Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:05:08 GMT

اختصاص ارز دولتی منشا مفاسد اقتصادی در جامعه است

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۲۵۸۱

اختصاص ارز دولتی منشا مفاسد اقتصادی در جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد چوپانی عصر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در شرایط تحریم باید مراودات تجاری و سیاسی ایران با ۱۵ کشور همسایه افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه گلستان با پنج کشور مرز آبی و خاکی دارد، افزود: سال گذشته گلستان ۲۰۰ میلیون دلار صادرات محصولات مختلف از جمله صنایع غذایی، پنیر، رب و فولاد و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. داشت که جای تقدیر دارد.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان با تاکید بر اینکه باید مطالبات منطقی شود، ادامه داد: دولت باید نگرشش را تغییر دهد تا تجار و بازرگانان بتوانند در بازارهای جهانی ورود بهتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: هم اکنون مشکل اصلی تجار و بازرگانان ارز دولتی است؛ ارز دولتی منشا بسیاری از مفاسد اقتصادی در جامعه است.

چوپانی تصریح کرد: دولتمردان با این نگاه که تخصیص ندادن ارز دولتی به بعضی از اقلام وارداتی گرانی ایجاد می کند به اختصاص ارز دولتی به واردات ادامه می دهند در شرایطی گرانی ایجاد شده و بهتر است ارز آزاد شود و دولت یارانه سه تا چهار دهک آسیب پذیر را افزایش دهد.

به گفته وی هم اکنون تجار و بازرگانان گلستانی برای تجارت با قزاقستان مشکل ندارند بلکه دولت باید پول ملی را برای مراودات با کشورهای همسایه برقرار کند.

کد خبر 4699097

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان اتاق بازرگانی ارز دولتی بوشهر قزوین شیراز شهرکرد ایلام عید غدیر خم هفته دولت گرگان یاسوج عید سعید قربان کهگیلویه و بویراحمد اربعین حسینی سانحه تصادف روز خبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۲۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند

شهرام ملایی هزاروندی گفت: آموزش‌های مهارتی در قالب ۹۲۸ هزار و ۲۵۹ نفرساعت در واحدهای پذیرنده پادگان، بنگاه‌های اقتصادی و زندان ارایه شده که این آموزش‌ها در محیط کار واقعی برای ۲ هزارو ۷۰۷ نفردر پادگان، ۲ هزار و ۵۱۶ نفر در بنگاه‌های اقتصادی و ۲۶۶ نفر در زندان اجرا شد.

او با اشاره به اینکه آموزش‌های محیط کار واقعی بیشتر در حوزه صنعت است، افزود: آشنایی مهارت جو با محیط کسب و کار، آماده‌سازی و ایجاد خودباوری در مهارت‌آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در صنایع دستی و همچنین استفاده از ظرفیت آموزشی و عملی بنگاه‌های اقتصادی از جمله اهداف این طرح است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه توسعه مراکز آموزش در محیط کارواقعی با همکاری اصناف کشور یکی از برنامه‌های مهم سازمان در راستای ایجاد اشتغال پایدار است گفت: در این دوره‌ها دانش، مهارت و شایستگی لازم از استادکار به مهارت آموز، هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمات منتقل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از ابتدای دولت سیزدهم در راستای اجرایی کردن بند ۲ سیاست‌های کلی اشتغال و بند پنج سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، طرح "مهارت‌آموزی در محیط کارواقعی " را با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار در اولویت خود قرار داده است.

۵۵ مرکز دولتی و یک‌هزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای با مجوز رسمی از اداره کل آموزش فنی وحرفه ای در خوزستان فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»