Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، پیروز حناچی در یکصد و دومین نشست مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران که در دفتر شهردار تهران برگزار شد، ضمن تاکید بر تنگناهای مالی که دولت با آن‌ها روبه‌رو است، گفت: شهرداری‌ها نمی‌توانند انتظار اختصاص همه‌جانبه منابع مالی از طرف دولت را داشته باشند چرا که دولت خود با چالش‌های اقتصادی فراوانی مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به این‌که بهتر است بر سرنوشت لوایحی تمرکز کنیم که قرار است به‌زودی در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرند، اظهار داشت: بهتر است موضوع لوایح «منابع مالی پایدار» و «مالیات بر ارزش افزوده» را در چارچوب یک مسیر مفاهمه‌ای پیش ببریم و برای تصویب آن ها در مجلس شورای اسلامی تلاش کنیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از اظهارات خود در این نشست به بازدید معاون‌اول رئیس‌جمهور از کارخانه واگن‌سازی تهران نیز اشاره کرد و گفت: معاون‌اول محترم رئیس‌جمهور در آن بازدید دریافتند که بسیاری از واگن‌های قطار شهری مشهد نیز در کارخانه واگن‌سازی تهران تولید می‌شوند. در حال حاضر دولت نیز آمادگی بالایی در یاری رساندن و همراهی با شهرداری‌ها دارد. امیدوارم بتوانیم دولت را قانع کنیم تا خطوط اعتباری باقی‌مانده از چین را به مدیریت شهری اختصاص دهد؛ این موضوع در کمیسیون مشترک چین هم مطرح شده است و تلاش بر این است تا موضوع حمل‌ونقل عمومی را در این خط اعتباری بگنجانیم.

وی در این نشست به مسکن استیجاری نیز پرداخت و تصریح کرد: در جلسه‌ای که با حضور رئیس‌جمهور برای موضوع مسکن برگزار شد، تأکید ایشان بر ضرورت توسعه مسکن در داخل شهرها بود؛ پیشنهاد ما هم این بود که شهرداری‌ها در حریم شهرها بیشترین قدرت مانور را دارند و توسعه مسکن حیطه‌ای است که بسیاری از شهرداری‌های کلان‌شهرهای جهان در آن فعال اند.

شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: موضوع توسعه مسکن استیجاری توسط شهرداری‌ها می‌تواند یک نقطه‌عطف باشد چرا که شهرداران معمولا بزرگ ترین موجران شهر هستند و قدرت مانور بالایی دارند. از طرف دیگر سهم اجاره‌بها در سبد خانوار ایرانی به بیش از ۵٠ درصد رسیده و این یعنی رسیدگی به چالش مسکن از ضرورتی سرنوشت‌ساز برخوردار است.

نشست کلانشهرهای ایران با حضور کمال مرادی دبیرکل مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران و شهرداران کلان‌شهرهای تبریز، اردبیل، بندرعباس، زاهدان، اهواز، رشت، یزد، کرمان، قم، اراک، کرج، همدان و معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری مشهد تشکیل شد.

کد خبر 4699488

منبع: مهر

کلیدواژه: پیروز حناچی شهرداری تهران شهردار تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه اربعین حسینی سازمان حج و زیارت نیروی انتظامی پلیس راهور پیروز حناچی سازمان هواشناسی حج تمتع 98 وضعیت معابر شورای شهر تهران سید جواد حسینی وضعیت راهها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۸۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای تخصیص وام به مدیران شهرداری تهران برای مسکن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زاکانی در حاشیه نهمین سمینار بین‌المللی زلزله در جمع خبرنگاران پیرامون میزان آمادگی شهرداری تهران برای مقابله با زلزله گفت: در گام نخست به دنبال کاهش ضریب آسیب‌های زلزله در تهران هستیم. سپس فهم درست ابعاد زلزله و تشخیص زودرس وقوع آن برای ما از اهمیت برخوردار است. در همین راستا اتفاقات خوبی در زمینه جهش شتاب نگارها و سامانه‌های تشخیص دهنده زلزله در پایتخت رخ داده است.

وی افزود: به عنوان مثال سال گذشته برای اولین بار در تهران، ۵ شتاب نگار عمقی در عمق ۵۰ متری سطح زمین کارگزاری شده است. همچنین مراحل نصب یک شتاب نگار دیگر نیز در عمق ۱۰۰ متری به زودی تکمیل خواهد شد.
زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون اقدامات شهرداری تهران در حوزه آموزش عمومی به شهروندان با هدف مقابله با زلزله گفت: سال گذشته ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان تحت آموزش‌های عمومی شهرداری تهران قرار گرفتند. همچنین در درون سیستم مدیریت شهری نیز به کارکنان آموزش‌های تخصصی پیرامون مقابله با زلزله ارائه شده است.

شهردار تهران در ادامه تاکید کرد: مدیریت شهری تهران در حوزه استحکام کالبدی نیز گام‌های رو به جلویی طی ماه‌های گذشته برداشته است. در همین راستا بناست برای نخستین بار ۱۶ هزار ساختمان با همکاری ۹ دستگاه به لحاظ ایمنی پایش شود که تاکنون عملیات پایش ۴۰۰۰ ساختمان تکمیل شده است.

وی تاکید کرد: در ستاد ایمنی و مدیریت بحران شهرداری تهران ۱۵ کارگروه با هدف مقابله با زلزله شکل گرفته است که این کارگروه‌ها با هماهنگی کامل بین دستگاه‌های مختلف به دنبال افزایش ضریب ایمنی در پایتخت هستند.

زاکانی در پاسخ به سوالی دیگر پیرامون حواشی لیست منتشر شده از تخصیص وام به مدیران شهرداری برای مسکن گفت: سازمان‌ها و مجموعه‌های مختلف خانه سازمانی برای استقرار مدیران خود دارند، اما شهرداری تهران فاقد خانه سازمانی برای مدیران است. به همین جهت در دوره‌های قبلی املاک شهر را به ثمن بخس و بعضاً با تخفیف ۵۰ درصدی به مدیران می‌دادند و این اتفاق مصداق کامل بی‌عدالتی بود.

وی با بیان اینکه لازم است برای برخی از مدیران شهرداری که از شهرستان به تهران می‌آیند مسکن تهیه شود، افزود: در این دوره ما به جای آنکه برخی از زمین‌ها و املاک شهرداری را در اختیار مدیران قرار دهیم به آنان وام با درصد سود بانکی دادیم. برای پیشبرد این کار مقدمتاً به مدیران ودیعه دادیم و سپس آن را تبدیل به وام کردیم‌. آنان نیز قسط‌های این وام را پرداخت می‌کنند.

شهردار تهران در پایان تاکید کرد: اختصاص برخی از املاک و خانه‌ها به مدیران شهرداری که در دوره‌های پیشین صورت می‌گرفت امری ناعادلانه بود اما ما به این سمت نرفتیم و سعی کردیم به جای این کار برای مدیران شاغل در شهرداری که فاقد مسکن بودند وام با بهره بانکی تهیه کنیم، اما متأسفانه این موضوع با بی‌انصافی در رسانه منعکس شد. در حالی که واقعیت چیز دیگری بود.

کد خبر 6099457

دیگر خبرها

  • آتش تانک رسانه‌ای شهرداری تهران برای حمایت ویژه از زاکانی! | تصویر
  • حمایت همه‌جانبه از استان‌ها برای توسعه فعالیت‌های ورزشی
  • ماجرای تخصیص وام به مدیران شهرداری تهران برای مسکن
  • دولت برنامه‌ای برای ارسال لایحه واگذاری حقوق کارگران به مجلس ندارد
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در تهران به کجا رسید؟
  • مدل جدید اعتبار سنجی بانک ها برای دریافت وام ؛ خلافی خودرو هم تاثیرگذار شد؟
  • صهیونیست‌ها در مخمصه!
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در پایتخت به کجا رسید؟
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا