Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار هرمزگان در جمع مردم روستای هماگ با اعلام این خبر اظهار داشت: این طرح در شورای برنامه ریزی استان و همچنین شورای عالی معماری و شهرسازی کشور به تصویب رسیده است.

فریدون همتی پنجشنبه شب افزود: با اجرای طرح شهرک گردشگری، منطقه هماگ به قطب گردشگری در هرمزگان تبدیل می‌شود و آینده بسیار درخشان و پر رونقی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه منطقه هماگ از طبیعت و چشمه های زیبا و کم نظیر و همچنین آب و هوای مناسب برخوردار است، گفت: هماگ منطقه‌ای بسیار جذاب برای گردشگران محسوب می‌شود و باید تمرکز ویژه‌ای در این حوزه داشته باشیم.

همتی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح های توسعه ای در راستای ارائه خدمات مناسب به زائران و گردشگران در بقعه متبرکه امامزاده سید صفی الدین هماگ، خاطرنشان کرد: طرح توسعه و گسترش این مکان مذهبی اجرایی خواهد شد.

استاندار هرمزگان گفت: ساماندهی و مدیریت منابع آب و همچنین اجرای طرح‌های هادی و توسعه حریم روستاها و ایجاد امکان ساخت و ساز با توجه به بازگشت جمعیت به روستاهای این منطقه از جمله دیگر اقداماتی است که انجام می شود.

همتی اظهار داشت: با توجه به آب و هوای مناسب و بارندگی های خوبی که در این منطقه انجام می‌شود، برای اجرای پروژه های آبخیزداری و مهار روان آب ها در این منطقه نیز برنامه های مناسبی اجرایی خواهد شد.

وی ابراز داشت: همچنین در حوزه طرح‌های هادی روستایی برنامه های مناسب در روستاهای هماگ اجرا می‌شود و تلاش می‌کنیم با تقویت دهیاری‌ها در این منطقه، امکانات مناسب ورزشی نیز ایجاد شود.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: تلاش می کنیم تا به سرعت و با انجام پیگیری های مناسب مسائل و مشکلات موجود در این منطقه را رفع کنیم.

منطقه حفاظت شده هماگ در شمال شهرستان بندرعباس و قسمت جنوبی شهرستان حاجی آباد قرارگرفته است.

این منطقه در قسمت مرتفع استان هرمزگان قرار گرفته و حداقل ارتفاع آن درحدود ۷۰۰ متر بالاتر از سطح دریا می باشد.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۷۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

 آرمان وطن‌دوست در جلسه کمیته‌فنی گردشگری و سرمایه‌گذاری استان کردستان اظهار کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری کردستان تعداد ٨ طرح سرمایه‌گذاری به کمیته‌فنی گردشگری استان، تحویل و بررسی شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان افزود: با ارزیابی‌های انجام شده توسط کارشناسان و اعضای کمیته فنی، برای ٣ مورد از این طرح‌ها شامل سفره‌خانه سنتی، مجتمع گردشگری و رستوران سنتی موافقت اولیه صادر شد.

وی حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌ها را بالغ بر ١٦ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با به بهره‌برداری رسیدن این دو پروژه برای ٢٠ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وطن‌دوست با اشاره به اینکه در این جلسه، دو طرح منوط به اخذ استعلام و با ٣ طرح نیز مخالفت شد، یادآور شد: موقعیت طرح، مساحت زمین، توان مالی سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال از جمله اولویت‌های صدور مجوز برای ایجاد تأسیسات گردشگری مختلف در سطح استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • شمش خم کن چیست؟
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدای اراک
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا اراک
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • راهنمای خرید پارتیشن اداری و کاربرد های آن