Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین شاملی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران کاشان گفت: طرح‌های آبخیزداری این شهرستان طراحی و مورد مطالعه قرار گرفته و قراردادهای آن نیز بسته شده که باید تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسند.

وی یادآور شد: امسال در مجموع ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان اصفهان اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان، فراهم کردن زمینه مشارکت مردم برای حفظ منابع طبیعی را یکی از ماموریت‌های این اداره کل برشمرد و بیان کرد: دولت به تنهایی توانایی حفاظت از منابع طبیعی کشور را ندارد و در این راستا باید از مشارکت مردم در حفظ این سرمایه‌های ملی بهره‌ برد.

بر اساس آمارها اجرای ۱۳۸ طرح کوچک و بزرگ آبخیزداری در سه دهه گذشته بین ۱۰ تا ۱۳ میلیون مترمکعب به گنجایش مهار سیل و روان‌آب‌ها در شهرستان کاشان اضافه کرده است.

استان اصفهان ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مرتع‌، سه میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار بیابان و یک میلیون و ۳۰۰ هکتار کانون‌های بحرانی فرسایش بادی و انتشار ریزگردها است و در این میان گستره عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان کاشان را افزون‌بر ۳۰۰ هزار هکتار زمین از جمله مرتع‌های ییلاقی و قشلاقی شامل می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان برای بررسی مسائل این مجموعه با سایر دستگاه‌های اجرایی، درخواست سرمایه‌گذاران متقاضی زمین، طرح‌های هادی روستایی و موضوع‌های نقل و انتقال آن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به شهرستان کاشان سفر کرده بود.

کاشان با جمعیت افزون‌بر ۳۶۵ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

۶۱۳۶/۸۱۲۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح های نیمه تمام منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۵۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذر باش عصر جمعه در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های آذربایجان شرقی گفت: رئیس جمهوری دستور داده‌اند تا از محل اعتبارات صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد، اما عده‌ای تلاش می‌کنند مانع از انجام این تکلیف بشوند.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از منابع این صندوق را به سپرده بانکی تبدیل کرده و سود دریافت می‌کنند، نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و خواستار عمل کردن این صندوق به تکالیف قانونی شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه رفع نقاط حادثه خیز با کاهش تصادفات فوتی وجرحی به صورت مستقیم، موجب کاهش پرداخت خسارت توسط صندوق می‌شود تصریح کرد: صندوق تأمین خسارت بدنی باید به تکالیف قانونی خود عمل کرده و از منابع صندوق برای رفع نقاط حادثه خیز استفاده کند.

کد خبر 6089371

دیگر خبرها

  • ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل