Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-05@20:00:10 GMT

آتش به ارسباران بازگشت

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۴۵۲۶

علی امیری راد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در حالی که بیش از ۹۵ درصد شعله های آتش تا ساعت ۱۱ قبل از ظهر امروز مهار شده بود و ماموران و امدادگران مشغول پاک سازی و لکه گیری بودند،  در اثر وزش شدید باد دوباره آتش شعله ور شد و هم اکنون تلاشها برای مهار آتش ادامه دارد.

وی با اشاره به ایینکه آتش سوزی در مراتع و منطقه حفاظت شده ارسباران که در محدوده روستاهای مردانقم، خانقاه و کوانق از ۲۸ مرداد ماه شروع و در روز بعد با تلاش نیروهای امدادی بومی و اعضای مدیریت بحران شهرستان مهار شده بود، افزود: به دلیل شدت وزش باد از بعد از ظهر ۲۹ مرداد زبانه های آتش شعله ور و در روز سه شنبه بر شدت آتش سوزی افزوده شد که بر اثر آن مناطق مرتعی، نیمه مرتعی و  مشجر و نیمهمشجر منطقه در محدوده ۳۰۰ هکتاری از بین رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیری راد اضافه کرد: آتش در حال پیشروی به سمت مناطق جنگلی بود که با حضور مدیریت بحران استان و با هماهنگی های لازم از ارتش جمهوری اسلامی درخواست نیروی امدادی شد که تعداد ۱۰۰ نفر از نیروهای ارتش مستقر در جلفا از شب گذشته در محل حاضر شده و در کنار سایر نیروهای امدادی از خداآفرین، کلیبر، اهر،  ورزقان، هوراند و جلفا، نیروهای امدادی مس سونگون و افراد بومی و محلی، سپاه و نیروهای انتظامی، مرزبانی، منابع طبیعی، محیط زیست،  هلال احمر و اعضای شورای مدیریت بحران  شهرستان با پشتیبانی منطقه آزاد ارس جهت مهار آتش تلاش می کنند.

به گزارش ایرنا، جنگلهای ارسباران با ۱۶۴ هزار هکتار وسعت از بکرترین مناطق جنگلی ایران به لحاظ تنوع گونه های گیاهی و جانوری شمرده می شود، به گونه ای که ۱۵ تا ۲۰ درصد مجموع گونه های گیاهی شناخته شده ایران در این عرصه جنگلی یافت می شود.  

این جنگلها که در شمال و شمال شرق تبریز و در محدوده شهرستانهای ورزقان، کلیبر، خداآفرین و جلفا پراکنده شده است، علاوه بر تنوع و غنای ژنتیکی از نظر جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی نیز حایز اهمیت فراوان است.  

همین ویژگی ها سبب شده که پرونده جنگل های ارسباران برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۴۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام وزیر کشور درباره «یسنا»، دختر چهارساله گلستانی

 

به گزارش تابناک، احمد وحیدی وزیر کشور در پیامی از تلاش‌های نیروهای امدادی به ویژه هلال احمر برای یافتن «یسنا» کودک گمشده گلستانی تشکر کرد.

بنابر روایت تسنیم، متن این پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

پیدا شدن یسنا دختر گمشده کلاله‌ای پس از پنج روز جست‌وجوی نیروهای امدادی اعم از هلال احمر و تیم‌های امدادی محلی، دل همه مردم ایران را شاد کرد.

ضمن تقدیر و تشکر از امدادگران و نیروهای انتظامی جهادگر و دلسوز ایران اسلامی که همواره دغدغه آسودگی مردم عزیز کشورمان را دارند، پیدا شدن دختر ایران زمین را به خانواده «یسنا» و ملت شریف ایران تبریک می‌گویم.

 

احمد وحیدی
وزیر کشور

«یسنا» دختر چهار ساله اهل کلاله از عصر روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در زمین‌های کشاورزی روستای «یلی بدراق» کلاله استان گلستان مفقود شده بود. از همان لحظات اولیه دریافت گزارش مفقود شدن یسنا، تیم‌های متعدد امدادی و انتظامی با حضور فوری در منطقه، عملیات جست‌وجو را آغاز کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر از زنده پیدا شدن این کودک ۴ ساله توسط تیم پاراگلایدر سوار با رصد مزارع از آسمان خبر داد.

دیگر خبرها

  • هنگام وقوع سیل چه کنیم ؟ | توصیه‌های کاربری برای مواقع پیش از سیل ، هنگام سیل و پس از سیل
  • روز های پرکار نیروهای امدادی چهارمحال و بختیاری
  • ترافیک در مسیر بازگشت از شمال/ جوی آرام در دیگر جاده‌های کشور
  • ترافیک بازگشت از شمال در چالوس و هراز ادامه دارد
  • تا پای جان برای دختر ایران
  • درگیری مسلحانه اشرار در زاهدان
  • بعد از 9 ماه: کورتوا با کلین‌شیت برگشت
  • سیل و آبگرفتگی در ۲۱ استان کشور
  • تلاش بی وقفه نیروهای هلال احمر در نجات خودروها از سیلاب تسوج
  • پیام وزیر کشور درباره «یسنا»، دختر چهارساله گلستانی