Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@10:17:11 GMT

یادداشت: پرسپولیس در دوران گذار

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۸۳۸۸

یادداشت: پرسپولیس در دوران گذار

در بازی افتتاحیه لیگ جدید ، پرسپولیس با تک گل مهدی ترابی مهمانش را شکست داد و اولین پیروزی رسمی این تیم با گابریل کالدرون به دست آمد.

به گزارش "ورزش سه" ، در بازی افتتاحیه لیگ نوزدهم ، که نخستین دیدار رسمی سرخ ها با سرمربی جدیدشان بود ، با یک ضربه استادانه ترابی ، بازی را بردند تا در چهارمین سال متوالی در بازی اول لیگ به پیروزی دست یابند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ساختار جدید !

سرخپوشان در نخستین دیدار لیگ نوزدهم ، بازی را با آرایش 3-3-4 با ماهیت هجومی آغاز کردند. رادوشویچ مرد شماره یک پرسپولیس ، شجاع خلیل‌زاده و سیدجلال حسینی نیز دو مدافع میانی تیم کالدرون بودند. نادری در جناح چپ و شیری هم در جناح راست ، قرار گرفتند. در خط میانی؛ نورالهی به عنوان هافبک دفاعی ، عالیشاه و امیری دو هافبک میانی ، روستایی و ترابی به عنوان دو وینگر راست و چپ و در خط حمله هم علیپور تنها مهاجم هدف سرخ ها قرار گرفت . آنچه که از دیدار روز گذشته مشخص بود ، سرخ ها بیشتر از کانال های کناری خود استفاده کردند . در نیمه نخست بیشتر حملات از کانال سمت چپ بود . حضور مفید ترابی ، نادری و عالیشاه که بیشتر مایل به چپ بازی می کرد ، به سرخ ها بسیار کمک کرد . بهترین فرصت سرخ ها را در این نیمه نادری در مقابل دروازه پارس جنوبی از دست داد . در نیمه دوم پرسپولیس بازی را هجومی تر آغاز کرد .سرخ ها در این نیمه بااستفاده از کانال سمت راست خود بر روی خط دفاعی زردپوشان پارس فشار آوردند . مهمترین پلن سرخ ها در این نیمه استفاده کردن از ضد حملات بود . شاگردان کالدرون مزد تلاش خود را هم گرفتند. حرکت ترکیبی مهدی ترابی و علی علیپور از سمت راست محوطه جریمه پارس جنوبی ،ترابی را در موقعیتی تک به تک با خسوس قرار داد و مهدی ترابی هم توانست با ضربه ای چیپ دروازه تیم مهمان را فرو بریزد و اولین سه امتیاز فصل جدید را به حساب تیم گابریل کالدرون واریز کند.

 

 

 

 

تیری که لرزید

بازی آرام و بدون عجله از سوی هر دو تیم آغاز شد و تا ۱۵ دقیقه نخست حمله خطرناکی روی دروازه هیچ یک از دو تیم انجام نشده بود که رفته‌رفته پرسپولیس فشار حملاتش را افزایش داد و صاحب کرنر شد . ضربه کرنر بعد از یک رفت و برگشت و ارسال مجدد توسط امیری، در مقابل محوطه شش قدم مقابل پای نادری قرار گرفت ولی او با بی‌دقتی توپ را به بیرون زد.بازی در ادامه متعادل دنبال شد و هر دو تیم در پی یافتن روزنه‌ای برای ایجاد موقعیت گل و گشودن دروازه‌ها بودند . در دقیقه ۳۲، ضربه ایستگاهی مهدی ترکمان در شرایطی که با واکنشی از سوی رادوشوویچ همراه نشد، به دیرک عمودی دروازه برخورد کرد و از دروازه پرسپولیس دور شد.ادامه تلاش دو تیم در نیمه نخست نتیجه‌ای نداشت و بازی در میانه زمین گره خورد تا گلی از خط دروازه‌ها عبور نکند.

 

 

چیپ طلایی

در نیمه دوم شاگردان کالدرون به شکلی هجومی تر وارد زمین شدند و توانستند چند خطر را هم روی دروازه حریف به وجود بیاورند. 13 دقیقه پس از آغاز نیمه دوم، همکاری مهدی ترابی و علی علیپور باعث شد تا پرسپولیسی ها به گل برسند..پس از گل، بازی شکل هیجان انگیزتری را به خود گرفت و حملات سرخ ها بیشتر و بیشتر شد ولی بی دقتی در زدن ضربات نهایی باعث ناکامی سرخ ها بود . پارس جنوبی بر تعداد و شدت حملات خود افزود اما آن ها از باز کردن دروازه رادوشوویچ ناکام بودند..در ادامه اتفاق خاصی رخ نداد تا شاگردان کالدرون نخستین پیروزی خود را در لیگ جدید به دست بیاورند .

 

 

در دوران گذار

درشرایطی که برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق پرسپولیس استارتی دردسرساز در لیگ عربستان داشته است،برد خانگی برای گابریل کالدرون حیاتی و آرامبخش بود. با این جال او خیلی زود به زمین سفت خورده و برای بازی دوم به تبریز می رود. مسابقه ای که قضاوت های جدی تری را متوجه این سرمربی آرژانیتنی خواهد کرد. پرسپولیس در بازی دیروز تیمی بود با استایل متفاوت با دوره برانکو و البته فاقد شکل تیمی خاصی که در سه چهار سال گذشته از آن برخوردار بود. چیزی که ممکن است خاصیت دوران گذار باشد.

 

 

آرتین چراغی

پرسپولیس تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پرسپولیس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۸۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مس به ۱/۴ نهایی صعود کرد/ شکست ناپذیری شاگردان نویدکیا حفظ شد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال مس رفسنجان و پیکان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی از ساعت ۱۷:۴۵ و در ورزشگاه شهدای مس رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان دو نیمه با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود و مس موفق شد در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ بر ۴ به سود شاگردان نویدکیا به پایان رسید.

ترکیب مس: حامد لک، محمد نژاد مهدی، رامتین سلیمان زاده، میثم تیموری، حسن جعفری، جلال‌الدین علی محمدی، فرشید باقری، مهدی ترکمان (۷۳ - عرفان شهریاری)، سعید واسعی، محمدمهدی محبی (۱۰۷ - محمد اکبری) و سجاد شهباززاده.

ترکیب پیکان: محمدرضا دیناروند، مبین دهقان، نیما احمدی (۷۵- امیرحسین صدقی)، ایمان اکبری، علی‌اصغر صادقی، ابوالفضل زمانی، علی‌اکبر رنجبر، امیرحسین غلامی، آرش هاشمی، مجتبی حقدوست و امیر شهیم.

تیم فوتبال مس بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه ۴ سجاد شهباززاده در موقعیت گلزنی قرار گرفت اما دیناروند به خوبی مانع از باز شدن دروازه پیکان شد. پس از آن بازیکنان هر دو تیم بیشتر در میانه‌های زمین توپ را به گردش در می‌آوردند.

جلال‌الدین علی محمدی روی پاس سعید واسعی در دقیقه ۳۲ با ضربه پای راست دروازه دیناروند را باز کرد و گل اول بازی به نام او و تیم مس به ثبت رسید.

در نهایت این بازی در نیمه اول با یک گل خاتمه یافت.

در شروع نیمه دوم تیم پیکان خیلی زود به بازی برگشت و ابوالفضل زمانی موفق شد روی پاس در عرض احمدی و روی غفلت مدافعان مس توپ را وارد دروازه کند تا حساب کار یک بر یک شود. تیم مس موقعیت‌های زیادی را در نیمه دوم از دست داد و هیچکدام از توپ‌های شاگردان محرم نویدکیا به تور دروازه پیکان نچسبید تا برنده بازی در وقت‌های اضافه شناخته شود.

در وقت‌های اضافه موقعیت‌های دو تیم به خصوص مس رفسنجان حاصلی به همراه نداشت و کار به ضربات پنالتی کشیده شد و تیم مس رفسنجان موفق شد با نتیجه ۵ بر ۴ پیکان را شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. همچنین با این پیروزی، روند شکست ناپذیری محرم نویدکیا همراه با تیم مس حفظ شد.

کد خبر 6088703

دیگر خبرها

  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل آلومینیوم در جام حذفی
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس در جام حذفی
  • مس به ۱/۴ نهایی صعود کرد
  • مس صعود کرد/ شکست ناپذیری شاگردان نویدکیا حفظ شد
  • مس به ۱/۴ نهایی صعود کرد/ شکست ناپذیری شاگردان نویدکیا حفظ شد
  • تساوی مس و پیکان در ۹۰ دقیقه/ انتخاب پیروز بازی در وقت های اضافه
  • اونانا به تنظیمات کارخانه برگشت: پاس گل به حریف (عکس)
  • تیم ملی فوتسال ایران نیمی از راه جام جهانی را طی کرد
  • اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس