Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@20:36:11 GMT

آمریکا مسئول حوادث اخیر در پایگاه‌های عراق است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۴۵۶۴

به گزارش فارس، «ابو مهدی المهندس»، جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در بیانیه‌ای دولت آمریکا را مسئول حوادث اخیر در پایگاه‌های نظامی عراق دانست.

مهندس چهارشنبه (۳۰ مرداد) اعلام کرد که «آمریکایی‌ها برای هدف قرار دادن پایگاه‌ها و مقرهای عراق، چهار پهپاد اسرائیل را به این کشور وارد کرده‌اند».

به گزارش شبکه تلویزیونی «سومریه» عراق، جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی تأکید کرد که «آمریکا مسئول اول و آخر آنچه در عراق می‌افتد، هست و از امروز، آمریکا را مسئولیت همه حوادث می‌دانیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان الحشد الشعبی عراق در بیانیه خود در مورد حادثه دیروز پایگاه هوایی بلد نیز گفت که هدف قرار دادن مقرهای این سازمان موضوع واضحی است که با هدف سیطره ارتش آمریکا بر آسمان عراق صورت می‌گیرد.

رسانه‌های عراق شامگاه‌ سه‌شنبه (دیروز) از وقوع آتش‌سوزی در پایگاه نظامی بلد واقع در استان صلاح الدین (مرکز) خبر دادند. بر اثر این آتش‌سوزی، یک انبار مهمات و تسلیحات متعلق به الحشد الشعبی در نزدیکی این پایگاه منفجر شد.

ابو مهدی المهندس گفت: «دشمنان عراق امروز برای حمله دوباره به نیروهای الحشد الشعبی آن هم به طرق مختلف برنامه‌ریزی می‌کنند. آمریکایی که در آمدن گروه‌های تروریستی به عراق و منطقه نقش داشته، به اعتراف [دونالد] ترامپ، به این می‌اندیشد که به انحاء مختلف حاکمیت عراق را نقض کرده و الحشد الشعبی را هدف قرار دهد».

جانشین رئیس الحشد الشعبی دلیل دشمنی آمریکا با نیروهای الحشد الشعبی و تلاش این کشور برای ضربه زدن به این نیروها را موفقت و پیروزی‌های الحشد الشعبی در شکست گروه تروریستی داعش دانست و گفت که این دشمنی‌ها بعد از آن شدت یافت که نخست‌وزیر عراق طی فرمانی از الحشد الشعبی اعلام حمایت کرد و شورای امنیتی ملی این کشور نیز جواز پرواز‌ هواپیماهای ائتلاف آمریکا در آسمان عراق را لغو کرد.

دولت عادل عبدالمهدی بعد از انفجارها در پایگاه هوایی «الصقر» واقع در جنوب بغداد اعلام کرد که از این به بعد پرواز همه جنگنده‌های ائتلاف آمریکا در آسمان عراق باید تحت نظارت بغداد باشد، در غیر این صورت با آن‌ها به عنوان «متجاوز و دشمن» مقابله خواهد شد.

ابو مهدی المهندس گفت: «اطلاعات دقیقی داریم که آمریکایی‌ها در سال جاری، چهار فروند پهپاد اسرائیلی را از طریق [جمهوری] آذربایجان وارد عراق کرده‌اند تا زیر مجموعه ناوگان نیروهای آمریکایی جهت اجرای عملیات هوایی و حمله به مقرهای نظامی عراق عمل کنند».

او ادامه داد: «ما همچنین اطلاعات دیگر، نقشه‌ها و فایل‌های صوتی در مورد همه انواع هواپیماهای آمریکایی داریم و می‌دانیم که مدت زمان و ساعات پرواز آن‌ها کی و چه زمانی است».

جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق گفت که هواپیماهای آمریکایی اخیرا به جای تعقیب عناصر باقی‌مانده داعش، از مقرهای این سازمان جاسوسی کرده و اطلاعات مربوط به تیپ‌های الحشد و مخازن و انبارهای مهمات و تسلیحات را جمع آوری کرده است. او گفت که آمریکایی‌ها در عراق با ایجاد پارازیت علیه هواپیماهای این کشور، زمینه را برای حمله به مقرهای الحشد فراهم می‌کنند.

ابو مهدی المهندس در بیانیه خود تأکید کرد که الحشد الشعبی در برابر این گونه اقدامات آمریکا، گزینه‌ای جز دفاع از خود و مقرهایش ندارد و برای این کار از تسلیحات فعلی خود و تسلیحات بسیار پیشرفته استفاده خواهد کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۴۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن برخورد‌های صورت گرفته از سوی پلیس و دولت آمریکا با دانشجویان حامی فلسطینیان در این کشور، خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از این جنبش دانشجویی اصیل شد.

در متن این بیانیه آمده است:
"بلوغ و باروری جنبش دانشجویی اصیل در ایالات مختلف آمریکا، در محکومیت صهیونیسم، با سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان توسط مدعیان دموکراسی و آزادی بیان در این کشور مواجه شده است. دانشجویانی که از کالیفرنیا تا تگزاس، غیرتمندانه در دفاع از کودکان و مردم مظلوم غزه به میدان آمده اند هرگز از مطالبات اساسی خود مانند پایان دادن به جنگ غزه، قطع ارتباطات دانشگاهی با رژیم اشغالگر قدس و محاکمه عوامل نسل کشی غزه کوتاه نخواهند آمد. شکل گیری، تثبیت و استمرار این جنبش دانشگاهی و بشردوستانه، خواب راحت را ازچشم فاتلان کودکان غزه ربوده و علاوه بر آن، فردایی آکنده از آگاهی و ظلم ستیزی را در فضای دانشگاهی و علمی غرب نوید می‌دهد. گستردگی، آگاهی و استقامت سه رکن اصلی این جنبش بی سابقه در آمریکا محسوب می‌شود. جنبشی که با سرعتی مثال زدنی در حال تعمیم به دیگر حوزه‌های جغرافیایی و آموزشی غرب است. 
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن تقدیر از صلابت دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها که علی رغم خفقان ناشی از سلطه لابی‌های صهیونیستی در آمریکا به میدان حمایت از هم نوعان خود در غزه آمده اند، جنایت و برخورد‌های صورت گرفته علیه آنها را قویا محکوم می‌کند. همچنین این سازمان، خواستار حمایت گسترده همه دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فرهنگی جهان، فارغ از هر نژاد و مذهبی، از حرکت انسان دوستانه و تاریخی دانشجویان آمریکایی مدافع حقیقت و حقانیت است. بدیهی است که اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری، حداقلی‌ترین مسئولیت انسان‌های آزاده و خیراندیش دنیا در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها شود. انشاالله.

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دانشجویان آمریکایی
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا