Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@03:58:37 GMT

سینمای کودک ایران قهرمان ملی ندارد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۵۱۹۵

سینمای کودک ایران قهرمان ملی ندارد

سید امیر طباطبایی گفت: سینمای کودک مملو از صداقت است اما قهرمان ایرانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «سید امیر طباطبایی» در گفت وگو با خبرنگاران از سینمای کودک به عنوان عامل اعتباربخشی به سینمای ایران یاد کرد و گفت: فیلم هایی نظیر «خانه دوست کجاست» و «باشو غریبه کوچک» از فیلم های فوق العاده به شمار می آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فیلمساز و کارشناس مرکز سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور افزود: همچنین فیلمسازان بزرگی مانند عباس کیارستمی، مجید مجیدی، بهرام بیضایی و امیر نادری در این ژانر بوده که برای سینمای ایران افتخارآفرین بوده اند.


وی حضور این کارگردانان را نشان دهنده جایگاه مهم سینمای کودک و نوجوان ایران دانست و تصریح کرد: یکی از ویژگی های مهم سینمای کودک، صداقت است که سینمایی مملو از جنبه های عاطفی و انسانی محسوب می شود.


طباطبایی سینمای کودک و نوجوان ایران را سینمایی شاعرانه توصیف کرد و اظهار داشت: زبان سینما سرگرمی بسیار موثری برای کودکان بوده و باید از این زبان برای انتقال مفاهیم اخلاقی و تربیتی به کودکان استفاده کنیم.


وی با اشاره به لزوم ساخت فیلم های ژانر کودک و نوجوان ادامه داد: با توجه به اثرگذاری فراوان فیلم بر کودکان و نوجوانان باید همانند ژانر بزرگسال، برای کودکان نیز فیلم بسازیم.


این کارگردان قمی نسبت به عدم ساخت فیلم های خاطره انگیز و تاثیرپذیری کودکان و نوجوانان از سینمای اروپا و آمریکا ابراز نگرانی کرد و افزود: بچه ها در فیلم ها به دنبال قهرمان هستند و باید فیلم های ساخته شود که قهرمان با پیوست فرهنگی در آن حضور داشته باشد تا این قهرمان همواره در زندگی کودکان و نوجوانان باقی بماند.


وی از عدم درجه بندی فیلم ها در سینمای ایران ابراز تاسف کرد و خاطرنشان ساخت: امیدواریم که در سال های آینده به سمتی برویم که بچه های ما مجبور نباشند، فیلم های مخصوص بزرگسالان را تماشا کنند.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر عید غدیر خم روز جهانی مسجد مساجد روز جهانی مساجد مسجد غدیر روزنامه اردبیل کانون های مساجد قم جشنواره فیلم کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۵۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ، فتاح کرمی فرماندار شهرستان بروجن با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه فی مابین فرمانداری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، وجود ظرفیت‌ها و جغرافیای این شهرستان گفت: اولین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در این شهرستان راه اندازی خواهد شد.

وی ارائه خدمات تخصصی علمی و آموزشی نجوم و رصد ویژه کودکان و نوجوانان را از اهداف راه‌اندازی این مرکز عنوان کرد.

فرماندار بروجن همچنین با اشاره به اختصاص زمین در شهر بلداجی، خواستار پیگیری و تسریع در راه‌اندازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این شهر شد.

کرمی با بیان اینکه نقش برنامه‌های کانون در اثربخشی و فرهنگ‌سازی حوزه کودک و نوجوان مشهود است؛ افزود: کانون پرورش فکری از ارکان مهم و قابل توجه در تربیت نسل آینده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899020

دیگر خبرها

  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • (ویدیو) کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود