Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@14:47:04 GMT

دختر نونهال مهابادی به قله سبلان صعود کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۶۹۷۶

دختر نونهال مهابادی به قله سبلان صعود کرد

دیاکو افشردل روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کوهنورد نونهال در  قالب یک گروه ۲۰ نفره کوهنوردی با نام «مقبل» طی ۲ روز توانست به قله چهار هزار و ۸۸۱ متری سبلان صعود کند.  

وی اضافه کرد: این برای اولین بار است که قله سبلان توسط یک دختر نونهال فتح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این دختر هشتساله هم‌اکنون در رشته سنگ‌نوردی داخل سالن (صعودهای ورزشی) فعالیت می‌کند، افزود: این دختر نونهال مهابادی سابقه صعود به قله سهند را نیز در کارنامه ورزشی خود دارد،

وی ادامه داد: این کوهنورد نونهال پس از صعود به قله سبلان خود را برای صعود به قله «علم کوه» اردبیل در اوایل شهریور ماه آماده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیات کوهنوردی مهاباد بیان کرد: این شهرستان از دیرباز به عنوان یکی از قطب‌های مهم رشته کوهنوردی در کشور مطرح بوده و کوهنوردان این شهرستان در عرصه‌های داخلی و خارجی تاکنون موفق به فتح قله‌های مشهوری در جهان شده‌اند.

«افشردل» اظهار داشت: هم‌اکنون ۸۰۰ ورزشکار عضو تیم‌های مختلف هیأت کوهنوردی این شهرستان هستند و کوهنوردی از رشته‌های محبوب ورزشی در بین شهروندان و به ویژه خانواده‌های مهابادی است.

کوه سبلان در ۳۵ کیلومتری غرب شهر اردبیل و ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مشکین شهر واقع شده و دارای چهار هزار و ۸۸۱ متر ارتفاع است.

علم‌کوه نیز پس از دماوند دومین قله مرتفع ایران و دارای فنی‌ترین و سخت‌ترین مسیرهای سنگ‌نوردی و دیواره‌نوردی در کشور است.  

شهرستان ۲۳۷ هزار نفری مهاباد دارای ۹ هزار ورزشکار در قالب ۴۳ هیأت، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی است.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر ایران جنوب شرقی جهان خانواده دماوند قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۶۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی‌دراز آماده میزبانی از زائران راهیان نور است

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: همه چیز برای شرکت‌کنندگان در مراسم یادواره شهدای بازی‌دراز از سراسر کشور در ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت‌ماه فراهم شده است.

به گزارش ایسنا، صدراله بابلی فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب ضمن تبریک روز تأسیس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی بیان کرد: هرساله در نیمه اول اردیبهشت‌ماه، مراسمات یادواره و صعود به ارتفاعات بازی‌دراز در شهرستان سرپل‌ذهاب برگزار می‌شود.

وی گف: آمادگی لازم برای پذیرای شرکت‌کنندگان در شهرستان وجود دارد. امسال هم با توجه به برنامه‌ریزی که توسط فرماندهی سپاه استان کرمانشاه و شهرستان صورت گرفته، بحمدالله برای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت‌ماه، شهرستان آمادگی کامل برای برگزاری یادواره‌ی شهدای بازی‌دراز را دارد.

فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب در خصوص برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای شرکت‌کنندگان در مراسم بزرگداشت عملیات بازی‌دراز، توضیح داد: مراسم اول یادواره شهدای بازی‌دراز شامگاه پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه در کنار بقعه احمدبن‌اسحاق برگزاری می‌شود و همچنین از صبح ۱۴ اردیبهشت‌ماه نیز برنامه صعود به ارتفاعات بازی‌دراز را خواهیم داشت که همه امکانات لازم در نظر گرفته‌شده است.

وی ضمن تشکر از زحمات مجموعه‌ی دستگاه‌های اجرایی دخیل در فراهم کردن مقدمات صعود به بازی‌دراز ادامه داد: از سال گذشته سپاه استان و شهرستان کارهایی را آغاز کرده‌اند که امروز همه‌چیز در شهرستان برای برگزاری صعود به بازی‌دراز فراهم است.

بابلی با اشاره این‌که سال گذشته بیش از ۴۰ هزار نفر از سراسر کشور در این صعود شرکت کردند، خاطرنشان کرد: امسال هم در خصوص برگزاری نیز هیچ مشکلی وجود نداشته و از همه مردم عزیز و جامعه بزرگ ایثارگران دعوت می‌کنیم که برای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت‌ماه به شهرستان سرپل‌ذهاب تشریف آورده و در این مراسم سنواتی حضور پیدا کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه
  • هشدار به نشر دهندگان اخبار کذب
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوهنوردی ممنوع!
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها؛ کوهنوردی ممنوع!
  • کوهنوردی ممنوع/ تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها
  • راهیابی ۲ کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری
  • بازی‌دراز آماده میزبانی از زائران راهیان نور است
  • ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است
  • منظره زیبا و بهاری دریاچه گهر+ فیلم