Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی کریمی اصل روز پنجشنبه در سومین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی سلامت زنان و خانواده در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: به لطف توجه و عنایت‌های ویژه رهبر معظم انقلاب و همچنین پیرو ابلاغیه شورای برنامه‌ریزی و توسعه، مواجه با آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های روز جامعه است. 

وی با اشاره به گروه کاری آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان یکی از سه گروه کاری زیرمجموعه این کارگروه و مصوب استان بر اساس سند تحول اجتماعی گفت: طلاق، اعتیاد، خشونت خانگی،  کودکان کار و خیابان، دختران فراری و آسیب‌های فضای مجازی و آسیب‌های نوپدید که هر یک با یکدیگر رابطه علت و معلولی دارند، از اولویت‌های این گروه کاری طبق نظر اعضای آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با برشمردن برخی از وظایف این گروه کاری خاطرنشان کرد: تسهیل و بسترسازی برای تصمیم‌های کارگروه اجتماعی فرهنگی، بررسی و ارائه راهکارهای شناسایی و نیازسنجی آسیب‌های اجتماعی، اولویت‌بندی آسیب‌ها، تدوین طرح نامه کاربردی اجرایی با همکاری اعضا برای ارائه طرح‌های کاربردی پیشنهادی بررسی می‌شود و ارائه راهکارهای جلب مشارکت بخش غیردولتی بخشی از این وظایف به شمار می‌آید.

سرپرست بهزیستی قم افزود: بررسی و ارائه سازوکارهای نحوه هزینه کرد اعتبارات در حوزه آسیب‌ها و طرح‌های مرتبط بانشاط و شادی اجتماعی و مهارت‌های زندگی، ارائه راهکارهای ارتقاء سلامت اجتماعی و مثبت نگری در این زمینه، بررسی سازوکارهای تحکیم و حمایت از نهاد خانواده و بررسی و ارائه راهکارهای توانمندسازی زنان و دختران در معرض یا آسیب‌دیده اجتماعی و بررسی مسائل و مشکل‌ها و نیازهای جوانان از قبیل اوقات فراغت از دیگر وظایف است.

 کریمی اصل گفت: تاکنون دو جلسه این گروه کاری تشکیل‌شده و طی آن موضوع‌های مختلفی از قبیل معرفی نمایندگان تام‌الاختیار هر دستگاه، ارسال اولویت‌های آسیب‌های اجتماعی طبق نظر هر دستگاه، ارسال طرح‌ها و پیشنهادهای کاربردی به اعضای کارگروه در خصوص آسیب‌های اجتماعی و تقدیر از دستگاه‌های فعال در گروه کاری با تایید دبیرخانه و توسط استانداری در پایان سال و همچنین ضرورت حضور منظم اعضا در جلسه‌ها بررسی و تصویب‌شده است.

زنان و خانواده متعالی، آسیب‌های اجتماعی، سلامت و امنیت غذایی ازجمله گروه‌های کاری سه‌گانه در زیرمجموعه کارگروه اجتماعی و فرهنگی  زنان و سلامت خانواده استان می‌باشد.
۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر آسیب های اجتماعی جامعه دستگاه های اجرایی شادی مهارت های زندگی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۱۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مشخص شدن نسبت دستگاه‌ها با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی موثر است، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند، به شورای اجتماعی معرفی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اجتماعی که عصر روز یکشنبه برگزار شد، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوطه خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به‌هنگام یاری کنند.

رئیس جمهور دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی مؤثر است، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رئیس جمهور گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آئین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 750979