Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@00:50:50 GMT

برداشت انجیر از باغ‌های سردشت آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۱۸۶۴

برداشت انجیر از باغ‌های سردشت آغاز شد

صلاح‌الدین حق‌گوی روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش بینی می‌شود که با توجه به بارندگی‌های مناسب بهاره امسال ۵۰۰ تن انجیر از سطح باغات این شهرستان برداشت شود.
وی افزود: عمده‌ترین ارقام این محصول، انجیر محلی هستند که شامل «زرده»، «توپه»، «شله»، «حاجی‌آلکا» و غیره است.
وی میانگین برداشت از باغ‌های این محصول را در هکتار هفت و نیم تا هشت تن اعلام کرد و افزود: برداشت این محصول تا اواخر مهرماه در سطح این شهرستان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«حق‌گوی» اضافه کرد: محصول انجیر به صورت تازه‌خوری در بازار سردشت مصرف و قسمتی هم به میادین میوه شهرهای همجوار و همچنین اقلیم کردستان صادر می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی سردشت گفت: با توجه به شرایط و اقلیم آب‌ و هوایی این شهرستان معرفی ارقام جدید و پرمحصولی که سازگاری بیشتری دارند از جمله برنامه‌های این مدیریت در سالجاری خواهد بود.

وی بیان کرد: محصول انجیر سردشت علاوه بر مصرف به صورت تازه‌خوری به صورت خشک شده نیز به شهرستان‌های همجوار ارسال می‌شود. 

درخت انجیر نیمه‌گرمسیری است و زمستان‌های ملایم همراه با بارندگی‌های پراکنده و تابستان‌های گرم را ترجیح می‌دهد؛ اثر گرما و رطوبت در میوه انجیر نسبت به نوع مصرف میوه متفاوت است. 
این میوه منبع خوبی از پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر و ویتامین‌های A و B و C است.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی و در نوار مرزی ایران با عراق واقع شده و ۸۰ هزار هکتار از مساحت آن را عرصه‌های جنگلی تشکیل می‌دهد. 
به غیر از انجیر، سالانه هزاران تن انواع انگور، گردو، بادام، سماق، سقز و انواع گیاهان دارویی نیز از جنگل‌های سردشت استحصال و روانه بازار مصرف می‌شود.  
در سردشت ۲۸ هزار و ۹۴ هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که ۹ هزار و ۷۷۸ هکتار آبی و ۱۸ هزار و ۳۱۶ هکتار به صورت دیم است؛ سالانه ۱۲۲ هزار تن انواع محصولات دامی، آبزی، زراعی و باغی در سردشت تولید می‌شود.
۷۵۶۲/۶۱۸۵/

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر آذربایجان غربی ایران جنگل جهاد کشاورزی کشاورزی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۱۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مبارزه بیولوژیکی با آفت برگ خوار بلوط

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سردشت گفت : محلول پاشی ۵۰۰ هکتار از جنگل امسال به صورت زمینی و در راستای مقابله با آفت جوانه خوار و برگ خوار بلوط در جنگل های زاگرس واقع در دو شهرستان ، میرآباد و سردشت اجرا شد.   رحمت ابراهیمی افزود : آفت جوانه خوار بلوط یک آفت تک نسلی است که هر سال باتوجه به وضعیت جوی از اواسط فروردین ماه تا پایان اردیبهشت ماه فعالیت می کند.   ابراهیمی افزود :این عملیات با دو تیم در دو منطقه این دو شهرستان با استفاده از ۶ دستگاه تراکتوروماشین مجهز به تانکر سمپاشی انجام می گیرد.   وی بیان کرد: این عملیات با اعتبار ۴ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی اجرایی می شود که به دلیل توپوگرافی و صعب العبور بودن منطقه عملیات تا یک ماه ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • آغاز مبارزه بیولوژیکی با آفت برگ خوار بلوط