Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@09:25:53 GMT

پسته‌کاری دامغان تا ۵۰ هزار هکتار قابل افزایش است

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۰۴۱۹

پسته‌کاری دامغان تا ۵۰ هزار هکتار قابل افزایش است

ابوالفضل حسن بیکی روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه ششمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان در سالن همایش های دانشگاه دامغان گفت: شهرستان دامغان در سال ۹۸ در خصوص محصول پسته تا ۳۰ هزار میلیارد ریال تولید ثروت دارد که با ظرفیت موجود و فراهم شدن زیرساخت ها، می توان آن را افزایش داد. 

وی تصریح کرد: امروز بالغ بر ۸۰ درصد از پسته این شهرستان توسط تاجران خارج از کشور خریداری و در کشوری دیگر بسته بندی و به نام همان کشور برندسازی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن بیکی اضافه کرد: معرفی پسته دامغان به تمام دنیا، بزرگترین رسالت جشنواره ملی پسته ایران- دامغان است که با برنامه‌ریزی درست، به راحتی می شود جهت برندسازی پسته دامغان در همین شهرستان گامی موثر برداشت تا این امر توسعه و رونق شهرستان را به همراه داشته باشد.

وی اظهار داشت: پسته، گنج و گوهر ارزشمند شهرستان دامغان است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد و در پیشرفت و کیفیت بهتر آن تلاش کرد و صادرات این محصول را افزایش داد.

حسن بیکی افزود: امروز دیگران در تلاش هستند تا پسته دامغان را خریداری و این پسته را به نام خود به سراسر دنیا صادر کنند،  امیدواریم برگزاری این گونه جشنواره ها بتواند در سرعت بخشی به توسعه کشت و فرآوری پسته موثر واقع شود. 

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران ۱۵ کشور را در همسایگی خود دارد و طبق آمارها بیش از ۶۰۰ میلیون نفر از مردم کشورهای همسایه از محصولات ایرانی بهره مند می باشند.‌

ششمین جشنواره ملی پسته دامغان ۳۱ مرداد تا پنجم شهریور ۹۸ به همراه نمایشگاهی در ۱۰۶ غرفه از محصولات، فرآورده ها و صنایع دستی و گردشگری، به همراه کارگاه های آموزشی در حال برگزاری است.

٨۰ درصد پسته تولیدی استان سمنان در دامغان قرار دارد و شاه پسند ، اکبری ، کله قوچی، احمد آقایی و عباسعلی، مهمترین ارقام پسته این شهرستان است.

تاماکولو واتارا، سفیر کشور ساحل عاج مهمان ویژه افتتاحیه ششمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان بود. 

۹۸۵۶/6103

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استان سمنان ثروت سالن همایش صنایع دستی و گردشگری مجلس شورای اسلامی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۰۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️   غفوریان مدیر جهاد کشاورزی سرخه گفت : سطح زیر کشت گوجه سبز در این شهرستان  ۱۴ هکتار است و پیش بینی شده از هر هکتار ۱۰ تن محصول برداشت شود .

وی با بیان اینکه بیشترین ارقام کشت شده  برهانی و شهریاری گفت : روستای لاسجرد تولید کننده بهترین نوع گوجه سبزها در شهرستان سرخه است .

برداشت گوجه سبز تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درگیری اسد با صدام حسین سر حمایت از ایران! / گنجینه جواهرات ملی ایران از نمای نزدیک / ستاره مصنوعی چینی، شش برابر داغ‌تر از خورشید! / دو شگرد برای افزایش بهره‌وری روزمره / روش تشخیص ایمیل‌های کلاهبرداری
  • نشا کاری ۱۰۶ هزار هکتار از شالیرازهای مازندران
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه دامغان برگزار می‌شود
  • نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه