Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@22:13:20 GMT

پرترددترین فرودگاه‌های دنیا + تصاویر

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۱۷۰۸

پرترددترین فرودگاه‌های دنیا + تصاویر

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  فرودگاه مکانی با امکانات گسترده برای حمل و نقل هوایی می‌باشد. به طور معمول می‌توان گفت تمامی فرودگاه‌های جهان از امکاناتی برای تعمیر و نگهداری هواپیما، یک برج کنترل، پایانه مسافری و باری و چندین باند فرود تشکیل شده اند. امکانات فرودگاه‌ها نسبت به اندازه و پیشرفته بودن بسیار متفاوت می‌باشد؛ که خود در جلب مسافر و توان جابه جایی هر چه بیشتر مسافر و بار تاثیر بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه افراد زیادی برای اهداف مختلف تفریحی، تجاری و پزشکی و یا علل متعدد دیگر از سیستم حمل و نقل هوایی استفاده می‌کنند. این سیستم حمل و نقل به دلیل پیشرفت‌های روزافزون خود در حیطه‌های مختلف از جمله راحتی صندلی‌ها و ارائه‌ی خدمات متنوع توانسته تا نظر مسافران بیشتری را به خود جلب کند؛ و آن‌ها را راضی کند که میزان هزینه‌ای که برای بلیط هواپیما می‌پردازند در مقایسه با خدماتی که دریافت می‌کنند منصفانه و مناسب است.

در این میان دولت کشور ها، توجه بسیار بیشتری به این مسئله کرده و همواره کوشیده اند تا همه چیز را برای مسافران در بهترین حالت خود فراهم کنند. از اولین لحظه شروع تا پایان سفر، و توانسته اند با این کار میزان سفر به ویژه با هواپیما را دوبرابر کنند. یکی از بهترین امکانات، پیشرفته کردن فرودگاه‌ها می‌باشد، که در این مقاله سعی داریم تا شما را با فرودگاه‌هایی که نسبت به سایر فرودگاه‌ها در سرتاسر جهان تراکم جمعیت بیشتری را تجربه می‌کنند آشنا کنیم پس تا پایان مقاله پرترددترین فرودگاه‌های دنیا ما را همراهی کنید.

فرودگاه هارتسفیلد جکسون آتلانتا / Hartsfield–Jackson Atlanta Airport

فرودگاه هارتسفیلد جکسون آتلانتا در ایالت جورجیا آمریکا که در قسمت جنوب شرقی این کشور قرار دارد، در واقع قطب صنعتی ان محسوب می‌شود. این فرودگاه که از سال ۱۹۲۵ میلادی فعالیت خود را شروع کرده است، اکنون ۶۳ هزار فرصت شغلی برای مردم جورجیا فراهم کرده است. این فرودگاه عظیم با ثبت رکورد ۱۰۴ میلیون مسافر توانسته است تا رتبه‌ی اول را در این لیست از آن خود کند. این فرودگاه را به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی جهان معرفی کرده اند چرا که معادل ۳۴ میلیارد دلار برای شهر آتلانتا درآمد ایجاد کرده است. این فرودگاه به ۷۰ مقصد بین المللی برای ۱۵۰ شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی خدمات ارائه می‌کند.

فرودگاه پکن / Beijing Capital International Airport

دومین فرودگاه پرتراکم جهان را می‌توان به فرودگاه بین الملی پکن که در نزدیکی پایتخت کشور چین یعنی پکن قرار دارد اختصاص داد. این فرودگاه ۹۵ میلیون مسافر را در خود جای می‌دهد. این فرودگاه که در سال ۱۹۵۸ تاسیس شده است همواره سیاست تغییر و پیشرفت را سرلوحه کار خود قرار داده است و توانسته تا اکنون به عنوان یکی از مهم ترین، پرانرژی‌ترین و بزرگ‌ترین قطب‌های حمل و نقل دنیا تبدیل شود. این فرودگاه از زمان تاسیس خود تغییرات زیادی را متحمل شده و گسترش پیدا کرده است.

هم چنین این فرودگاه تنها فرودگاه آسیایی است که دارای سه باند فرود، سه پایانه و دو برج مراقبت است. این فرودگاه عظیم فرصت‌های شغلی فراوان مرتبطی با خود را برای ۶ درصد از مردم پکن فراهم کرده است. این فرودگاه به ۲۴۴ شهر از ۵۴ کشور جهان پرواز دارد و با ۹۴ شرکت هواپیمایی در همکاری می‌باشد.

فرودگاه دبی / Dubai International Airport

این فرودگاه که در سال ۱۹۵۹ با باند شن و ماسه‌ای ۱۸۰۰ متری خود شروع به کار کرد به دستور حاکم وقت دبی یعنی شیخ سعید بن راشد آل مکتوم ساخته شده است. این فرودگاه که در شهر دبی در کشور امارات قرار گرفته است در نزدیکی خلیج فارس ساخته شده است و توانسته تا ۸۸ میلیون مسافر را جابه جا کند و رتبه‌ی سوم این لیست را به خود اختصاص دهد.

همچنین این فرودگاه که از زمان شروع فعالیت خود در حال گسترش و ساخت بوده است رکورد بیشترین پرواز هواپیمای ایرباس ۳۸۰a را از H ن خود کرده است. چرا که بیشترین تعداد ایرباس A۳۸۰ در اختیار هواپیمایی امارات، ایرلاین اصلی کشور امارات قرار دارد و قطب اصلی آن این فرودگاه می‌باشد. این فرودگاه از زمان تاسیس تاکنون با رشد سالانه ۱۳ درصدی تعداد مسافر روبرو بوده است. هم اکنون این فرودگاه به ۲۴۰ مقصد توسط ۱۴۰ ایرلاین در ۶ قاره جهان خدمات ارائه می‌کند.

فرودگاه هاندا ژاپن / Haneda Airport

چهارمین فرودگاه شلوغ جهان و سومین فرودگاه شلوغ آسیا پس از پکن و دبی در شهر توکیو کشور ژاپن قرار دارد. این فرودگاه که در سال ۱۹۳۱ ساخته شده و دارای ۳ ترمینال است در سال ۲۰۱۷ توانست میزبان ۸۵ میلیون مسافر باشد و این رتبه در لیست را به خود اختصاص دهد. این فرودگاه با نام فرودگاه بین المللی توکیو نیز شناخته می‌شود.

فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی / Indira Gandhi International Airport

فرودگاه بین المللی دهلی یا همان فرودگاه ایندیرا گاندی با جابه جایی ۶۹.۸ میلیون مسافر جز پرتررد‌ترین فرودگاه‌های جهان قرار گرفته است. همچنین از نظر ترافیک باری و مسافر شلوغ‌ترین فرودگاه کشور هند می‌باشد. این فرودگاه بزرگ در فاصله ۱۶ کیلومتری از مرکز شهر دهلی نو و ۱۵ کیلومتری از جنوب غربی ایستگاه راه آهن این شهر قرار دارد.

فرودگاه لس انجلس / Los Angeles International Airport

فرودگاه لس انجلس که در سال ۱۹۲۸ ساخته شد به عنوان بزرگ‌ترین فرودگاه بین المللی غرب آمریکا در نظر گرفته می‌شود. این فرودگاه در واقع دروازه‌ای برای مسافران به سوی آمریکای لاتین و آسیا است. این فرودگاه که در نزدیکی اقیانوس آرام قرار دارد با جا به جایی ۸۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر یعنی ۵۰۰ هزار نفر کمتر از فرودگاه هاندا در رتبه‌ی پنجم این لیست قرار گرفته است، اما بزرگ‌ترین فرودگاه در کناره‌ی اقیانوس آرام به شمار می‌رود.

این فرودگاه توانسته است تا به ۸۵ مقصد بین المللی و ۱۰۱ مقصد داخلی پرواز داشته باشد. بیشترین خروجی و ورودی هواپیما‌ها از این فرودگاه متعلق به دو شرکت هواپیمایی آمریکن ایرلاینز و آمریکن ایگل است.

فرودگاه اوهر شیکاگو / O'Hare International Airport

ششمین رتبه‌ی این لیست نیز به فرودگاهی از ایلات متحده تعلق می‌گیرد. این فرودگاه در سال ۱۹۲۶ در ایالت ایلینویز ساخته شد و در سال ۱۹۴۴ اقدام به بازسازی آن صورت پذیرفت. این فرودگاه که توانسته تا رکورد انتقال ۷۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را ثبت کند رتبه‌ی ششم این لیست را در اختیار گرفته است. از این فرودگاه می‌توانید به ۲۱۷ مقصد در سرتاسر جهان سفر کنید.

فرودگاه هیترو لندن / Heathrow Airport

و بالاخره نامی از فرودگاه‌های اروپایی نیز درون این لیست دیده شد. اروپا که در سال‌های اخیر نتوانسته تا در زمینه‌ی حمل و نقل هوایی سری میان سر‌ها نشان بدهد جایگاه خود را به رقبای آسیایی داده است و اکنون در مقام هفتم این لیست قرار گرفته است. این فرودگاه که در سال ۱۹۲۹ ساخته شد در سال ۱۹۶۶ نام هیترو را بر خود گرفت و توانست تا رکورد جابجایی ۷۸ میلیون مسافر را به نام خود ثبت کند، که ۹۳ درصد مسافران بین المللی بودند و تنها ۷ درصد آن ها، مسافران داخلی انگلیس بوده اند. این فرودگاه بزرگ‌ترین فرودگاه لندن و اروپا محسوب می‌شود؛ و به ۱۸۰ شهر در ۸۵ کشور جهان پرواز مستقیم دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار بین الملل پرترددترین فرودگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۱۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست اسبق استقلال مسافر نیویورک شد

کاپیتان و سرپرست اسبق استقلال تهران را به مقصد ینگه دنیا ترک کرد.

به گزارش خبرورزشی، جواد زرینچه کاپیتان اسبق استقلال و تیم ملی که در دوره استراماچونی وظیفه سرپرستی این تیم را برعهده داشت اما پس از جدایی مربی ایتالیایی دیگر حاضر نشد روی نیمکت آبی‌ها بنشیند، چند روزی است که راهی آمریکا شده است.

زرینچه تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد تا با فرزندانش ملاقات کند. از قرار معلوم زرینچه اوایل تابستان به ایران باز خواهد گشت. جواد زرینچه در دوره سرمربیگری فرهاد مجیدی قبل از آغاز لیگ بیست و یکم دوباره دعوت به کار شد تا وظیفه سرپرستی را بر عهده بگیرد اما ظرف ۲۴ ساعت ترجیح داد از سمت خودش کناره‌گیری کند و سرپرست استقلال نشود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قلعه نویی آمد، زرینچه رفت! واكنش زرينچه به انتقاد فرهاد مجیدی

دیگر خبرها

  • کشف سکه های دوره اشکانی از مسافر قطار در ایستگاه راه آهن اندیمشک
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • ساعت طلای مسافر تایتانیک ۹۱ میلیارد تومان در حراجی فروخته شد
  • آگاهی افکار عمومی و حقایقی که جنگ غزه برای دنیا آشکار کرد
  • پلمب سه شرکت حمل و نقل بار و مسافر در قروه
  • سرپرست اسبق استقلال مسافر نیویورک شد
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • وجدان بیدار دانشگاهیان جهان در مقابل نسل کشی غزه خروشید
  • تعطیلی پنج‌شنبه این بالا را بر سر اقتصاد کشور می‌آورد