Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@17:24:31 GMT

خانه موزه انتظامی پروانه میراث فرهنگی گرفت

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۳۶۲۴

خانه موزه انتظامی پروانه میراث فرهنگی گرفت

به گزارش مهر؛ شکرخدا گودرزی مدیرعامل خانه موزه انتظامی درباره بازسازی‌های انجام شده در این مکان که طی چند ماه گذشته در دست انجام بود،  گفت: ما با توجه به برنامه‌ای که داشتیم با تشکیل یک کارگروه با حضور خانم فکور نماینده اداره‌کل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی، تلاش کردیم تا این مکان را به خانه موزه‌ای استاندارد تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما با بازسازی اساسی که در فضای موزه‌ای خانه انجام دادیم به این سمت حرکت کردیم که چگونه با توجه به شخصیت، فعالیت و زیست استاد انتظامی، فضای داخلی خانه موزه را تعریف کنیم.

وی ادامه داد: ما شروع به تولید طرح محتوایی در کارگروه مدنظر کردیم و بر اساس وسایل شخصی، اسناد و مدارک استاد انتظامی که توسط مجید انتظامی در اختیارمان قرار گرفته بود، همچنین فعالیت‌های سینمایی، تئاتر و تلویزیونی استاد، طرح محتوایی را اجرا کردیم. بر اساس طراحی انجام شده، فضای قبلی موزه را صد در صد تخریب و شروع به مرمت و ساختن بخش‌های مختلف آن کردیم.

گودرزی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: تلاش ما این بود که وقتی مخاطبان وارد خانه موزه انتظامی می‌شوند، با زندگی، سیر و سلوک، شخصیت و زیست استاد آشنا شوند.

مدیرعامل خانه موزه انتظامی با اشاره به احداث سه سکو در حیاط خانه موزه و نزدیک کردن این فضای باز به فضای اجرای نمایش‌های تخت حوضی در خانه‌های قدیم، افزود: با حمایت خانه هنرمندان ایران و همچنین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مجسمه استاد انتظامی که در خانه هنرمندان نصب بود، ترمیم و به خانه موزه منتقل شد.

وی اظهار کرد که بدون حمایت و همکاری کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، سازمان زیباسازی و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، شهرداری منطقه ۱ و همچنین سازمان میراث فرهنگی بازسازی خانه موزه انتظامی و تعریف جدید هویت این مکان، امکانپذیر نبود.

گودرزی در ادامه سخنان خود بیان کرد: بعد از پایان بازسازی و تعریف فضای موزه، بازدید کارشناسان اداره‌کل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی انجام و مشخص شد که ما تا حدود ۵۰ درصد هویت این مکان را بر اساس شخصیت و فعالیت‌های استاد انتظامی تعریف کرده‌ایم و همین امر باعث شد تا خانه موزه انتظامی پروانه راه‌اندازی را از سازمان میراث فرهنگی دریافت کند.

مدیرعامل خانه موزه انتظامی در پایان تصریح کرد: تأسیس خانه موزه‌های مشاهیر فرهنگ و هنر تأثیر بسزایی در توسعه فرهنگی شهر خواهد داشت.

کد خبر 452329 برچسب‌ها سینمای ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۳۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی

مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: با حمایت‌های استاندار آذربایجان‌غربی در حال حاضر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی، مرمتی و فنی اختصاص یافته و در این زمینه ۸۰ طرح در حال اجرا است.

وی با ابراز تأسف برای از بین رفتن تعدادی از خانه‌های قدیمی ارومیه در سالیان گذشته  افزود: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل حفاظت از این اندک خانه‌های تاریخی شهر بوده و طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی ارومیه به‌عنوان نخستین استان در سطح کشور به انجام رسیده که نقش مهمی در حفظ بنا‌های تاریخی و خانه‌های با ارزش آن خواهد داشت.

صفری در ادامه  گفت: تعدادی از بنا‌های تاریخی استان در مالکیت دستگاه‌های اجرایی قرار داشته و طبق قانون دستگاه‌های متولی وظیفه مرمت و نگهداری از بنا‌های تاریخی را برعهده دارند که متأسفانه در این راستا کم‌کاری شده و بسیاری از بنا‌های با ارزش استان در حال تخریب است.

به گفته  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، برای حفاظت بنای تاریخی، یکی از برنامه‌های ما این است مالکیت یا حق بهره‌برداری از آنها به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شود تا با عزم جهادی بتوانیم آن بنا‌ها را مرمت و حفاظت کرده و برای آن بنا‌ها کاربری فرهنگی و گردشگری مناسب تعریف کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • موزه ها گنحینه فاخر علم و هویت ایرانیان هستند
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد