Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@06:22:42 GMT

بادام‌زمینی در شاهین‌دژ کشت شد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۲۰۷۰

بادام‌زمینی در شاهین‌دژ کشت شد

سعید خدایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اولین بار محصول بادام‌زمینی در روستای چوپلوجه شاهین‌دژ در اوایل اردیبهشت کشت شد، بیان کرد: گیاهان این مزرعه هم‌اکنون در مرحله رشد و جوانه‌زنی قرار دارد و به عنوان نخستین تجربه کشت این محصول عملکرد بسیار موفقی داشته است.

وی ادامه داد: میانگین کشت بادام‌زمینی در این مزارع ۲ تن در هر هکتار برآورد شده است و زمان برداشت محصول از ۲۰ شهریور آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بادام زمینی جزء محصولاتی با ارزش افزوده بالاست که توسعه کشت آن می‌تواند به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در منطقه کمک قابل توجهی کند، گفت: این محصول از لحاظ فنی و تخصصی در تناوب با غلات قرار گرفته و به اصلاح و بهبود حاصلخیزی خاک نیز کمک قابل توجهی می‌کند.

خدایی اظهار داشت: کشت این محصول به کشاورزانی که حاصلحیزی زمین‌ زراعی آن‌ها در سطح پائینی است، اجازه می‌دهد که با خیال آسوده از برداشت قابل قبول، این محصول را در زمین‌های خود بکارند.

مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ با بیان اینکه دانه بادام زمینی دارای ۳۰ تا ۴۵ درصد روغن و ۲۵ درصد پروتئین بوده و این گیاه باعث تثبیت ازت هوا در خاک می‌شود، اضافه کرد: بنابراین کشت این محصول به حاصلخیزی خاک کمک کرده و درآمد خوبی را نیز عاید کشاورزان می کند.

وی توسعه مکانیزاسیون و افزایش صنایع تبدیلی را از راهکارهای موثر در ارتقای کمی و کیفی تولید این محصول دانست و افزود: کشت مکانیزه بادام زمینی به‌خاطر کاهش هزینه‌ها، استفاده مناسب از زمین، سهولت کار و بهره‌وری مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

شاهین‌دژ در مجموع دارای  ۸۵ هزار هکتار زمین زراعی و باغی است که از این مقدار ۲۰ هزار هکتار به صورت آبی کشت می شود.

۳۲۱۴/۲۰۹۳

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر اقتصاد مقاومتی بهره وری جهاد کشاورزی درآمد کاهش هزینه قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۲۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات بهسازی و احیای چاه مجتمع ظاهر کندی شاهین دژ

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علیرضا فرج الهی گفت: عملیات بهسازی و احیای چاه مجتمع 12 روستایی ظاهر کندی ، به دلیل بروز مشکل در چاه اصلی تامین آب این مجتمع در روستای مسجد در حال انجام است،

 وی افزود : واحد بهره برداری امور آب و فاضلاب شاهین دژ به همراه پیمانکار مربوطه در حال بهسازی و انجام مراحل تخصصی مختلف جهت رفع مشکلات چاه هستند.

دیگر خبرها

  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۶ اردیببهشت ۱۴۰۳
  • طلا و نقره نان‌چوان برای بنی‌طالبی و حسن‌زاده
  • حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • استخدام نیروی زمینی ارتش
  • کشف یک و نیم تن بادام قاچاق در امیدیه
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • عملیات بهسازی و احیای چاه مجتمع ظاهر کندی شاهین دژ
  • داستان پدر پستچی من: زمینی که نخرید و پیکانی که خرید(اطلاع رسانی تبلیغی)