Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:14:55 GMT

زمینه جذب بیشتر پزشکان در اعزام‌های حج فراهم شود

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۱۳۰۴

زمینه جذب بیشتر پزشکان در اعزام‌های حج فراهم شود

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی مرکز پزشکی حج و زیارت، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در دیدار با رئیس و اعضای ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مکه مکرمه افزود: کمک کردن به زائران بیمار و ناتوان نزد خداوند پاداش مضاعفی دارد. بیمار، نیاز خود را به پزشک می‌گوید و نجات دادن بیمار توفیق الهی است؛ پس قدر خدمتگزاری به زائر را بدانید و خدا را سپاسگزار باشید که چنین توفیقی و لطفی نصیبتان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نواب پویایی فعالیت‌های مرکز پزشکی را ضروری خواند و گفت: با نگاه به جلو حرکت و تلاش کنید تا همواره یک گام پیش و سرآمد باشید. استفاده از راهکارهای نو از جمله نرم افزارهای مناسب برای دسترسی سریعتر به پزشکان در مواقع ضروری که امسال به‌کار گرفته شد، اقدام موفقی بود که نشان داد می توان از امکانات روز در ارائه خدمات بهتر به زائر حداکثر بهره را برد.
نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در بعثه مقام معظم رهبری همچنین استفاده از کارشناسان با تجربه با هدف نگاه نقادانه به فعالیت های مرکز پزشکی را در شناخت آسیب‌ها و کاستی ها موثر دانست و گفت: با استفاده از نتیجه این بررسی‌ها می توان در روند فعالیت‌ها تحول ایجاد کرد. در بازدید از هتل ها، اکثر زائران از خدمات مرکز پزشکی رضایت داشتند.
سرپرست حجاج ایرانی از رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت خواست زمینه را برای جذب پزشکان بیشتر در چرخه اعزام‌های حج فراهم آورد تا تعداد بیشتری از پزشکان با خدماتی که این مجموع ارائه می دهد، آشنا شوند.
در ادامه این دیدارمحمد تقی حلی ساز، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر نیز از فعالیت های مراکز درمانی مدینه منوره و مکه مکرمه و بیمارستان زائران ایرانی در مکه گزارشی ارائه کرد و گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که خدمات ارائه شده نسبت به سال های قبل بهتر بوده است.
وی خرید داروی مورد نیاز حج در زمان و با قیمت مناسب و انتقال آن به عربستان را از موفقیت های حج امسال دانست و تاکید کرد: با تدابیری که اندیشیده شده کمبود دارو در مراکز درمانی و مطب ها برای خدمت رسانی به حجاج نداریم.
حلی ساز گفت: آسیب شناسی در خصوص فعالیت های مرکز پزشکی انجام می شود و برای هوشمند کردن فعالیت‌های این مرکز تهیه و استفاده از نرم افزارهای رایانه ای در اولویت قرار دارد.
وی افزود: امسال کادر مرکز پزشکی حج و زیارت متشکل از۵۵۷ نفر است که حدود ۴۴۰ نفر آنها پزشک هستند و تا پایان عملیات حج آمادگی دارند در مطب‌های مستقر در هتل‌ها، درمانگاه‌های مدینه و مکه و بیمارستان مکه به زائران ایرانی خدمات ارائه دهند.
در این دیدار همچنین چندنفر از حاضران نظرات خود را در خصوص فعالیت‌های مرکز پزشکی حج بیان کردند و در خصوص نحوه ارائه خدمات در مشاعر، بیمارستان مکه و استفاده از خدمات بیمارستانی کشور میزبان پیشنهاداتی مطرح کردند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۱۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما:بابک شکارچی گفت: برگزاری کنگره طب ایرانی دو جنبه دارد یکی برای خود مجموعه جامعه پزشکی و خدمات دهندگان سلامت کشور که شامل پزشک و پرستار و دندانپزشک و مدیکال می‌شود و قسمت دیگر مردم هستند که این خدمات را دریافت می‌کنند.
وی افزود: ما در سازمان نظام پزشکی در تلاش هستیم که همگرایی در این خصوص ایجاد کنیم تا این موضوع را شرح دهیم که طب ایرانی چه توانمندی‌هایی دارد و تا کجا می‌تواند پیش برود کجا می‌تواند در درمان بیماری به کار گرفته شود و کجا نمیتوان از ان استفاده کرد و یک جا‌هایی هست که مردم استقبال می‌کنند که به سمت طب ایرانی بیایند وظیفه ما آگاه کردن اینها است.
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: مردم تمایل به استفاده از محصولاتی به نام ارگانیک دارند و در بیشتر فروشگاه‌ها این محصولات قیمت بالاتری هم دارد در واقع مصرف محصولات ارگانیک مختص طب ایرانی ما است و می‌توان به این وسیله توریسم درمانی به کشورمان بیاوریم البته فاصله زیادی با این ایده داریم چرا که زیر ساخت‌های آن هنوز انطور که باید در کشور ما مهیا نیست، اما می‌تواند به این موضوع توجه داشت.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • ارائه خدمات گروه‌های جهادی به روستائیان شهرستان خانمیرزا
  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • حذف سفر از سبد خانوار صحت ندارد/ اتفاقاً حال مردم خوب است و بیشتر هم سفر می‌روند
  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد