Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر دولت انتقالی سودان برای فراهم آوردن مقدمات تشکیل کابینه‌اش، رایزنی‌های با رهبران احزاب سیاسی این کشور را آغاز کرد. ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، عبدالله حمدوک به عنوان نخست وزیر دولت انتقالی سودان چهارشنبه 30 مرداد در برابر اعضای شورای حاکمیتی و رئیس دستگاه قضای این کشور سوگند یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او موظف است تا 28 آگوست ( 6 شهریور) اعضای هیئت دولت انتقالی را معرفی کند. بر اساس توافق معارضان با نظامیان، دولت انتقالی 20 وزیر خواهد داشت که تمام آنان از میان اعضای ائتلاف آزادی و تغییر انتخاب خواهند شد.

نخست وزیر دولت انتقالی سودان برای تشکیل کابینه اش با صادق المهدی رهبر حزب الامه سودان ( بزرگ ترین حزب معارض نظام عمرالبشیر ) و رهبران ائتلاف آزادی و تغییر دیدار و گفت وگو کرد.

قرار است "عبدالله حمدوک" وزیران دولت انتقالی سودان را براساس معیارهایی که ائتلاف آزادی و تغییر مشخص کرده است، انتخاب کند. این ائتلاف، شفافیت و دوری از فساد به همراه داشتن دانش و توانایی ها لازم را شرط احتراز پست های وزارتی تعیین کرده است.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، نخست وزیر دولت انتقالی دیروز به منزل صادق المهدی رفت تا با او درباره تشکیل کابینه اش گفت وگو کند. رهبر حزب الامه سودان به حمدوک گفت: نیروهای انقلابی از دولت انتقالی حمایت می کنند تا این دولت بتواند اهداف انقلاب مردم سودان را محقق کند و در سایه دولت انتقالی افرادی که مرتکب فساد و جرایمی شده اند، مجازات شوند.

پس از این دیدار،  نخست وزیر دولت انتقالی در نشست رهبران ائتلاف آزادی و تغییر شرکت کرد. همچنین حمدوک در کاخ ریاست جمهوری با نمایندگان وزارتخانه های دولتی به گفت وگو نشست.

این روزنامه سودانی در خبر دیگری نوشت: شورای امنیت سازمان ملل با استقبال از امضای اعلامیه قانون اساسی، تشکیل شورای حاکمیتی و تعیین نخست وزیر دولت انتقالی سودان اعلام کرد: این اقدامات بسترهای لازم را برای تشکیل دولت مدنی فراهم می کند.

صلح و اقتصاد اولویت دولت انتقالی سودان

شورای امنیت از تمام جریان های سودانی خواست به حقوق بشر، آزادی بیان و مذهب پایبند باشند و کمیته ای ملی و مستقل برای رسیدگی به اقدامات خشونت آمیز 3 ژوئن 2019 ( حمله به اعتصاب کنندگان در خارطوم که طی آن 128 نفر جان خود را از دست دادند و 500 نفر هم مجروح شدند.) تشکیل دهند.

از سوی دیگر تروئیکای غربی متشکل از انگلیس، آمریکا و نروژ در تلاش برای دخالت در امور داخلی سودان، انتخاب عبدالله حمدوک به عنوان نخست وزیر دولت انتقالی را تبریک گفت و ادعا کرد: این تروئیکا طی دوره انتقالی به دولت جدید خارطوم کمک خواهد کرد و امیدواریم که بتوانیم با سودان جدید همکاری خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,88,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور سودان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور سودان کشور سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۸۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر انگلیس از افزایش بودجه نظامی این کشور در بحبوحه جنگ اوکراین خبر داد.

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که دولت لندن در نظر دارد در بلندمدت ۱۰ میلیارد پوند برای حمایت از صنایع دفاعی این کشور هزینه کند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، این کشور در نظر دارد تا بسته ۶۱۷ میلیون دلاری جدیدی را به اوکراین اختصاص دهد. این بسته شامل بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو، ۶۰ قایق و تعدادی موشک دوربرد «سایه طوفان» که شمار دقیق آن اعلام نشده است، می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: روسیه توافق‌نامه‌های مالیاتی با «کشورهای غیردوست» را لغو کرد پوتین: برای آزادی کل جهان می جنگیم

دیگر خبرها

  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد
  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت