Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@20:46:15 GMT

صبر و بردباری امام موسی کاظم (ع) در جامعه ترویج شود

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۰۰۷۵

صبر و بردباری امام موسی کاظم (ع) در جامعه ترویج شود

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان این‌که مردم در دنیای امروز عصبانی و عجول شده‌اند، گفت: صبر و بردباری امام موسی کاظم(ع) در جامعه ترویج شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله سیدهاشم بطحایی در گفتگو با خبرنگار قم فردا،ضمن گرامیداشت سالروز ولادت امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: امام موسی کاظم در یک موقعیتی دیده به جهان گشودند که دنیای اسلام در سیطره و ظلم بنی‌عباس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: بنی‌عباس با خاندان پیغمبر (ص) پیوند داشتند اما فرزندان بنی‌عباس نسبت به بنی‌هاشم کینه‌ای عجیبی داشتند و در طول تاریخ همواره این خاندان را مورد ظلم و ستم خودشان قراردادند.

بطحایی افزود: امام موسی کاظم (ع) در مدینه دیده به جهان گشودند، ایشان اخلاق ویژه‌ای داشتند به‌طوری‌که همواره در برابر مشکلات و ستم‌هایی که علیه ایشان می‌شد صبر و بردباری می‌کردند به همین جهت لقب مبارک ایشان کاظم بود.

وی بابیان این‌که ایشان بعد از امام جعفر صادق (ع) به امامت رسیدند، گفت: ایشان در مدینه زندگی می‌کردند و به خاطر اخلاق و رفتار نیکی که داشتند شدیداً به ایشان گرایش داشتند و به همین خاطر بنی‌عباس وجود مقدس این امام را تهدیدی برای حکومت فاسد خودشان می‌دانست.

عضو مجلس خبرگان تأکید کرد: هارون‌الرشید با وی نزاع و دشمنی دائمی داشت و علاوه بر این محبوبیت امام موجب دلسردی وی شده بود.

وی ادامه داد: نفوذ روزافزون در بین مردم و فریاد عدالت‌خواهی امام هفتم موجب شد که هارون وی را از مدینه به بغداد ببرد و در آنجا بود که ایشان را به شهادت رساندند.

بطحایی تأکید کرد: در دنیای امروز که مردم در جامعه عصبانی هستند ایشان ازنظر زندگی برای پیروانش الگو هستند به‌طوری‌که مؤمنان باید با تأسی از ایشان صبر و استقامت را در زندگی خودشان در پیش بگیرند.

وی ادامه داد: در جامعه‌ای کنونی باید اخلاق، سیره و سنت آن حضرت را به‌عنوان الگو قرار دهیم و همان راه و مسیری را در پیش بگیریم که ائمه و اهل‌بیت (ع) بر آن تأکید ویژه‌ای دارند.

عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) از فرزندان ایشان هستند که مردم مؤمن و متدین ایران اسلامی افتخار میزبانی از ایشان رادارند و همه‌ساله حرم این دو بزرگوار مملو از عاشقان و دلدادگان اهل‌بیت (ع) می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۰۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد

ب‌ه گزارش خبرنگار مهر، ظهر شنبه مراسم عزاداری و سوگواری سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام صادق (ع) در حرم مطهر حضرت جعفربن موسی الکاظم (علیه السلام) شهرستان پیشوا برگزار شد.‌

بر اساس این گزارش مراسم باشکوه عزاداری سالروز شهادت صادق آل محمد (ع) با سخنرانی حجت الاسلام حسینی و مداحی کربلایی حسن حامدی و با حضور حجت الاسلام حسینی میرامینی امام جمعه و سرگرد علیدوستی جانشین فرمانده سپاه و مردم مؤمن و دوستدار اهل بیت (ع) و هیأت‌های مذهبی شهرستان پیشوا در مصلی حرم مطهر حضرت جعفربن موسی الکاظم (ع) برگزار شد.

کد خبر 6096500

دیگر خبرها

  • غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت معصومه (س) + تصاویر
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • بردباری ویژگی مکتب امام صادق(ع) است
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد
  • فتنه با لباس مشکی تا انحراف در دین/تقیه سازو کار امام صادق بود
  • سوگواری شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ
  • فقر و فقدان قدرت خرید اخلاق اجتماعی را مخدوش می‌کند
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود