و کمال علمی، فرهنگی و اجتماعی و سیاسی دختران نجیب و شریف ایران اسلامی همراه با رایحه بوی خوش عفاف و حجاب و حیا به زنان و دختران و زنان غربی رسیده است به طوری که مفاهیم جان‌بخش اسلامی از مرزها بیرون رفته است.

سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه امروز خرم‌آباد گفت: مشاهده می‌کنیم بخش‌هایی از زنان و دختران در کشورهای غربی از انحطاط و نابودی پایه‌های خانواده خسته شده و به حجاب و عفاف روی آورده‌اند و در چنین وضعیتی باید هوشیار بود که دستگاه‌های متولی فرهنگی باید هوشیارانه تصمیم بگیرند و اقدام کنند و از هر گونه اقدامی که ابتذال فرهنگی را به همراه دارد، جلوگیری نمایند.
نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: در آن طرف مرزها بوی خوش حجاب و عفاف را می‌بینیم که از درون کشور ما صادر شده است، در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی قانون ساماندهی مُد و لباس به تصویب رسیده که در راستای تقویت فرهنگ ایرانی و اسلامی و پرهیز از الگوهای بیگانه، وظایفی بر عهده کمیته‌ها قرار داده شده است.
حجت‌الاسلام شاهرخی بیان کرد: این قانون بر برخی از وزارتخانه مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش، علوم، صدا و سیما وظایفی را تعریف کرده و نمایندگانی از صنوفی که لباس تولید می‌کنند در این کمیته هستند ولی بازهم امروز لباس‌های غیر مرتبط با فرهنگ ایرانی و اسلامی در بازار مشاهده می‌کنیم.
وی یادآورشد: مانتوهای بدون دکمه و پیراهن‌های کوتاه در بازار دیده می‌شود به طوری که پیدا کردن لباس‌هایی که با فرهنگ ما مرتبط باشد، سخت است و لازم است تدابیری اتخاذ شود که از توزیع لباس‌های غیرمرتبط با فرهنگ ایرانی اسلامی جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه آینده امیدبخش است، گفت: امروز می‌بینیم که پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران و تصویر رهبر معظم انقلاب اسلامی را بر دیوار کنگره آمریکا نصب کردند، فراز و نشیب دیده می‌شود ولی آینده در کشور ما روشن است.
امام جمعه خرم‌آباد گفت: در این استان کارگاه‌های متوسط و کوچک وجود دارد که محصولات صنعتی، دامی و باغی دارند و تولید و اشتغال در این مکان‌ها زنده و پویا است، برخی صنایع تعطیل شده داریم که دنبال می‌شود ولی کارگاه‌هایی وجود دارند که تولید دارو و محصولات شوینده دارند و محصولات متنوع دیگری را تولید می‌کنندبنابراین به آینده امید داریم.
حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به اجرای طرح «سودای بندگی» افزود: در طول سال‌ها مسئولان آموزش و پرورش در نماز جمعه شرکت کردند و دانش‌آموزان را با آداب حضور در این نماز سیاسی، عبادی و فرهنگی آشنا کردند.
وی با اشاره به دور دوم انتخابات در خرم‌آباد و چگنی گفت: اردیبهشت این انتخابات برگزار خواهد شد که اهمیت مشارکت به قوت خود باقیست و شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف است، لذا مسئولان برگزار کننده انتخابات هم دقت لازم را در برگزاری انتخابات که یک انتخابات سالم برگزار شود، داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • بهترین برند ترکیه برای خرید در سال ۲۰۲۴
  • اجبار دانش آموزان برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است
  • اجباری نبودن لباس فرم برای دانش آموزان
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • کارگروه تخصصی برای ساماندهی شبکه مهندسی پوشاک دانشگاه تشکیل می‌شود
  • امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود 
  • مفاهیم جان‌بخش اسلامی از مرزها بیرون رفته است
  • هوشمند سازی در سند تحول جهت تسریع خدمت‌رسانی به مردم است
  • واکاوی ممنوعیت پخش مجموعه «حشاشین»