Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@15:10:55 GMT

ظریف: سفر من به پاریس ربطی به نشست گروه ۷ ندارد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۳۳۹۷

ظریف: سفر من به پاریس ربطی به نشست گروه ۷ ندارد

خبرگزاری فارس:  «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش بعد از دیدار و گفت‌وگو با «اینه اریکسون سوریده» همتای نروژی خود، در نشست خبری مشترک مقابل دوربین رسانه‌ها حاضر شد.

وزیر خارجه نروژ با «سازنده» توصیف کردن گفت‌وگوها با ظریف، گفت: «درباره افزایش تنش در منطقه، برجام، حقوق بشر و دیگر موارد با ظریف صحبت کردیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اریکسون با تاکید بر گفت‌وگوهای دوجانبه و چندجانبه‌گرایی، گفت که حفظ توافق هسته‌ای ایران برای نروژ حائز اهمیت است.

وزیر خارجه ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از گفت‌وگوها با خانم اریکسون، به دیدارهایش با مقامات نروژ اشاره و بر لزوم چندجانبه‌گرایی تاکید کرد.

ظریف با اشاره به اینکه ایران بزرگترین ساحل در خلیج فارس و دریای عمان را دارد، توضیح داد نفتکش حامل نفت ایران هیچ اقدام خلافی انجام نداده بود اما نفتکش انگلیسی قوانین را نقض کرده بود.

وی همچنین اضافه کرد: «گفت‌وگوهای خوبی درباره حقوق بشر انجام دادیم و نگرانی خود را درباره مسلمانان و اسلام‌هراسی در اروپا بیان کردیم».

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران گفت که درباره افغانستان با همتای نروژی خود صحبت کرده و حضور داعش در افغانستان را نگران‌کننده می‌داند.

ظریف با رد اتهام‌زنی مقامات واشنگتن به تهران درخصوص ایجاد بحران برای نفتکش‌ها در آب‌های جنوبی ایران، تصریح کرد: «آمریکا عامل ناامنی در منطقه خلیج فارس است و هر اقدامی توسط آمریکا باعث افزایش ناامنی می شود... آمریکا بود که هواپیمای مسافربری ایرانی را با ۲۹۰ نفر هدف قرار داد».

وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فرانسه درباره سفرش به پاریس گفت: سفر من ارتباطی به نشست گروه هفت ندارد.

ظریف در این باره توضیح داد: «من در پی گفت‌وگوهای تلفنی چند هفته اخیر روسای جمهور ایران و فرانسه به پاریس می‌روم. ماکرون پیشنهاداتی داده و روحانی به من دستور داده که به پاریس بروم و درباره این پیشنهادات گفت‌وگو کنم. در حال حاضر زمینه های مشترکی وجود دارد ولی لازم است گفت‌وگوی بیشتری در این زمینه انجام شود. اروپا تعهدات ۱۱ گانه‌ای به ایران داده است که باید آنها را اجرایی کند».

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: ظریف نروژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۳۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم‌اندیشی با مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های جمعی کشور به دعوت حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز یکشنبه با هدف گفتگو و تبادل‌نظر پیرامون مهم‌ترین محورهای مرتبط با روابط خارجی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، تحولات منطقه‌ و جهان در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در آغاز این نشست مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های گروهی کشور ارتباط رسانه و دستگاه دیپلماسی در روشنگری افکار عمومی به‌ویژه در تصویرسازی واقع‌گرایانه را با اهمیت توصیف کردند.

همچنین رویکرد و عملکرد وزارت امور خارجه در جریان عملیات طوفان الاقصی به‌ویژه هماهنگی و تعامل هم‌افزا با نیروهای مسلح کشور در جریان‌ عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی را در ابعاد مختلف سیاسی و بین‌المللی در راستای دفاع از امنیت و منافع ملی، مدبرانه و قابل‌تقدیر دانستند.

مدیران رسانه‌های کشور از طیف‌های مختلف سیاسی، دیدگاه‌های خود را در خصوص موضوعات متنوعی از مسائل سیاست خارجی در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی، روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین‌المللی مطرح کردند.

در ادامه این نشست امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تأکید بر اهمیت پیوند و همکاری مکمل میان دستگاه دیپلماسی و رسانه‌ها و تشکر از نقش رسانه‌های عمومی کشور در حمایت از سیاست خارجی و تبیین و روشنگری سیاست‌های نظام برای افکار عمومی داخلی و خارجی، بر اهمیت ارتقای این همکاری‌های مشترک و سازنده در راستای منافع ملی تأکید کرد.

 امیرعبداللهیان ضمن تجلیل از نقش محوری و حکیمانه مقام معظم رهبری در عبور کشور از گذرگاه‌های سخت و دشوار، رویکرد دولت جناب آقای دکتر رئیسی در پیگیری و تحقق منافع ملی در چارچوب روابط متوازن و دیپلماسی پویا با حوزه‌های مختلف جغرافیایی را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه همچنین با مروری بر مهم‌ترین تحولات فراروی کشور در عرصه سیاست و روابط خارجی از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، ابعادی از نحوه مدیریت این مسائل و چالش‌ها و نتایج حاصله را برشمرد.

 امیرعبداللهیان با اشاره به بحران غزه، برخی از ابعاد نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماتیک در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در هفت‌ماهه جنگ اخیر علیه غزه را تشریح کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه این نشست ضمن با اهمیت خواندن نقش کنشگری رسانه‌ها همپای دولت و دستگاه دیپلماسی، به سؤالات حاضران پاسخ گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض