Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بامداد پنجشنبه پایگاه هوایی «ملک خالد»، واقع در منطقه «خمیس مشیط» را با پهپاد قاصف کی2 هدف قرار داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت:یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن طی دو عملیات جداگانه با تعدادی پهپاد قاصف کا2، پایگاه هوایی ملک خالد را در خمیش مشیط هدف قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که در نخستین حمله سامانه‌های ارتباطات نظامی سعودی‌ها هدف قرار گرفت. عملیات دوم انبارهای سوخت و ایستگاه سوخت رسانی به جنگنده ها را هدف قرار داد که به فضل پروردگار هر دو عملیات دقیق و موفق بودند.
پایگاه هوایی «ملک خالد» پایگاهی هوایی وابسته به نیروهای هوایی پادشاهی عربستان سعودی در نزدیکی «خمیس مشیط» در منطقه «عسیر»‌ در جنوب غرب این کشور است.
این پایگاه که مبدأ بسیاری از عملیات‌‌های هوایی عربستان سعودی به یمن بوده حدود 100 کیلومتر با مرز یمن فاصله دارد.
این عملیات در واکنش به جنایت های متجاوزان، ادامه محاصره یمن و حملات هوایی که تعداد آنها طی 48 ساعت گذشته به 40 عملیات رسید و شماری شهید و زخمی بر جای گذاشت، صورت گرفت.

حمله موشکی به اتاق عملیات ائتلاف سعودی
نیروهای یمنی اتاق عملیات متجاوزان را در جیزان هدف قرار دادند.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم  یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن با یک فروند موشک بالستیک میان برد ، اتاق عملیات مشترک متجاوزان را در منطقه «صامطه» در جیزان در جنوب عربستان سعودی هدف قرار داد.
نیروهای مسلح یمن اعلام کرد این موشک بالستیک با دقت بالا به هدف خود اصابت کرد و کشته یا زخمی شدن شمار زیادی از آنها از جمله فرماندهان متجاوزان را به دنبال داشت.

اذعان دستگاه اطلاعاتی امارات به ضعف عربستان مقابل انصارالله یمن
دستگاه اطلاعاتی امارات اذعان کرد: شمار حملاتی که از یمن ضد اهداف سعودی و در داخل خاک این کشور اتفاق می‌افتد از آنچه که ریاض می‌پذیرد بسیار بیشتر است.
پایگاه اینترنتی نشریه میدل ایست آی در گزارشی نوشت دستگاه اطلاعاتی امارات اعلام کرده است شمار حملاتی که از یمن ضد اهداف سعودی و در داخل خاک این کشور اتفاق می‌افتد از آنچه که ریاض می پذیرد و اعلام می‌شود بسیار بیشتر است.
در گزارش دستگاه اطلاعاتی امارات فاش شده است دفاع هوایی عربستان سعودی در برابر حملات هوایی انصارالله آسیب پذیر است.
در این گزارش محرمانه که برای ارائه به دستگاه حاکمیتی امارات گردآوری و تدوین شده از واکنش عربستان سعودی به عنوان هم پیمان امارات به حمله به نفتکش‌ها و تاسیسات دریایی در خلیج فارس انتقاد شده است. دستگاه اطلاعاتی امارات می‌گوید رسانه‌های سعودی در اقدامی شتابزده که نشان از غیرحرفه‌ای بودن شان داشت، انگشت اتهام را به سوی جنبش انصارالله که از پشتیبانی ایران برخوردار است؛ نشانه رفتند.
در این سند که نسخه‌ای از آن در اختیار میدل ایست آی قرار گرفته همچنین از خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان انتقاد شده که چرا جزئیات حملات را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.
این گزارش با واکنش دستپاچه و هراسان ریاض به حمله به چهار فروند نفتکش که روز 12 مه در آب‌های بندر الفجیره اتفاق افتاد در تضاد است.
در گزارش یاد شده همچنین به حمله پهپادی انصارالله به فرودگاه ابوظبی اذعان شده است. امارات پیشتر چنین حمله‌ای را رسما تکذیب کرده بود.
در گزارش همچنین به ضعف‌های دفاعی عربستان در برابر پهپاد‌های مسلح شده انصارالله پرداخته شده است. بر همین اساس، از ژانویه تا مه سال جاری میلادی، اهداف سعودی در یمن و در سراسر منطقه خلیج فارس؛ 155 بار هدف حمله پهپادی انصارالله قرار گرفته اند؛ این رقم بسیار بیشتر از آن چیزی است که در گذشته پذیرفته بودند.
در این گزارش آمده است حمله به پایگاه نظامی لحج نشان دهنده ضعف دفاع هوایی عربستان و نداشتن ظرفیت در جنگ الکترونیکی است.
بر اساس این گزارش، سعودی‌ها در حمله هوایی به غار‌ها در یمن، جایی که پهپاد‌ها مستقر شده اند ناکام ماندند. دفاع ضد موشکی پاتریوت توانایی شناسایی این پهپاد‌ها را ندارد، زیرا به گونه‌ای طراحی شده که موشک‌های دوربرد و میان برد اسکاد را رهگیری می‌کند. در این گزارش فاش شده است فرودگاه نجران با وجود دارا بودن پوشش دفاع ضد موشکی پاتریوت، بار‌ها هدف حمله پهپاد‌های انصارالله قرار گرفته است. موفقیت حملات پهپاد‌های مسلح انصارالله همچنین روحیه نظامیان عربستانی را که در مرز جنوبی این کشور مستقر هستند به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

درخواست پارلمان طرفدار منصور هادی برای تجدیدنظر در روابط با ائتلاف سعودی
هیئت رئیسه پارلمان طرفدار عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن اعلام کرد از رئیس هادی می خواهیم در روابط خود با ائتلاف (به اصطلاح) عربی برای بازگرداندن کشور تجدیدنظر کند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، این پارلمان افزود: درباره پیامدهای انحراف ائتلاف از اهداف خود در نبرد بازپس گیری کشور با پیگیری طرحهای کوچک هشدار می دهیم. سیطره گروههای مسلح وابسته شورای انتقالی را بر موسسات کشور محکوم می کنیم. از دولت می خواهیم با این شورش مسلحانه برخورد کند و به این شورش در عدن به عنوان پایتخت موقت کشور پایان دهد.

سازمان ملل متحد در آسیب رسانی به ملت یمن دست دارد
مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن به فرستاده سازمان ملل متحد گفت سازمان ملل در وارد آمدن آسیب به ملت یمن دست دارد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن به فرستاده سازمان ملل متحد گفت سازمان ملل با مرتبط کردن امور اقتصادی یمن به عدن اشغالی ، در وارد آمدن آسیب به ملت یمن دست دارد.
المشاط گفت : حوادث اخیر در عدن و استانهای جنوبی ثابت کرد که منطق شبه نظامیان ، بر اساس تفکیک منطقه ای است.
وی افزود : حوادث عدن و استانهای جنوبی ، طمع ورزیهای کشورهای متجاوز و اهداف آنها را به خوبی فاش کرد.
المشاط اضافه کرد : از سازمان ملل متحد ایجاد راه حل فوری برای لغو محدودیتهایی را که بر واردات کالاها از طریق بندر الحدیده اعمال شده است خواستاریم.

تاکید دبیرکل انصارالله یمن بر ضرورت تکمیل روند توافق سوئد
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن گفت عبدالملک بدرالدین رهبر انصارالله در دیدار فرستاده سازمان ملل متحد به یمن درباره دلایل بی نتیجه بودن سفرهای مکرر وی گفتگو کرد.
عبدالسلام افزود : سید عبدالملک بدرالدین مطالبات صریح و مستمر ما را در خصوص تکمیل توافق سوئد به وی یادآور شد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۰۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست ائتلاف غربی در تغییر معادلات با انصارالله

روز گذشته نیز انفجارهای شدیدی در سواحل «الخوخه»، «المخا» و مناطق وسیعی از «خور عمیره» در تنگه باب‌المندب شنیده شد که منجر به توقف رفت و آمد کشتی‌های تجاری به مدت چند ساعت شد. اکنون این پرسش مطرح می‌شود چرا در بازه زمانی کنونی تنش در دریای سرخ دوباره گسترش یافته است؟

نباید از یاد برد آمریکایی‌ها در ابتدای عملیات هفتم اکتبر، در حمایت از رژیم صهیونیستی به دنبال راه‌اندازی ائتلاف بزرگ دریایی با حضور متحدان منطقه‌ای و اروپایی بودند تا بتوانند قدرت نظامی انصارالله را در دریای سرخ و باب‌المندب مهار کنند و این‌گونه، کشتی‌هایی که به مقصد سرزمین‌های اشغالی ازجمله ایلات تردد می‌کنند به‌راحتی به این بنادر برسند. اما پس از گذشت تنها ۱۰روز، کشورهایی ازجمله فرانسه، اسپانیا و ایتالیا که حمایت خود را از این شوِ تبلیغاتی آمریکا اعلام کرده بودند، از عملیات «نگهبان سعادت» بیرون آمدند.

این مسئله در کنار ادامه هدف قرار دادن اهداف نظامی و امنیتی آمریکا و انگلیس در دریای سرخ توسط یمنی‌ها در ۶ماه اخیر، تحقیر بزرگی برای غرب بوده است و در ایجاد فضای اعتراضی علیه حامیان صهیونیسم در این کشورها تأثیر زیادی داشته است. حال، عملیات روز جمعه و هدف قرار دادن کشتی صهیونیستی اِم‌اس‌سی اوریون در اقیانوس هند با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفته انصارالله، آن هم در دورترین نقطه در غرب جزیره ماداگاسکار در جنوب اقیانوس هند نشان‌دهنده تغییر راهبرد یمن و شکست راهبرد ایالات متحده در منطقه شده است. این یک پیشرفت قابل توجه برای انصارالله است و پیامدهای مهمی را برای حرکت کشتی‌های تجاری اسرائیل به همراه خواهد داشت، به‌طوری‌که دماغه امید نیک نیز دیگر برای تردد کشتی‌های اسرائیلی امن نخواهد بود. عملیات‌های بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت. با این تفاسیر، به‌طور کلی هر تحول سیاسی و بین‌المللی که در منطقه غرب آسیا روی می‌دهد، نمی‌توان نقش و جایگاه انصارالله یمن را در آن نادیده گرفت. راهبرد نظامی نیرومند انصارالله در اقیانوس هند، دریای سرخ و باب‌المندب سبب شده آمریکا و انگلیس با شدت دادن به حملات خود تلاش کنند توازن قدرت در این منطقه را بر هم بزنند. اما با گذشت ۶ماه از تنش در دریای سرخ، قدرت اراده و ایمان جوانان یمنی به مراتب بیشتر از ناوها، جنگنده‌ها و موشک‌های پیشرفته آمریکایی و انگلیسی بوده است. 

حملات یمنی‌ها در ۶ماه اخیر به مواضع رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس، پوشالی بودن قدرت غرب را به جهانیان نشان داد. قدرتی که برخلاف تبلیغات نمایشی ابتدای جنگ که به دنبال تشکیل ائتلاف بزرگ دریایی نگهبان سعادت علیه انصارالله بود، دیگر در برابر حمله‌های موشکی و پهپادی حوثی‌ها و حتی توقیف کشتی‌های اسرائیلی به‌شدت درمانده شده است. خروج ناوچه هلندی «ترومپ» و ناو «هسن» آلمان از دریای سرخ نشان می‌دهد قدرت‌های اروپایی به‌خوبی متوجه شده‌اند این جغرافیا محل جولان نظامی در برابر انصارالله نیست. حتی ناو هواپیمابر «آیزنهاور» پس از چهار ماه استقرار، از دریای سرخ خارج شد، اقدامی که نشانه بارز شکست عملیات دریایی ائتلاف علیه انصارالله ارزیابی می‌شود.

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه؛ خسارت سنگین روس‌ها + ویدئو
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه
  • شکست ائتلاف غربی در تغییر معادلات با انصارالله
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • ۷۱۹ حمله موشکی و پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی طی یک ماه
  • طوفان الاقصی| حمله هوایی ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن
  • تصاویر حمله پهپادی انصارالله یمن به کشتی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ + فیلم