Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@20:11:55 GMT

الگوی مصرف کالاهای فرهنگی مورد توجه ویژه است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۴۵۹۸

الگوی مصرف کالاهای فرهنگی مورد توجه ویژه است

محمدپور با تأکید بر توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر در کشور گفت: الگوی مصرف کالاهای فرهنگی یکی از مسائل مورد توجه برنامه­ ریزان فرهنگی کشور و استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد محمدپور» امروز(۳۰ مرداد) در بازدید از دو مؤسسه فرهنگی و هنری در تبریز، اظهار داشت: نقش مؤسسات فرهنگی در رشد و بالندگی زیر ساخت های فرهنگی یک جامعه بسیار قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مؤسسات فرهنگی در برنامه‌های راهبردی و سیاست‌های ما جایگاه مهمی دارند و می‌توانند نقش موثری را در توسعه‌ فرهنگی بر عهده گیرند.

وی با بیان این‌که مصرف فرهنگی سبک خاصی از زندگی ما را شکل می‌­دهد، تصریح کرد: کالاها و خدمات فرهنگی بخشی از نیازهای ما را مرتفع ساخته و سامان می‌بخشد  و نقش مهمی در رونق اقتصاد فرهنگ نیز دارد.

محمدپور ادامه داد: در حال حاضر مصرف­ کالاهای فرهنگی و برنامه­ ریزی درباره الگوی مصرف کالاهای فرهنگی یکی از مسائل مورد توجه برنامه­ ریزان فرهنگی کشور و استان است.

وی افزود: مؤسسات فرهنگی و هنری که با اراده اصحاب فرهنگ و هنر شکل گرفته‌اند می‌توانند نقش موثری در توسعه و تعمیق اقتصاد فرهنگ و هنر و تعیین نوع و میزان مصرف فرهنگی در جامعه داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: با توجه به عزم دولت برای ایجاد زمینه فعالیت مؤسسات مردم محور، توسعه و توانمند سازی موسسات فرهنگی و هنری شتاب بیشتری به خود گرفته و در حال حاضر شاهد توسعه‌ فعالیت‌های این مؤسسات هستیم.

وی، هموار کردن مسیر و آماده کردن بستر برای رشد و بالندگی مؤسسات فرهنگی و هنری را از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و اظهار داشت: وجود مؤسسات فرهنگی و هنری باید سرمایه گذاری در جامعه را به سمت فرهنگ و هنر سوق دهد.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر عید غدیر خم غدیر روزنامه مساجد روز جهانی مسجد اردبیل بیرجند کانون های فرهنگی هنری مساجد روز جهانی مساجد کالاهای فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۴۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری

مسئول امور ارتباطات معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: همزمان با روز معمار و شروع هفته فرهنگی اصفهان مانور نمایشی شهر فرهنگ با هدف اطلاع رسانی خدمات غیرحضوری و مباحث شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان به عنوان شهر پیشرو در این زمینه در حال اجرا است.


عادل فتوحی نیا  با بیان اینکه از جمله راه‌های آشنایی شهروندان با خدمات قابل ارائه شهری، روی آوردن به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری از مردم برای مردم با مشارکت گروه‌های نمایشی است افزود:  معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با همکاری و همراهی اداره توسعه فرهنگ شهروندی وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اقدام به برگزاری فراخوان و اجرای مانور نمایشی (شهر فرهنگ) به منظور ارتقای فرهنگ استفاده از خدمات غیرحضوری و نقش معماری در هویت شهری کرده است.


او گفت: مانور‌های نمایشی شهر فرهنگ در واقع نقطه اتصال فرهنگ و هنر با معماری و انتقال معانی و فرهنگ سازی از طریق هنر در شهر خواهد بود که به خوبی ارتباط میان دستگاهی مجموعه‌های شهرداری در ارائه و معرفی خدمات به شهروندان محترم را به نمایش می‌گذارد.


مسئول امور ارتباطات معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ادامه داد: این برنامه تا ۹ اردیبهشت همزمان با هفته فرهنگی اصفهان از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در ۴ نقطه از معابر پرتردد شهر از جمله چهارراه شیخ صدوق، چهارراه تختی، چهارراه آپادانا و پل بزرگمهر نزدیک به ۱۵۰ اجرای نمایشی خواهند داشت.



باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • قوی کردن‌زیر ساخت‌های فرهنگی
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی