Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت «استینا بالک» مالک نفتکش «استینا ایمپرو» که ماه گذشته به دلیل مرتکب شدن پاره‌ای تخلفات در آب‌های ایران توقیف شد، طی بیانیه‌ای مدعی شد «اریک هانل» مدیرعامل این شرکت روز سه‌شنبه در استکهلم سوئد با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مورد وضعیت این نفتکش گفتگو کرده است.

در بیانیه شرکت استینا بالک درباره دیدار مدیرعامل این شرکت با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای گفتگو با مقامات بلندپایه سوئد در پایتخت این کشور به سر می‌برد، به نقل از اریک هانل آمده است: «گفتگوی سازنده‌ای [با وزیر امور خارجه ایران]داشتیم و اطلاعاتی را درباره نفتکش رو و بدل کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما بر اهمیت آزاد شدن ۲۳ خدمه نفتکش استینا ایمپرو که از اتباع هند، روسیه، لتونی و فیلیپین هستند تأکید کردیم و همچنین خواستار آزادسازی کشتی سوئدی [با پرچم انگلیس]استینا ایمپرو شدیم.»

بر اساس بیانیه شرکت استینا بالک، اریک هانل مدیرعامل این شرکت در دیدار با وزیر امور خارجه ایران از وی بابت فراهم کردن امکان دسترسی خدمه کشتی استینا ایمپرو به سفارتخانه‌های متبوع خود در تهران و همچنین تسهیل تماس تلفنی بین آن‌ها و خانواده‌هایشان تشکر کرده است.

شامگاه جمعه ۲۸ تیرماه یک فروند نفتکش با پرچم انگلیس هنگام عبور از تنگه هرمز به‌علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه ایران توقیف شد.

متعاقباً روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «عصر جمعه ۲۸ تیر یک فروند نفتکش انگلیسی با نام "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به‌علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.»

یک روز بعد از توقیف این نفتکش، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اعلام خبر آغاز بررسی‌های کارشناسی حادثه نفتکش انگلیسی مربوط به نقض قوانین بین‌المللی دریانوردی، گفت: در صورت لزوم و بر مبنای درخواست مقام قضایی ممکن است خدمه برای انجام مصاحبه‌های تخصصی و فنی فراخوانده شوند.

شرکت استینا بالک مالک این نفتکش در بیانیه‌ای قبلی خود اعلام کرده است که خدمه نفتکش در سلامت کامل به سر می‌برند و امکان دیدار با دیپلمات‌های کشورشان در ایران و همچنین تماس با خانواده‌هایشان برای آن‌ها فراهم شده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نفتکش انگلیس محمدجواد ظریف توقیف نفتکش انگلیس ایران و انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۴۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با «رتنو مارسودی» وزیر امور خارجه اندونزی ملاقات کرد.

گفتنی است، رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفت و گو کرد.

کد خبر 6096527 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • حمله شدیدالحن جواد ظریف به آل‌سعود به زبان انگلیسی
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • تصاویری از دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران
  • وزیر خارجه: همه خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده استونی را آزاد کرد
  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرد