Web Analytics Made Easy - Statcounter

نعمت الله اکبری  روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی استان در تالار اجتماعات استانداری افزود: یکی از مشکلات استان ها، مباحث مربوط به آمار و اطلاعات است که برای رفع این مساله، سازمان مدیریت و برنامه ریزی اصفهان از ابتدای امسال پیشنهادی به مرکز آمار ایران برای طراحی سامانه یکپارچه اطلاعات داد.

وی با بیان اینکه این سامانه به سایر استان ها نیز پیشنهاد شد و مورد استقبال آنها قرار گرفت، اظهار داشت: این سامانه بستر مناسبی را برای تجمیع و در اختیار قرار دادن داده های مکانی فراهم کرده و اطلاعاتی مانند سرشماری ها، آمارهای ثبتی، سالنامه ها و شاخص های مختلف را در بر می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری با تاکید بر اهمیت آمار و اطلاعات در سیاستگذاری، برنامه ریزی و تصمیم گیری، اضافه کرد: دیدگاه مسئولان و کارشناسان مختلف درباره سامانه یکپارچه آمار و اطلاعات اصفهان، احصا و این طرح و پیشنهادهای مطرح شده درباره آن در جلسه آتی شورای برنامه ریزی به منظور تصویب نهایی ارائه می شود.

وی ادامه داد: امکان پایش اطلاعات در این سامانه وجود دارد و دسترسی برای افراد ذینفع در آن ایجاد خواهد شد تا با ساختار اقتصادی استان تناسب داشته باشد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه سامانه مذکور در کشور بی نظیر است، گفت: نظام آماری بر اساس برنامه ششم توسعه از سنتی به مدرن تغییر می یابد و اطلاعات ثبتی مبنا از دستگاه های اجرایی اخذ می شود و دیگر نیاز کمتری به سرشماری های موردی خواهیم داشت.

محمدرضا لعلی با بیان اینکه در زمان حاضر اطلاعاتی مانند جمعیت و مکان، نقشه های قدیمی استان و نتایج سرشماری ها در سامانه  یکپارچه آمار و اطلاعات اصفهان، درج شده است، افزود: به عنوان مثال اطلاعات حدود ۶ هزار و ۴۰۰ مدرسه و همه خانه های بهداشت برای این سامانه کسب شده است.

وی با اشاره به اینکه امکان گزارش گیری کامل از این سامانه مکانی وجود دارد، اظهار داشت: برای پیشبرد این طرح لازم است دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف ملزم به ثبت همه اطلاعات خود با کد ملی و کد پستی شوند.

سامانه یکپارچه آمار و اطلاعات اصفهان به آدرس statmap.mpo-es.ir در دسترس است.

به گزارش ایرنا، آمار دانشی است که به مطالعه، گردآوری، تحلیل، تفسیر، ارائه و سازماندهی داده‌ها می‌پردازد. 
اطلاعات و آمار به عنوان ابزارهای لازم در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورها شناخته می شود و برای نیل به این هدف، جمع آوری داده، تجزیه و تحلیل آماری و برنامه ریزی مناسب از مولفه های ضروری آن به شمار می روند. 

متولی آمار در کشور، مرکز آمار ایران و در استان ها، معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.

۳۰۱۱/۶۰۲۶/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرکز آمار ایران اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۱۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد + جزئیات

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی که در اسفند ۱۴۰۱ ثبت نام کرده و اولویت آن‌ها مشخص شده، می‌توانند جهت انتخاب خودروها از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز سه شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی آغاز شد

طبق اطلاعیه سامانه در رابطه با این مرحله از عرضه خودروها، یک خودروی برقی دیگر در این مرحله عرضه شده است؛ بدین ترتیب متقاضیان از میان پنج خودروی عرضه شده که سه خودروی هیوندای ENS۱، لونا و هونگچی EQM۵EV برقی هستند، می‌توانند خودروی مدنظر خود را انتخاب کنند.

همچنین نیسان سانی (بنزینی) و لاماری‌ایما هیبریدی در این دور از فروش خودروهای وارداتی عرضه شده‌اند.

از این محصولات عرضه شده سه خودروی سانی، لاماری‌ایما و هونگچی دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و دو خودروی هیوندای ENS۱ و لونا دارای قیمت فروش علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند.

کد خبر: 1229614 برچسب‌ها قیمت خودرو

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • شرایط جدید خرید پژوپارس برای ثبت نامی‌های سامانه یکپارچه
  • قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد + جزئیات
  • قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه
  • مدیران برای برنامه ریزی استان تهران نیاز‌ها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌‌ریزی استان تهران نیازها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند
  • جزئیات فروش ۵ خودروی وارداتی
  • امکان نظارت آنلاین معلمان بر صندوق ذخیره فرهنگیان فراهم شد
  • ثبت ۲۵۵ هزار قرارداد اجاره در سامانه «خودنویس»