Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، آی‌ام‌اف اعلام کرد: افزایش تعرفه‌های دو طرف نمی‌تواند تجمع ناموازنه‌های تجاری را کاهش دهد.

صندوق بین المللی پول در ادامه بیانه خود می‌گوید: وضع تعرفه بر واردات کشورها باعث کاهش نرخ ارز آنها می‌شود و اتهامات اخیری که آمریکا بر علیه چین وارد کرده است، در واقع بی‌فایده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعرفه‌های واردات چین به  آمریکا حدود ۱۰ درصد افزایش یافته‌اند، در حالی که تحت فشار این تعرفه‌ها و وضعیت نامعین تجاری، ارزش یوآن چین هم به همین میزان، یعنی حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.  

در این بیانیه آمده است: واردکنندگان و مصرف‌کنندگان آمریکایی بار ناشی از تعرفه‌ها را به دوش می‌کشند. به این ترتیب صندوق از دو طرف می‌خواهد که راه‌های دیگری برای حل مشکلات خود پیدا کنند، زیرا تعرفه‌ها فقط باعث این می‌شوند که جریان‌های تجاری به کشورهای دیگری منحرف شوند. به جای آن، دوکشور باید به اقتصاد کلان و منابع ساختاری نابرابری‌های تجاری خود توجه بیشتری کنند.  

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا جنگ تجاری صندوق بین المللی پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۴۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه با توجه به دورنمای ادامه کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یافته است. اما بی‌ثباتی اقتصاد آمریکا هر دوی این شاخص‌های نفتی را در آستانه کاهش قیمت هفتگی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 18 سنت معادل 0.22 درصد افزایش به 83 دلار و 85 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 27 سنت معادل 0.34 درصد افزایش 79 دلار و 22 سنت معامله می‌شود.

سرمایه‌گذاران نگران ادامه سیاست نرخ بالای بهره هستند که می‌تواند رشد اقتصاد آمریکا را به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا محدود کند. این در حالیست که جنگ خاورمیانه عرضه جهانی نفت را چندان تحت تاثیر قرار نداده است.

نفت برنت در آستانه 6.3 درصد کاهش قیمت هفتگی قرار دارد و نفت آمریکا هم 5.6 درصد طی یک هفته گذشته کاهش قیمت داشته است. این کاهش قیمت در آستانه اجلاس بعدی ائتلاف اوپک پلاس اتفاق افتاده که از سازمان کشورهای صادر کننده نفت روسیه و متحدانش تشکیل شده است.

طبق گفته برخی منابع، اگر تقاضا برای نفت افزایش پیدا نکند، اوپک پلاس احتمالاً کاهش تولید 2.2 میلیون بشکه‌ای خود را پس از ماه ژوئن هم ادامه خواهد داد. بازار در حال حاضر در حال بررسی اطلاعات اقتصادی آمریکا و نشانه‌هایی از تولید آینده این کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229308 برچسب‌ها نفت

دیگر خبرها

  • تورم در ترکیه به ۷۰ درصد رسید
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است
  • دست بالای رُم برای پایین آوردن رقم بند خرید آزمون
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲