Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@23:19:42 GMT

اکثریت آمریکایی‌ها خواهان جنگ با ایران نیستند

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۲۷۵۹

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی موسسه گالوپ، نتایج نظرسنجی‌های اخیر در مورد میزان رضایت مردم برای استفاده از گزینه نظامی علیه ایران، نشان می‌دهد که تنها  ۱۸ درصد آمریکایی‌ها در شرایط حاضر موافق عملیات نظامی ایالات متحده علیه ایران هستند در حالیکه  ۷۸ درصد مردم آمریکا خواهان استفاده از روش‌های دیپلماتیک برای حل موضوع ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در میان جمهوری‌خواهان تنها ۲۵ درصد و در میان دموکرات‌ها تنها ۱۱ درصد از کسانی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند، خواهان اعمال قدرت نظامی علیه ایران هستند.

این نظرسنجی در نیمه دوم ماه میلادی گذشته  انجام شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران جنگ خلیج فارس آمریکا برجام ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۲۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، یک نظرسنجی که اوایل ماه جاری انجام شد، نشان داد که افراد نسل Z که بین 18 تا 24 سال سن دارند، به طور فزاینده‌ای از حماس حمایت می‌کنند.
 
نتایج نظرسنجی نشان داد که 43 درصد از این رده سنی از حماس حمایت می‌کنند، در حالی که 63 درصد حامی اسرائیل هستند.
 
یک نظرسنجی مشابه در ماه مارس توسط موسسه Harvard CAPS-Harris، نشان داد که 37 درصد از پاسخ دهندگان از نسل Z از حماس حمایت کردند، در حالی که 63 درصد از اسرائیل حمایت کردند.
 
نکته قابل توجه این است که این نظرسنجی‌ها حاکی از افزایش 6 درصدی حمایت از حماس در عرض تنها یک ماه و کاهش 6 درصدی حمایت از اسرائیل است. این امر نشان دهنده تغییر قابل توجهی در احساسات نسبت به مقاومت فلسطین در میان پاسخ دهندگان است.
 
این در حالی است که در هفته‌های اخیر، کالج‌ها در سراسر آمریکا شاهد افزایش تظاهرات‌های طرفدار فلسطین بوده‌اند که از دانشگاه‌ها می‌خواهند تا روابط مالی خود را با اسرائیل قطع کنند.
 
ائتلافی از سازمان‌های دانشجویی طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا نیز در ادای احترام به هند رجب، کودک شش ساله فلسطینی که به دست نیروهای اشغالگر اسرائیل در غزه به شهادت رسید، سالن همیلتون را تسخیر کرده و نام آن را به «تالار هند» تغییر دادند.

پلیس نیویورک با یورش به این دانشگاه، ده‌ها نفر از این دانشجویان را بازداشت کرد.
 

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم غزه از اثرات عملیات «وعده صادق» بود
  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس
  • اکثریت صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • نیرو‌های مسلح یمن: دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند