Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کشت دوم موجب افزایش درآمد کشاورزان می شود و برنامه داریم علاوه بر افزایش پرورش راتون زمینه های توسعه تولید کلزا را در استان افزایش دهیم.

مسعود الماسی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه گیلان 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، گفت: تاکنون ساقه‌های طلایی برنج در 96 درصد از شالیزارهای استان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکنون 75درصد از محصول برنج در شالیزارهای استان برداشت شده است، افزود: کاهش هزینه تولید برنج یکی از اولویت‌های کاری سازمان جهاد کشاورزی است. تاکنون برداشت برنج در 67 درصد از شالیزارهای استان به صورت مکانیزه انجام شده است.

الماسی ادامه داد: یکی دیگر از راهکارهای افزایش درآمد کشاورزان و بهبود معیشت برنجکاران توسعه کشت دوم است و امسال برنامه داریم تا پرورش راتون را که برنجی کم زحمت تر و گرانتر از برنج اولیه است در شالیزارهای استان توسعه یابد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در 70هزار هکتار از شالیزارهای گیلان راتون پرورش داده شد و امسال برنامه داریم تا در بیش از 75هزار هکتار از شالیزارها راتون پرورش داده شود.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: علاوه بر پرورش راتون و کشت صیفی جات و سبزیجات برای کشت دوم در شالیزارهای استان برنامه ریزی شده است تا رغبت کشاورزان گیلانی را به تولید کلزا در استان افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود، امسال در 8هزار هکتار از اراضی کشاروزی گیلان کلزا کشت شود که عمده ترین آنها در شهرستانهای رودبار و سیاهکل انجام خواهد شد.

الماسی گفت: علاوه بر این شهرستانها، کشت کلزا در شالیزارهای رشت، آستانه اشرفیه، لاهیجان،صومعه سرا و فومن نیز کشت خواهد شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۷۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد

ایسنا/همدان مدیر اداره جهادکشاورزی اسدآباد از افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در سال‌جاری در این شهرستان به نسبت سال گذشته خبر داد.

محمدکرم مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال گذشته میزان سطح زیرکشت کلزای این شهرستان حدود ۱۴۸ هکتار بوده که این میزان در سال زراعی جاری به ۳۷۰ هکتار افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تعهد کشت کلزا شهرستان اسدآباد در سال‌جاری حدود ۷۰۰ هکتار بوده است، خاطرنشان کرد: از این میزان تعهد بیش از ۵۰ درصد تعهد محقق شده و ۳۷۰ هکتار کشت کلزا در مزارع این شهرستان انجام شد.

مرادی، یکی از جمله مشکلات کشاورزان کلزاکار را سرمازدگی برشمرد و یادآور شد: امسال سرمازدگی سطح زیرکشت کلزا در این شهرستان موجب شد تا از ۳۷۰ هکتار کشت کلزا در مزارع این شهرستان حدود ۲۰ هکتار آن دچار بدسبزی و سرمازدگی و شوک شود که با این اتفاق در حال حاضر سطح زیرکشت موجود حدود ۳۵۰ هکتار است.

وی از پیش‌بینی برداشت ۸۷۵ تا ۱۰۰۰ تن کلزا از مزارع این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد و تصریح کرد: از هر هکتار سطح زیرکشت کلزا میانگین ۲.۵ تا ۳ تن محصول قابل برداشت خواهد بود.

مرادی، تعداد کلزاکاران این شهرستان را ۱۲۸ نفر برشمرد و مطرح کرد: محصول کلزای شهرستان به کارخانه روغن نهاوند ارسال می‌شود، ضمن اینکه از سال گذشته در شهرستان بهار نیز یک سیلو برای تحویل و خرید تضمینی کلزاکاران اسدآبادی اختصاص داده شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در نهاوند
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • برآورد سطح زیرکشت برنج با داده‌های فضایی برای نخستین بار
  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند