Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسابقات بین المللی شورین کمپو کاراته از امروز به مدت ۲ روز در ایران برگزار خواهد شد. ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴ ورزشی رزمی نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های بین‌المللی سازمان شورین کمپو کاراته از امروز (پنجشنبه) به مدت دو روز در ورزشگاه تختی برگزار خواهد شد. نشست خبری سازمان شورین کمپو و  WKO روز گذشته برگزار شد و مسئولان جهانی و داخلی این سازمان صحبت‌هایی را در خصوص این رقابت‌ها مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی فراهانی معاون اجرایی سازمان WKO و مسئول خاورمیانه شورین کمپو گفت: این مسابقات بین‌المللی با حضور 9 کشور ایران، افغانستان، بنگلادش، عراق، نیوزلند، ژاپن، پاکستان، استرالیا و تایلند با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون کاراته برای اولین بار در ایران برگزار می شود.

وی افزود: یکی از بهترین سمینارهای کاراته جهان را در ایران میزبانی کردیم. مباحث مختلف کاراته در خصوص کومیته و دفاع شخصی آموزش داده شد و فنون مختلف در این سبک مورد بررسی قرار گرفت.

فراهانی تصریح کرد: میهمانان و مسئولان جهانی از ژاپن و تایلند نیز حضور دارند. صالحی قهرمان سابق کشور و رئیس سبک در ایران هم تلاش بسیاری برای گرفتن این میزبانی داشته که باید از او تشکر کنیم.

سوفو مگینس رییس سازمان جهانی شورین کمپو هم در این نشست اظهار کرد: ورزشهای رزمی می‌تواند باعث اتحاد مردم از کشورهای مختلف شود. این ورزش‌ها به مردم یاد می‌دهد چگونه میتوان با حفظ اتحاد، باید برای بهترین بودن جنگید.

وی ادامه داد: ایران یکی از کشورهایی است که در کاراته کنترلی قدرت زیادی دارد و هر زمان یک کارته‌کای ایرانی روی تاتامی می‌رود این قدرت نمایان می‌شود. به عنوان رییس سازمان شورین کمپو باید بگویم ما مفتخریم که نمایندگان ایران را در سازمان خودمان داریم.

مگینس افزود: ما از شیهان صالحی، مهدی فراهانی و مقامات ورزشی ایران که ما را در برگزاری این رقابت‌ها همراهی کردند، تشکر می‌کنیم. در حال حاضر بیش از 1000 استاد بزرگ عضو این سازمان هستند که میلیون‌ها نفر را در جهان آموزش می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه 300 استاد در ژاپن این رشته را آموزش می‌دهند، تصریح کرد: هدف سازمان ما این است که رقابت ایجاد کند تا قهرمانان کاراته به جایگاه اصلی خود برسند و تبعیضی در این بین وجود نداشته باشد.

سوشی سوگیهارا رئیس WKO ژاپن و معاون سازمان جهانی در خصوص برگزاری سمینار این رشته در ایران گفت: سمینار WKOکه روز چهارشنبه در تهران برگزار شد یکی از بهترین‌ها در نوع خود بود و قدرت‌ بچه‌های ایرانی را نمایان کرد. در سال 2020 مسابقات جهانی را با حضور بیش از 20 کشور برگزار می‌کنیم. قهرمانان ایرانی از سخت‌ترین رقبای بازیکنان ژاپنی هستند.

 در پایان این نشست اصغر جباری مربی تیم ایران در رقابت‌های بین‌المللی سازمان شورین کمپو اظهار داشت: این اولین مسابقاتی است که با این کلاس کاری در ایران برگزار می‌شود و حضور تیم‌های خوب خارجی بر حساسیت این رقابت‌ها افزوده است. من و مهرداد رمضانی در سال 2017 تایلند سهمیه رقابت‌های جهانی را گرفتیم و امیدوارم 8 سهمیه باقی مانده را در این رقابت‌ها کسب کنیم.

همچنین مهرداد رمضانی دیگر مربی تیم ایران گفت: از شانس بدمان بوده که سبک ما نسبت به سایر رشته‌های رزمی دیده نمی‌شود اما سطح مسابقات ما خیلی بالا است و امیدوارم نگاه‌ها به ما مهربان‌تر شود. در خصوص شرایط مالی هم برخی مسابقات است که جایزه نقدی دارد وگرنه پول زیادی در رشته ما نیست.

نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته استعفا کرد


انتهای پیام/

R1434/P/S3,30/CT1 واژه های کاربردی مرتبط کاراته

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کاراته کاراته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۶۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت ۸ تیم برای رسیدن به جام جهانی/جدال ایران با حریف مرموز

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا امروز چهارشنبه آغاز می‌شود و ۸ تیم راه یافته به این مرحله برای صعود به مرحله نیمه نهایی و کسب جواز صعود به جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان با هم رقابت خواهند کرد. ۴ تیم برتر این مسابقات راهی جام جهانی خواهند شد.

افغانستان - تاجیکستان

از ساعت ۱۰:۳۰ تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان به مصاف هم خواهند رفت. این ۲ تیم را باید شگفتی سازان این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا نامید. افغانستان که برای نخستین پا به این مسابقات گذاشته است توانست با هدایت مجید مرتضایی در گروهی که تیم‌های ملی ایران، کویت و بحرین حضور داشتند با برتری برابر بحرین و کسب تساوی برابر کویت و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به کویتی‌ها در رده دوم قرار بگیرد و راهی این مرحله شود. افغانستان در مرحله گروهی آمار ۷ گل زده و ۸ گل خورده را ثبت کرد.

در سوی مقابل هم تیم ملی فوتسال تاجیکستان دست به کار بسیار بزرگی زد و در حالی که در گروه خود با تیم‌های مطرح ژاپن مدافع عنوان قهرمانی، قرقیزستان و کره جنوبی هم گروه بود توانست با برتری برابر کره جنوبی و تساوی برابر ژاپن و قرقیزستان با ۵ امتیاز صدرنشین گروه شود. تاجیکستان در مرحله گروه ۵ گل زده و ۳ گل خورده کسب کرد تا نشان دهد متخصص کسب امتیاز به شکلی اقتصادی است.

تاجیک‌ها در یازده دوره‌ای که در جام ملت‌های آسیا شرکت کرده‌اند تجربه حضور در نیمه نهایی را نداشتند.

ایران - قرقیزستان

تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان از ساعت ۱۲:۳۰ به مصاف هم می‌روند. تیم ملی فوتسال ایران با هدایت وحید شمسایی در مرحله گروهی با ۳ پیروزی و کسب ۹ امتیاز مقتدرانه در صدر جدول قرار گرفتند و اکنون امیدوارند با برتری برابر قرقیزستان یک گام دیگر به کسب عنوان قهرمانی نزدیک شوند.

تیم ملی فوتسال قرقیزستان هم که در مرحله گروهی به عنوان یک پدیده ظاهر شد و با برتری ۳ بر ۲ برابر ژاپن نشان داد یکی از پدیده‌های این دوره از مسابقات است امید دارد بتواند برابر ملی‌پوشان ایران نتیجه مطلوب خود را بگیرد. قرقیزستان در مرحله گروهی ۱۰ گل زده و ۹ گل خورده ثبت کرد.

اوج عملکرد قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا در سال‌های ۲۰۰۵، ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ بود که توانست در هر سه دوره به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند اما این تیم هیچگاه تجربه حضور در فینال را به دست نیاورده است.

تایلند - عراق

از ساعت ۱۴:۳۰ تیم ملی تایلند رو در روی عراق قرار می‌گیرد. بسیاری از کارشناسان معتقدند با حذف ژاپن از این رقابت‌ها تایلند مدعی اول رسیدن به دیدار نهایی است و این تیم انگیزه زیادی برای برتری برابر عراق دارد. تایلند در مرحله گروهی توانست با ۹ امتیاز صدرنشین شود و با ۱۰ گل زده و ۲ گل خورده بهترین خط دفاعی مرحله گروهی را از آن خود کرد.

تایلند تاکنون ۸ بار به نیمه نهایی راه پیدا کرده است و ۲ بار هم به فینال رسیده است که یک بار برابر ایران و یک بار هم برابر ژاپن مغلوب شده است.

البته عراقی‌ها هم تیم دست و پا بسته‌ای ظاهر نشدند و با برتری ۶ بر ۲ برابر استرالیا و پیروزی ۵ بر یک برابر عربستان نشان دادند به همین سادگی دست از رقابت نخواهند کشید و رقیب سرسختی برای تایلندی‌ها خواهند بود. عراق در گروهی که ازبکستان هم حضور داشت با ۶ امتیاز در رده دوم قرار گرفت. این برابر ازبکستان با نتیجه ۴ بر یک مغلوب شد.

اوج پیشرفت عراقی‌ها در مسابقات آسیایی هم در سال ۲۰۱۸ بود که توانستند راهی دیدار نیمه نهایی شوند اما در این دیدار در ضربات پنالتی مغلوب ازبکستان شدند.

ازبکستان - ویتنام

از ساعت ۱۷:۳۰ هم تیم‌های ملی ازبکستان و ویتنام رو در روی هم قرار می‌گیرند. ازبکستانی‌ها در سال‌های اخیر سرمایه گذاری‌های زیادی در فوتسال انجام داده‌اند و در مرحله گروهی هم نشان دادند اهداف بزرگی در این دوره از رقابت‌ها دارند. این تیم که به واسطه میزبانی در جام جهانی ۲۰۲۴ از هم اکنون جواز حضور در این مسابقات را کسب کرده است امیدوار است بتواند با کسب عنوان قهرمانی این مسابقات تاریخ سازی کند.

این تیم در ۱۶ دوره‌ای که جام ملت‌های آسیا برگزار می‌شود یکی از بهترین تیم‌ها بوده و توانسته است ۱۰ بار به نیمه نهایی برسد ۴ بار هم تجربه رسیدن به فینال را داشته است که ۳ بار برابر ایران و یک بار برابر ژاپن مغلوب شده است.

ویتنام هم در گروهی که تایلند، میانمار و چین حضور داشتند توانست با ۴ امتیاز و بعد از تایلند به عنوان تیم دوم صعود کند. در بین تمام تیم‌های حاضر در این مسابقات ویتنام با ۳ گل خورده یکی از بهترین خطوط دفاعی را داشت و از سوی دیگر با تنها ۳ گل زده ضعیف‌ترین عملکرد را در خط تهاجمی ثبت کرد.

ویتنام فقط یک بار و در سال ۲۰۱۶ توانسته است راهی نیمه نهایی شود که در آن دوره برابر تایلند با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب شدند.

کد خبر 6086972

دیگر خبرها

  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • رقابت ۲۳۰۰ دختر کاراته‌کا در همدان+فیلم
  • برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت
  • آغاز رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
  • مروری بر خبر‌های ورزشی ششم اردیبهشت استان قزوین 
  • رقابت ساره جوانمردی با ستارگان مطرح پاراتیراندازی جهان
  • معرفی قهرمانان مسابقات کاراته دختران کشور در همدان
  • کارگاه "راهبرد حقوقی و هماهنگی برای آزادی فلسطین" در استانبول برگزار شد
  • برگزاری رویداد فرهنگی سازمان همکاری اسلامی و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی
  • آغاز رقابت ۸ تیم برای رسیدن به جام جهانی/جدال ایران با حریف مرموز