Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@06:41:19 GMT

امروز پیوند حوزه های علمیه و مردم ناگسستنی است

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۰۶۸۰

امروز پیوند حوزه های علمیه و مردم ناگسستنی است

آیت الله اعرافی با اشاره به خدمات متقابل توده مردم و روحانیت گفت: امروز پیوند حوزه های علمیه و مردم ناگسستنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « آیت الله علیرضا اعرافی» در مراسم افتتاحیه حوزه علمیه « مدینه العلم کاظمیه » یزد گفت: آغاز شهریور شروع سال تحصیلی حوزه های علمیه است که عمده مدارس ما در اوایل شهریور برنامه های خود را شروع می کنند و در تابستان امسال بیش از 20 هزار طلبه در سطوح مقدماتی و میانی در استان ها و شهرهای مختلف دوره های مختلف تکمیلی و ارتقایی و علمی و فرهنگی را سپری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه جز تاریخ، هویت، اصالت فرهنگی و فکری ما و شما است و در گذر زمان و در طول قرون متمادی در فراز و فرودهای گوناگون و امواج گوناگون ایستادند و تولید فکر کرده و عالمان بزرگ تربیت کرده و در جهان درخشیدند.

 

وی ادامه داد: ما افتخار می کنیم که ایران پس از قرن ها در قرن اخیر با ذعامت فرزندی بزرگ از این استان پرچمدار حوزه ای بزرگ و محوری حرکت آفرین و بسیار عظیم شد.

 

آیت الله اعرافی بیان کرد: قم گرچه در تاریخ بیش از هزار ساله حوزه های علمیه مشعل آفرین بود اما عالمان یزدی در قم سرچشمه همه انوار الهی بوده اند و از درون این حوزه بزرگ، امام برخواست و انقلاب اسلامی شکوفا شد و پیامی از حوزه بزرگ شما شنید.

 

وی گفت: مردم یزد مردمی عزیز بوده اند که در دامن خود چهره های پرفروغ تربیت کردند و در قرن معاصر درخشش آیت الله حائری و یزدی  نشانی از عمق ایمان شما مردم یزد و همه طبقات این مردم دارد.

 

رئیس حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: مردم و عالمان یزد سهامدار دین، اسلام، انقلاب و حوزه با عظمت قم هستند و این در کارنامه مردم یزد ثبت شده است.

 

آیت الله اعرافی بیان کرد: حوزه های ما از امتیازات بزرگی برخوردار هستند و امروز پرچمدار راه بزرگ جهانی هستند و باید بر اصالت های خود تکیه کرده و با نگاه به دنیای معاصر تولیدات محتوایی از ان بیرون بیاید.

 

وی گفت: برای نخستین بار است که در قم صدها مرکز علمی قریب به صد هزار طلبه و دانش پژوه دین و ده هزار استاد و معلم و هزاران کتاب و مقاله به جهان عرضه کرده است.

 

رئیس حوزه های علمیه کشور بیان کرد: این میراث هم بزرگ و گرامی است و هم باید تلاش بیشتر برای رفع کاسی های آن عمل آورده شود.

 

وی گفت: عمق علمی و پژوهشی امتیاز بزرگ حوزه های علمیه است که شیخ انصاری ها و ... هرکدام نماد امت در پژوهش و تحقیق هستند .

 

رئیس حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: اصالت و استقلال حوزه های علمیه ویژگی دیگری است که باید از آن صیانت کنیم.

 

آیت الله اعرافی ادامه داد: اخلاق و تزکیه امری است که اگر از آن فاصله بگیریم دچار مشکل می شویم.

 

رئیس حوزه های علمیه کشور بیان کرد: ما امروز هم وامدار توده های مردم هستیم و این پیوند ما و مردم ناگسستنی است و با شما مردم اداره خواهیم شد و به ارتباط و تغذیه از مردم افتخار می کنیم.

 

وی گفت: حوزه های ما مطالبه گر آرمان های بزرگ اسلام و انقلاب هستند و به سهم خود مسئولیت پذیر هستند و به سهم خود پاسخگوی نابسامانی ها هستند.

 

آیت الله اعرافی ادامه داد: زندگی آیت الله سبحانی باید رهنمای زندگی ما باشد که نماد کار، تلاش و مجاهدت علمی بی نظیر در تولید و کسب علم هستد.

 

وی گفت: تدریس بیش از 60 ساله ، روش تدریسی، تحقیق مستمر، تالیف های پیوسته از جمله امتیازات دیگر آیت الله سبحانی است که باید ایشان به عنوان رهنمایی برای جامعه ما باشند.

 

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز جهانی مسجد عید غدیر روز جهانی مساجد عید غدیر خم مسجد مساجد اردبیل سومین جشنواره طنین مسجد غدیر جشنواره طنین مسجد شبستان یزد آیت الله اعرافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۰۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی

 

به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار رهبر شیعیان کشور آفریقایی مالی، ضمن ابراز خرسندی از ترویج مکتب اسلام و اهل بیت در دیگر کشور‌ها ابراز داشت: حقیقتاً زمانی که عزیزانی مانند شما را می‌بینیم که به سبب ارتباطی که با حوزه علمیه قم داشته‌اند، امروز در کشور خود مورد اعتماد مردم‌اند و عَلَم اسلام و مکتب اهل بیت را در دست گرفته‌اند، برای ما مایه مباهات است.

امام جمعه قم با اشاره به نقش اخلاق در تبلیغ دین اظهار داشت: پیامبر با رفتار و اخلاق پیروز شد «وَلَو کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ ٱلقَلبِ لَٱنفَضُّواْ مِن حَولِکَ.» بنابراین شما نیز باید با اخلاق، تفکر اهل بیتی را در کشور خود گسترش دهید.

وی ادامه داد: امام رضا – علیه السلام – می‌فرماید «فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.» یعنی اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند، از ما پیروی خواهند کرد؛ بنابراین باید قبل از گفتار، با رفتار دین را به مردم معرفی کنیم «کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ.»

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد
  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند
  • تجلیل از طلاب ممتاز و نمونه استان یزد
  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی
  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند