Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@23:05:16 GMT

۶۰ نفر در کشور به بیماری تب کنگو مبتلا شدند

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۰۶۹۰

۶۰ نفر در کشور به بیماری تب کنگو مبتلا شدند

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه ۶۰ نفر در کشور به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند، گفت: از این تعداد ۵ نفر فوت کردند.

به گزارش ایمنا، علیرضا رفیعی پور در نشست با کارکنان دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: پنج نفر در استان‌های سیستان و بلوچستان، اردبیل و گیلان به دلیل مبتلا شدن به بیماری تب کریمه کنگو فوت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود مردم با کنترل و ریشه کنی بیماری تب کریمه کنگو رعایت مسائل بهداشتی از جمله عدم استفاده از گوشت کشتارگاه‌های غیر مجاز بین راهی در اولویت داشته باشند.

رفیعی‌پور گفت: بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شامل تب مالت، تب کریمه کنگو، هاری و آبله سال ۹۷ به نسبت مدت مشابه سال ۹۶ بین ۳۵ تا ۷۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه سالانه ۸ میلیون کیلوگرم انواع فرآورده دامی فاسد از جمله گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، شیر و عسل از سطح بازار استان‌های مختلف کشور جمع آوری و معدوم می‌شود، خاطرنشان کرد: بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر ناظر بهداشتی و شرعی کار نحوه کشتار و توزیع فرآورده‌های دامی را انجام می‌دهند.

رفیعی پور تصریح کرد: ۲۲۰ میلیون دلار ارز برای تامین اقلام مورد نیاز از جمله دارو و واکسن، نهاده‌های دامی، ریزمغذی ها، ویتامین‌ها و مکمل‌های مورد نیاز دام و طیور ثبت سفارش و تامین شده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان دامپزشکی، وی افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده از طریق سازمان استخدامی و مدیریت برنامه و بودجه مجوز استخدام ۳۵۰۰ نفر در بدنه ادارات دامپزشکی استان‌ها با اولویت استان‌های کمتر برخوردار اخذ شده است.

کد خبر 386760

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تب کنگو دامپزشکی ایران بیماری مرگ و مير شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۰۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره

ایسنا/زنجان رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خرم‌دره گفت: اولین اردوی جهاد دامپزشکی خرم‌دره در سال جدید با حضور گروه‌های عملیاتی در روستای انجلین برگزار شد.

 مهدی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی خرم‌دره، اظهار کرد: در این اردوی جهاد دامپزشکی بیش از ۲۲۵۰ راس دام سبک شامل گوسفند و بز علیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و بیماری برسلوز تحت پوشش کامل واکسیناسیون قرار گرفتند.

وی با اشاره به ارائه خدمات رایگان دامپزشکی در این اردوی جهادی، گفت: خدماتی مانند واکسیناسیون دام‌ها در روستاهای هدف علیه بیماری‌های واگیردار دامی و مشترک بین انسان و حیوان، سم‌پاشی دام‌ها و اماکن نگهداری دام، معاینه، ویزیت و پایش بیماری‌های دامی و برگزاری دوره آموزشی ترویجی درباره بیماری‌های دامی ویژه دامداران در منطقه برگزار شد.

حیدری با اشاره به واکسیناسیون بالغ بر ۵۰۰ قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل، بیان کرد: حدود ۱۵ راس دام سبک و سنگین به‌طور رایگان توسط دامپزشکان جهادی ویزیت و درمان شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی