Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، اتحادیه اروپا روز پنجشنبه هشدار داد اختلاف میان هفت کشور عضو گروه هفت (G7) در خصوص ایران غیرسازنده است و پیشرفت در خصوص توافق هسته‌ای را مختل می‌کند. 

به نوشته خبرگزاری رسمی کویت، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا که در جمع خبرنگاران در بروکسل حضور داشت به شرط عدم افشای نام گفت: «ایران در حال اختلاف‌افکنی در گروه ۷ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این، پارادوکس بزرگی است چون اتحادیه اروپا، آمریکا و همه ما در این هدف که ایران نباید به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شود اشتراک‌نظر داریم.»

این مقام اتحادیه اروپا همچنین تصریح کرده مسئله ایران از جمله مسائل خارجی است که اعضای گروه ۷ در جریان نشست خود که از روز ۲۴ اوت (۲ شهریورماه) آغاز می‌شود مورد بررسی قرار خواهند داد. او گفت این کشورها درباره آنچه به ادعای او «نقش غیرسازنده ایران در منطقه» است به گفت‌وگو خواهند پرداخت. 

مقام اتحادیه اروپا ضمن تأکید دوباره بر پایبندی این اتحادیه به توافق هسته‌ای برجام پایبند خاطرنشان کرد رایزنی‌ها در خصوص تهران دامنه‌ای فراتر از مسئله امنیت دریانوردی در تنگه هرمز خواهد داشت. 

وی با تصریح بر اینکه تنش میان اتحادیه اروپا و آریکا غیرسازنده است گفت: «از زمانی که آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شد ما قدر نبوده‌ایم بر سر هیچ‌کدام از مسائل مربوط به پرونده ایران به پیشرفت دست پیدا کنیم.» او تأکید کرد: «ما به اتحاد در میان اعضای گروه ۷ در خصوص ایران نیاز داریم.»

در نشست سران کشورهای گروه هفت که از دو روز دیگر ( ۲ شهریورماه/۲۴ اوت) در شهر «بیاریتز» فرانسه آغاز می‌شود  سران کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا و همچنین رئیس شورای اروپا حضور خواهند داشت. فرانسه ریاست فعلی این گروه را به عهده دارد. 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ایران تنگه هرمز انگلیس فرانسه اتحادیه اروپا ایران تنگه هرمز برجام توافق هسته ای گروه 7

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۳۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید

آفتاب‌‌نیوز :

به این ترتیب سطح امید به زندگی در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی ۰.۹ افزایش یافته است.

بنا به اعلام اداره آمار اروپا سطح امید به زندگی در ۱۵ کشور عضو اتحادیه از میانگین کشور‌های عضو بیشتر است. بیشترین سطح امید به زندگی در سال ۲۰۲۳ مربوط به اسپانیا با ۸۴ سال است. 

ایتالیا و مالت به ترتیب با ۸۳.۸ و ۸۳.۶ سال در جایگاه‌های دوم و سوم در میان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا قرار دارند. 

در مقابل پائین‌ترین سطح امید به زندگی در میان اعضای اتحادیه در بلغارستان با ۷۵.۸ سال، لتونی با ۷۵.۹ سال و رومانی با ۷۶.۶ سال ثبت شده است. 

سطح امید به زندگی در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در سال گذشته ۰.۲ بیشتر از سطح آن در دوران پیش از همه‌گیری کرونا بود.

این در حالی است که میزان امید به زندگی در ۱۸ کشور عضو اتحادیه اروپا نسبت به دوران پیش از شیوع بیماری «کووید ۱۹» افزایش یافته است.

منبع: یورونیوز

دیگر خبرها

  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴
  • تجارت ۸۵۰ میلیون یورویی ایران و اتحادیه اروپا در ۲ ماه
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا
  • ریاض و جاکارتا از اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های روسیه را مصادره نکند
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران