Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:34:24 GMT

احزاب مخالف هند خواستار آزادی رهبران کشمیری شدند

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۵۸۹۸۰

احزاب مخالف هند خواستار آزادی رهبران کشمیری شدند

نشریه " تایمز او ایندیا" نوشت: رهبران احزاب مخالف سیاسی هند در حمایت از دو سروزیر سابق ایالت جامو و کشمیر اقدام به این راهپیمایی اعتراض آمیز کرده اند.

محبوبه مفتی رهبر حزب دموکراتیک مردمی و عمرعبدالله رهبر حزب کنفراس ملی از جمله  سروزیران سابق ایالت جامو و کشمیر هستند که از زمان لغو امتیازات خاص این ایالت در حصر خانگی قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبران مخالف خواستار آزادی فوری محبوبه مفتی و عمر عبدالله، لغو اختیارات اضطراری در کشمیر و احیای خدمات مخابراتی در ایالت جامو و کشمیر شدند.

غلام نبی آزاد رهبر حزب کنگره و سروزیر اسبق ایالت جامو و کشمیر از دولت هند خواست تا با حضور رهبران سیاسی در کشمیر و بررسی این ایالت موافقت کند.

هفته گذشته دولت جامو و کشمیر با سفر آزاد به کشمیر مخالفت کرد و وی را در حالی که در فرودگاه سرینگر حضور داشت به دهلی نو بازگرداند.

این درحالی است که پلیس ایالت جامو و کشمیر روز جمعه اعلام کرد که وضعیت در این منطقه آرام است.

بر اساس گزارش های منتشر شده، از زمان لغو امتیازات خاص جامو و کشمیر، پلیس بیش از ۴ هزار کشمیری را بازداشت کرده است.

همچنین در چند روز گذشته چندین درگیری میان مردم محلی و نیروهای امنیتی در مناطق مختلف کشمیری رخ داده است.

نخست وزیر هند 5 اوت(14 مرداد) از تصمیم خود برای لغو خودمختاری نسبی و اختیارات ویژه منطقه جامو و کشمیر خبر داد.

طبق اصل ۳۷۰ قانون اساسی هند، این منطقه به جز در مسایل دفاعی و امور خارجی، در سایر موارد از اختیارات خاص برخوردار بود.

حزب حاکم بهاریتا جاناتای هند تحت رهبری "نارندرا مودی"، نخست وزیر این کشور از مدت ها پیش این منطقه را بخش جدایی ناپذیر هند محسوب و مالکیت پاکستان را بر آن رد می کند.

دولت پس از لغو اصل 370 قانون اساسی و بند 35 قانون هند که اختیارات ویژه ای برای ایالت جامو و کشمیر در نظر گرفته بود، برای جلوگیری از اعتراض مردم، مدارس و دانشگاه ها را تعطیل و تلفن و اینترنت این منطقه را قطع کرد.

طبق بند ۳۵ قانون هند فروش هرگونه اموال غیر منقول به افرادی که بومی ایالت جامو و کشمیر نیستند، ممنوع است و ساکن دائمی جامو و کشمیر فردی است که پیش از سال ۱۹۵۴ مقیم این ایالت بوده باشد یا ۱۰ سال دائم و مستمر در آن زندگی کرده باشد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۸۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند

قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات مجلس گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی انتخابات‌های بسیاری در کشور برگزار شده و مردم همواره با مشارکت بالا پای صندوق‌های رأی آمده‌اند. 

او افزود:در کشور ما مسئولان با انتخاب مردم مشخص می‌شوند و احزاب و تشکل‌های سیاسی باید مردم را به شرکت در انتخابات تشویق و نقش آنان را در عرصه های مهم کشور پررنگ‌تر کنند.

حشمتیان متذکر شد : امیدوارم که انتخابات آینده شاهد مشارکت بیشتری از مردم باشیم چرا که این دوره از انتخابات نقش پررنگی در شیوه شکل گیری مجلس و سرنوشت جامعه دارد لذا از آحاد جامعه تقاضا داریم به همه پرسی چند روز آینده بی تفاوت نباشند.

حشمتیان درباره چینش هیات رئیسه مجلس دوازدهم افزود: در مجلس دوازدهم شاهد رقابت بین جریان‌های اصولگرایی هستیم و معتقدم که اتحاد شورای وحدت و ائتلاف در شکل گیری هیات رئیسه آینده نقش پررنگی دارد .

رئیس خانه احزاب تاکید کرد: بعد از اعلام نتایج انتخابات دور دوم می‌توانیم با اطمینان بیشتری درباره ترکیب هیات رئیسه مجلس گمانه زنی کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • حمایت خانه احزاب استان گلستان از عملیات غرورآفرین «وعده صادق»
  • قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع وجود ندارد
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • چرا اردنِ «هاشمی» مخالف تسلیح کرانه باختری است؟
  • دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم