Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های دوم این نماز با اشاره به دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار نکات بسیار آموزنده و مهمی در فرمایشات‌شان به اعضای هیئت دولت مطرح کردند.

وی، یکی از نکات مورد اشاره رهبر انقلاب در دیدار اعضای هیئت دولت را مسئله اقتصاد دانست و افزود: باید اقتصاد را رونق داد، ایشان فرمودند نباید اقتصاد مثل کشورهایی که سرمایه‌داری و آمریکاست، باشد، به طوری که سرمایه‌داران یک طرف و فقرا یک طرف باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب نماز جمباو37عه این هفته تهران اضافه کرد: سرمایه گذاشتن و تولید کردن و کار ایجاد کردن خوب است، البته آن کسی که پول دارد، می‌خواهد سود ببرد و در این حرفی نیست، اما باید پول را صرف کارهایی کند که برای کشور مفید است، نباید طوری باشد که فقط خرید و فروش باشد، بلکه باید این سرمایه برای کشور مفید باشد، صرفا خرید و فروش برای کشور مفید نیست.

آیت‌الله امامی‌کاشانی به دولت و مجلس توصیه کرد که قوانین دست و پاگیر را از پیش پای سرمایه‌گذاران بردارند و گفت: امنیت سرمایه‌گذاری باید در کشور زیاد شود، کار و اشتغال رونق یابد، از طرفی هم باید به تولیدکننده کمک شود، زیرا وقتی پول باشد، مالیات و خمس و زکات پرداخت می‌شود،؛ اینها کمک است و همه کشور توانگر می‌شوند، اگر یک کارخانه دار دو خورش در سفره‌اش دارد، کارگر نیز حداقل باید یک خورش داشته باشد.

وی ادامه داد: بایستی طوری باشد که در کشور فقر نباشد، فقر بسیار بد است، باید از اقتصاد کشور مراقبت کرد و جلوی احتکار را گرفت، اگر انسان ذره‌ای ولایتمدار باشد و بویی از امام عصر(عج) اسشتمام کند،؛ پول را به بانک‌های خارج نمی‌فرستد و یا احتکار و یا گران‌فروشی نمی‌کند؛ این همه فساد مالی نشان‌دهنده غفلت از خداست، در دنیا و آخرت بدبختی و ذلت می‌آورد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران به نکته دیگری از سخنان رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت اشاره کرد و گفت: برای اینکه فرهنگ اسلام رشد کند و به کمال برسد، باید اخلاق‌ها را رصد کنیم، مثلا مراکز علمی که می‌توانند آمار تهیه کنند، بگویند که امسال مساجد و نماز جماعت‌ها را مقایسه کنند، در دانشگاه‌ها و غیر دانشگاه‌ها چطور بوده است.

آیت‌‌الله امامی‌کاشانی تصریخ کرد: باید مراکز علمی و دانشگاهی رصد کنند که حجاب چطور بوده است،؛ اگر به حجاب توجه نشده، چه باید کرد، این یک رصد کردن اخلاق در جامعه است؛ باید رصد شود که آیا رباخواری و یا دروغ کم شده یا زیاد شده است؟ باید در قضا و احکام قضایی نیز رصد شود و  صداوسیما هم بر روی نتایج آن کار کار کند و افرادی که وارد هستند را به صداوسیما بیاورند تا آنهابرای مردم صحبت کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی در بخش دیگری از سخنانش از تلاش‌های وزارت دفاع و مجموعه نیروهای مسلح برای تولید سامانه باور 373 اشاره کرد و گفت: وزارت دفاع در چند سال پیش خدمت رهبر انقلاب بودند، ایشان فرمودند خودتان بروید درباره مسائل دفاعی فکر کنید؛ آنها هم طراحی کردند که از جمله آن پدافند باور 373 بود با همه قدرت ایجاد شده است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: سامانه باور 373 نشان داد که باید باور کنیم که می‌توانیم در برابر دشمن استقامت کنیم، دشمن فکر می‌کند ملت ما با جنگ اقتصادی دست از انقلاب بر می‌دارد، در حالی که دست امام عصر(عج) بالای این کشور است و ملت ما امید به آینده،؛ ایستادگی و صبر دارند، اما دست‌اندرکاران نیز باید برای این مردم فکری و تأمل کنند.

آیت‌‌الله امامی‌کاشانی اضافه کرد: این ملت بزرگ و دارای اقتدار علمی، نظامی، در تمام فنون است، ما می‌‌خواهیم با تمام دنیا در صلح باشیم، ما دشمن را می‌خواهیم کنار بزنیم، اما جمهوری اسلامی هموراه با دنیا در صلح بوده است، در این 40 سال هم آمریکا و اقمار آنها جنایات خودشان را نشان دادند؛ دشمن امروز به استقامت ما پی برده است، جمهوری اسلامی ایرلان امروز با مقاومت به این اقتدار رسیده است. 

وی خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ترامپ، تو خودت ابله هستی، تو ابلهی خودت را به دنیا نشان دادی، اما جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران شجاع هستند، امام و رهبری این شجاعت را در جوانان و ملت ایران، با پیروی از اهل بیت تبیین کردند، الحمدالله از گردنه مشکلات اقفتصادی نیز به حول و قوه الهی نجات پیدا خواهیم کرد.

 خطیب نماز جمعه این هفته تهران ضمن توصیه به پدران و مادران، خاطرنشان کرد: پدران و مادران از جدل‌ها و بحث‌های بیهوده در محیط خانواده پرهیز کنند و فضایی امن برای رشد فرزندان ایجاد کنند؛ فرزندآوری نیز نکته‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله امامی‌کاشانی در پایان به دختران و مادران توصیه کرد که فرزندآوری و تربیت فرزند و نسلی سالم را در کنار تحصیل و دیگر امور در اولویت قرار دهند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۵۹۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، سید مجید میر احمدی معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور درباره آخرین اقدامات درباره فنس کشی و ایجاد دیوار در مرزها گفت: یکی از اقدامات بسیار شایسته و تعیین کننده دولت جناب آقای رئیسی تصمیم گیری و سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزهاست.

معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور وزیر کشور افزود: در ابتدای کار ما یک جمع‌بندی را خدمت آقای رئیسی ارائه و شرایط و وضعیت مرزها را تبیین کردیم و خسارت‌های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی که عدم انسداد مرزها برای کشور دارد نیز برای رئیس جمهور تشریح شد.

تخصیص ۳ میلیون یورو برای انسداد مرزها طی ۵ سال

میراحمدی با بیان اینکه سالیانه بیش از ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور یا از کشور خارج می‌شود فقط یک بخش از خسارت‌های اقتصادی درباره مرزها است، تصریح کرد: قاچاق مواد مخدر و ناامنی‌هایی که برای کشور وجود دارد همه از طریق یک سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزها قابل حل است همان اقدامی که در دولت‌های قبلی از آن غفلت‌های اساسی شده بود.
وی ادامه داد: جناب آقای رئیسی به سرعت با این موضوع موافقت و دستور دادند تا ۳ میلیون یورو ظرف ۵ سال در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح قرار داده شود و نیروهای مسلح به سرعت فرآیند انسداد مرز را آغاز کنند.

استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح برای انسداد مرزها

معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه راهبری موضوع انسداد مرزها توسط سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌گیرد، تاکید کرد: این کار اکنون جزو اولویت‌های کاری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است و با هدایت و راهبری وی در حال پیگیری است.
وی افزود: در این راستا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همه ظرفیت‌های مهندسی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، فراجا و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) را به کار گرفته‌اند و یک تقسیم کار انجام شده که این نهادها اقدامات خوبی را برای انسداد مرز آغاز کردند.

اولویت‌بندی برای انسداد مرزها چگونه است؟

میراحمدی گفت: یک اولویت‌بندی برای انسداد مرزها انجام شده و مسیرهایی که از طریق آن‌ها قاچاق انسان و قاچاق سلاح انجام می‌گیرند در اولویت بوده و در حال پیگیری است که بخشی از این اولویت‌ نیز، مرز افغانستان است.
معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه انسداد مرزها فقط به صورت دیوار کشی است یا به طریق دیگری انجام می‌شود، اظهار کرد: انسداد مرزها یک طرح جامع است که در چند لایه انجام می‌گیرد، هم به صورت فنس و هم به صورت دیوارکشی و هم سیستم‌های هوشمند کنترل مرزی.
وی در پایان افزود: اگر این طرح به طور کامل انجام شود آن‌گاه دستاوردهای راهبردی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی برای کشور حاصل می‌شود.

کد خبر 847407 منبع: فارس برچسب‌ها مرزباني ایران و افغانستان وزارت کشور خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • یزدی ها کمترین تعداد پرونده قضائی نیروهای مسلح کشور را دارند
  • ۳ میلیون یورو در اختیار نیروهای مسلح برای انسداد مرزها +جزئیات مهم
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود