Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@02:31:16 GMT

‌مساجد در مسیر تحقق بیانیه گام دوم نقش‌آفرینی کنند‌

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۴۲۸۶

‌مساجد در مسیر تحقق بیانیه گام دوم نقش‌آفرینی کنند‌

امام جمعه ساوه گفت: مساجد در مسیر تحقق بیانیه گام دوم نقش‌آفرینی کنند. ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی عصر امروز در همایش روز جهانی مسجد با اشاره به جایگاه مساجد اظهار داشت: نقش‌آفرینی مسجد در طول تاریخ، از آغاز شکل‌گیری آن در صدر اسلام که همزمان با هجرت نبی مکرم اسلام(ص) به مدینه منوره برای بنیانگذاری و شروع تمدن بزرگ اسلامی آغاز شد و شروع نخستین مراحل این حرکت بزرگ با تأسیس مسجد شکل گرفت تا به حال و در خواهیم یافت که این مکان مقدس الهی، در واقع مرکزی بوده است که پاسخگوى تمامی نیازها و مقتضیات زمانى خود بوده و برحسب نیاز روز جامعه، نسبت به جوابگویی متناسب با شأن آن متمرکز و برنامه‌ریزی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مساجد همواره همانند شبکه‌ای بسیار گسترده و قوی عمل کرده و در کمترین زمان ممکن پیام را در دورترین نقاط به اطلاع عموم مردم رسانده است که نمونه روشن و بسیار تأثیرگذار آن را در جریان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شاهد بوده‌ایم که پیام، اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط به انقلاب اسلامی را بدون کم و کاست در کوتاهترین زمان به تمامی انقلابیون سراسر کشور می‌رسانده است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: در این راستا، مساجد به عنوان بزرگترین و مهمترین پایگاه دینی کشور از منزلت والایی  در میان جامعه اسلامی برخوردار است و می‌تواند نقش به سزایی ایفاء کند.

میز خدمت مسئولان استان کرمانشاه در مساجد برپا شود1600 عضو هیئت‌امنای مساجد در سمنان ساماندهی شدنداردبیل| کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند

حسینی بیان کرد: در همه کشورها مساجد مرکز بیداری امت اسلامی بود بنابراین با توجه به ظرفیتی که مساجد دارند می‌توان از این ظرفیت برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب استفاده کرد و از سویی زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) باشیم.

وی افزود: مساجد با پرهیز از برنامه‌های سلیقه‌ای، با حفظ وحدت  از ظرفیت جوانان جهت پیشبرد دستاوردهای نظام مقدس اسلامی تلاش کنند.

انتهای پیام/ش

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۴۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام کاظم شکری با اشاره به اهمیت حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین گفت: اقدام نمادین نصب پرچم بر سر درب مساجد استان البرز با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز همزمان با آغاز دهه کرامت انجام می‌شود که این امر گامی در مسیر تحقق بیانیه دوم انقلاب است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز با اشاره به ضرورت شبکه سازی و جریان سازی نهضت مقاومت اسلامی در جامعه مطرح کرد: امروز در شرایط خاص زمانی و تاریخی قرار داریم چرا که آزادی قدس شریف و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی از نشانه‌های ظهور و فرج حضرت مهدی (عج) است.

وی عنوان کرد: در این پیچ تاریخی انقلاب جایگاه ویژه ای دارد آنچنان که در جریان عملیات وعده صادق این مهم به جهانیان نشان داده شد. تقویت باورهای ایمانی و الهی از مهمترین ارکان فعالان مسجدی و قدس قبله گاه نخستین مسلمانان بوده و امروز یکی از رسالت‌های هر مسلمان آزاده خواه حمایت از مردم فلسطین و نابودی اسرائیل است.

حجت الاسلام شکری حضور نیروهای فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را در عرصه جهاد تبیین مهم خواند و بیان کرد: فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همواره در صفوف اول برنامه‌های فرهنگی هنری هستند و این بار نیز با حضور آگاهانه خود از ارزش‌های انقلاب و اسلام دفاع می‌کنند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز خاطرنشان کرد: آزادی قدس شریف و فلسطین، آرمان و هدف انقلاب اسلامی است و همواره ایران اسلامی نسبت به این مهم توجه ویژه داشته و دارد و در این مسیر انتظار می‌رود تمامی عناصر و برنامه‌های فرهنگی با محوریت مسجد پیشران جریان ظهور باشد.

کد خبر 6088635

دیگر خبرها

  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است