Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  ماشاء الله جان نثار فرمانده مرزبانی خراسان رضوی در همایش باجگیران دروازه پایداری خراسان گفت: مرزبانان به صورت شبانه روزی حفاظت از مرز‌های جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارند و اجازه تعرض در مرز‌ها را نخواهند داد.   او با بیان اینکه در چند نقطه مرزی دیگر همچون باجگیران مقاومت‌های قابل توجهی توسط مرزبانان انجام شده است  تصریح کرد: شهید ایراندوست در حمله روس‌ها طی جنگ جهانی دوم به تنهایی و بدون یاری همکارانش مقاومت کرد و این مراسم برای قدردانی از مرزبانی است که با عشق به شغل، ماموریت، دین و وطنش جانانه در مقابل دشمنان ایستاد و جان خود را فدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: این استان دارای ۸۳۵ کیلومتر مرز مشترک با دو کشور افغانستان و پاکستان است و شرایط حاکم و بی ثباتی‌ها در افغانستان تعرض‌هایی در مرز مشترک با این کشور به وجود آورده، اما مرزبانان ایران دلیرانه از این مرز حفاظت و حراست کرده اند.

حجت الاسلام علیرضا رامیار رئیس عقیدتی، سیاسی فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: شهید ایراندوست در دفاع از وطن مقاومت و ایثار کرد و به همین دلیل پس از ۸۰ سال نام او همچنان می‌درخشد.

او تصریح کرد: امروز راهبردی که رهبری تأکید می‌کند، مقاومت فعال است و شهید ایراندوست این موضوع را ثابت کرد.

رئیس عقیدتی، سیاسی فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی با بیان اینکه پیام این مرزبان بزرگ پس از ۸۰ سال، حرکت در مسیر مقاومت است گفت: امروز نیز راه ما راه مقاومت فعال است و با سازش و تسلیم به جایی نخواهیم رسید.   حجت الاسلام  رامیار افزود: شعار مقاومت فعال که توسط امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب مطرح شده است شعار هیجانی و احساسی نیست بلکه پشتوانه علمی، عقلی و دینی دارد.

او با بیان اینکه مقاومت کردن هزینه دارد، اما اثربخش است تصریح کرد: امروز مرزبانان ما با الگو گرفتن از شهدای مرزبانی به بهترین نحو از مرز‌های ایران اسلامی دفاع کرده و توانسته اند امنیت ایران را در تمام دنیا زبانزد کنند.

رئیس عقیدتی، سیاسی فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی گفت: تا امنیت در مرز نباشد امنیت در شهر‌ها وجود نخواهد داشت لذا امنیت مرز‌های این شهر را چشم‌های بیدار فرزندان ما با تحمل مشکلات فراوان تأمین می‌کنند.

ابوالفضل حسن آبادی مدیر امور اسناد و مطبوعات سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: شهر مرزی باجگیران با توجه به آوازه بلندی که خراسان دارد نیازمند بررسی ابعاد تاریخی است تا ارزش‌های موقعیتی آن بیشتر درک شود.

 او تصریح کرد: گاهی برای هویت دهی به نقاطی هزینه‌های فراوان پرداخت می‌شود، اما باجگیران با داشتن پیشینه تاریخی و فرهنگی و موقعیت شناخته شده مورد غفلت قرار گرفته است.

مدیر امور اسناد و مطبوعات سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی  خواستار نگاه ویژه به مزار عباسعلی ایراندوست شد و گفت: ساخت موزه محلی در کنار مزار این شهید می‌تواند باب آشنایی بهتر از منطقه برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی باشد.
اولین همایش تاریخی، فرهنگی با عنوان "باجگیران دروازه پایداری خراسان در شهریور ۱۳۲۰" به یاد "عباسعلی ایراندوست" مرزبان این دیار در جنگ جهانی دوم  در نقطه صفر مرزی باجگیران برگزار شد.  
عباسعلی ایراندوست متولد روستای کهنه فرود از توابع بخش مرکزی قوچان به عنوان اولین مرزبان مدافع در جنگ جهانی دوم در مرز باجگیران به تنهایی در برابر تجاوز ارتش شوروی سابق ایستاد و در سوم شهریور ماه ۱۳۲۰ پس از ورود متفقین به خاک ایران در دفاع از کشور جان خود را تقدیم میهن کرد.   شهرستان ۱۸۰ هزار نفری قوچان دارای دو بخش مرکزی و باجگیران است که شهر مرزی باجگیران در همسایگی کشور ترکمنستان و در ۲۲۴ کیلومتری مشهد قرار دارد.   انتهای پیام// ز.م   برگزاری اولین همایش تاریخی، فرهنگی باجگیران دروازه پایداری خراسان در نقطه صفر مرزی باجگیران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرزبانی باجگیران مرزبانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۴۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسه یکتا مهمترین راهکار برای مقابله با عوامل اقتصاد پنهان

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی روز پنجشنبه گفت: به طور حتم فضای کسب و کار کشور از حذف مقررات زائد تاثیرات مثبتی به خود خواهد دید.   امیررضا رجبی افزود: فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار تا ۲۵ اردیبهشت امسال فرصت دارند تا مجوزهای کاغذی خود را به شناسه یکتا یا مجوز الکترونیکی تبدیل کنند، آن دسته از فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار که تا تاریخ مذکور نسبت به اخذ شناسه یکتا اقدام نکرده باشند از دریافت خدمات دولتی محروم می شوند.   مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: الزام قانونی برای تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا در راستای تسهیل فضای کسب و کار با هدف ایجاد فرصت های سرمایه گذاری بیشتر و امکان فرصت های جدید است.   طبق بررسی های انجام شده از مجموع ۲۳۰ هزار پروانه صنفی در استان خراسان رضوی تاکنون تعداد ۲۸ هزار پروانه معادل ۱۲ درصد شناسه یکتا دریافت کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • شناسه یکتا مهمترین راهکار برای مقابله با عوامل اقتصاد پنهان
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • نجات صد‌ها پرنده کمیاب زینتی از چنگال قاچاقچیان در سیستان و بلوچستان
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه